Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

J9 straat op turn maar river paired bord

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
1,249 Weergaven
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Denk dat ik hier misschien op river beter een b/c lijn kan pakken, c/f lijkt me te weak en de lijn die ik nu pak denk ik ook iets te weak. Al komt de 3-bet van hem op turn wel sterk op me over dus hij kan wel FH hebben hiero.

Stats villian: VPIP 48 PFR 2 3-bet 0.0 AF 2.0 WTSD 43 en W$SD 57 over 112 handen

Poker Stars, $0.05/$0.10 Limit Hold'em Cash, 8 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Preflop: Hero is BB with 9 J
3 folds, MP3 calls, CO folds, BTN calls, SB folds, Hero checks

Flop: (3.4 SB) A 8 T (3 players)
Hero checks, MP3 bets, BTN calls, Hero calls

Turn: (3.2 BB) 7 (3 players)
Hero checks, MP3 bets, BTN calls, Hero raises, MP3 3-bets, BTN folds, Hero caps, MP3 calls

River: (12.2 BB) 8 (2 players)
Hero checks, MP3 checks

Results:

Spoiler

12.2 BB pot (0.4 BB rake)
Final Board: A 8 T 7 8
Hero showed 9 J and won 11.8 BB (6.8 BB net)
MP3 mucked J K and lost (-5 BB net)

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Beetje lastig in te schatten waarmee MP3 zo agressief de turn mee gaat spelen dat op de river geen FH hit.
Aangezien het weinig zin heeft om een draw zo te spelen en zelfs als hij het doet haal je er geen value van.
Dus uitchecken op river is prima denk ik.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Ik twijfel heel erg over wat je zou moeten doen, dus ik schrijf mijn gedachtengang wel even op:

PF: zijn limp zegt eigenlijk niets behalve misschien dat hij geen AA/KK heeft. Hij heeft duidelijk geen TAG stats.

F: MP3 bet zegt dat hij iets van de F geraakt heeft dus waarschijnlijk iets als: Ax, Tx, 8x, FD, SD oid.

T: Jij geeft heel duidelijk sterkte aan dus 3b/c van villain geeft ook erg veel sterkte aan. meest waarschijnlijke handen: AT,A8,A7,TT,88,77,T8,J9,96,87(evt. ) en misschien broadway KQs, KJs, QJs ((... heel misschien 65s maar die zou hij wrs op de F niet betten)).
aangezien je alleen achter staat tegen J9s is een Cap hier standaard

R: Dit is een nare kaart, een groot deel van zijn range beat jou nu. Winst voor:
Hero: AT,A7,96,KQs,KJs,QJs
Split: J9
Villain : A8,TT,88,77,T8,87

Conclusie: Ik zou c/c spelen: Villain bet wrs alle made handen (2P+) en zou evt met busted monsterdraw kunnen bluffen.
De andere opties hebben allemaal nadelen:
b/c: Je krijgt alleen value van AT,A7 en 96 (1bet extra) terwijl je 2bets extra betaalt tegen: A8,TT,88,77,T8,87.
b/f: levert minder op dan c/c. Villain fold/called met wat jij verslaat, maar raised met wat jou verslaat. ((Daarbij heb je geen optie om zijn bluf te callen terwijl hij wel een optie heeft om jou eruit te bluffen.))
c/f: Hij bet wrs al zijn made handen (2P+) en checked alleen met blufs. Je gaat hierdoor te vaak met de beste hand folden.
c/r: Om obvious redenen niet.

edit: bleek na door te denken iets minder twijfelachtig dan ik dacht :P

Eventueel zou je het ook anders kunnen spelen door op de F te betten. Er is geen initiatief en je hebt een OESD, misschien als balance van je bets met made hands. Is waarschijnlijk wel meer swingy en niet nodig op deze limieten.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Kijk dit zijn de analyses waar we wat mee kunnen :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Graag gedaan, maar ik denk dat als je je gedachten had opgeschreven je tot dezelfde conclusie zou zijn gekomen...
Toen ik er naar keek twijfelde ik namelijk behoorlijk. Maar tijdens het schrijven en vooral denken over ranges werd het steeds duidelijker.
volgende hand je gedachtegang opschrijven ;)

Beantwoorden
Citeren