Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

KQ op Q high flop na pre 3-bet

14 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
1,782 Weergaven
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Deze vraagt gaat vooral over mijn flopkeuze, besluit hier c/c te spelen maar een c/r lijkt me beter zeker om te protecten tegen een evt. FD.

Stats villian: VPIP 34 PFR 7 3-bet 0.0 AF 1.1 WTSD 38 en W$SD 48 over 1.2K handen

Poker Stars, $0.05/$0.10 Limit Hold'em Cash, 9 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Preflop: Hero is MP3 with K Q
UTG+1 calls, 3 folds, Hero raises, CO calls, BTN 3-bets, 2 folds, UTG+1 calls, Hero calls, CO calls

Flop: (13.4 SB) 3 Q 9 (4 players)
UTG+1 checks, Hero checks, CO checks, BTN bets, UTG+1 folds, Hero calls, CO calls

Turn: (8.2 BB) 2 (3 players)
Hero checks, CO checks, BTN checks

River: (8.2 BB) 5 (3 players)
Hero checks, CO folds, BTN bets, Hero calls

Results:

Spoiler

10.2 BB pot (0.4 BB rake)
Final Board: 3 Q 9 2 5
Hero mucked K Q and lost (-3 BB net)
CO mucked and lost (-2 BB net)
BTN showed K A and won 9.8 BB (6.8 BB net)

Beantwoorden
Citeren
13 reacties
Sailer85
PokerStrategist

Analyseer de hand:

PF: De BTN is een redelijke nit die nooit 3b, maar nu doet hij dat wel. Dat betekent dat hij een top range heeft. AA, KK (misschien QQ, AK). open/fold is niet echt te doen in FL, in NL zou ik dit gedaan hebben vs zo'n villain. Maar dit is gewoon een call, ook omdat UTG+1 en de CO nog achter je zitten.
F: je hit de flop hier goed, maar ik denk dat je hier eigenlijk direct Wa/Wb moet gaan spelen. Het enige waar je op voor staat is AK (non ) waar je 50-50 tegen hebt. Oke de UTG en CO zitten ook nog in de hand, maar die gaan een FD niet wegleggen, dus betten hier er goed voor kunnen zorgen dat je een pot aan het bouwen bent terwijl je een equity-nadeel hebt...
BU c-bet tegen 3villains dus dit geeft aan dat hij wrs wel wat heeft, grote kans dat hij AA of KK heeft (of niet weet hoe AK te spelen in MWP). Ik zou hier op calldown gaan tenzij je verbetert.
Enige voordeel van de c/r is dat je initiatief neemt, als villains niet 3b. Want wat doe je dan, welke line wil je aannemen?
c/r/f of c/r/calldown?
T: villain checked behind, dus heeft wrs geen KK,AA maar eerder AK (AK misschien? als zou ik die persoonlijk 2barrelen). Ik zou R betten als non en non-A verschijnt.
R: River is dus vervelend, ik zou hier c/c spelen. Je gaat met een bet alleen een call krijgen van betere handen en als CO of BU een flush heeft zul je geraised worden.

Ik denk dat je dit wel goed gespeeld hebt, als je naar villains stats kijkt is zijn range redelijk beperkt tot handen waar je geen value van krijgt en handen die value van jou krijgen. enige uitzondering is misschien (AK ) daar had je misschien op de F en T value van gekregen maar de rest (QQ,KK,AA) heeft jou hard beat terwijl AK non wrs redelijk snel weg is na de F als je raised.

edit: misschien wel een note maken dat hij ook AKs 3b. En kijk eens door zijn handen of hij AA, KK wel 3b of dat hij die flat...

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Aks lijkt me toch redelijk standaard 3-bet (zelfs cap)?

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Ja lijkt mij ook, maar in 1.2k handen heeft BTN nog niet eerder ge-3-bet... Dus of hij leert beter spelen of hij 3b alleen AA. Er is iig iets vreemds aan de hand, hierdoor kan je imo beter voorzichtig spelen.

Maar stel BTN 3b een standaard 4b range dus: (QQ+ en AK), waar wil je value uit halen? als de BTN AA,KK,QQ of AK heb je geen equity voordeel en zullen je bets op lange termijn niet winstgevend zijn.
Heeft BTN AK (non ) dan kan je value betten, maar zal hij wrs op de T opgeven en de value die je hier mee wint zal je wrs verliezen tegen de rest van zijn range.

Er zijn 11 AK combinaties waar je evt. value van kan halen door te c/r op de F. (je bent duidelijk favoriet)
Er zijn 11 combinaties 6xAA, 3xKK, 1xQQ,AK waar je er tegen 10 ver achter staat en 1 waar je ongeveer gelijk staat.

Daarbij kan je er niet van uitgaan dat je op de F vs 1 villain speelt, de CO zit ook nog achter je en zou je mee moeten nemen in je berekening, CO speelt alsof hij suited, connected of small PP speelt, met cc/c IP PF.

Door te raisen OOP op de F kan je voor veel vervelende situaties zorgen, want wat doe je als:

BTN 3b de F? ga je dan op calldown of fold je?
BTN called de F en called de T, wat doe je OOP op de R... speel je b/c, b/f, c/c, c/f?
BTN called de F en raised de T, wat doe je?
BTN en CO beide je raise callen, hoe speel je de T/R dan?
De CO je raise called, hoe ga je dan door?
De CO je 3b, wat doe je dan?

Ik heb hier geen equilab, maar zou graag een equity berekening zien. Hieruit zal wrs komen dat je op de F een klein equity voordeel hebt wat zou betekenen dat je c/r kan spelen. Probleem is alleen dat je wrs meer geld verliest als je achter staat dan dat je extra geld wint als je voorstaat.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ben niet zo van de berekeningen he dat weet je, maar snap wat je wil zeggen; ondanks twijfel in review goed gespeeld :f_thumbsup:.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Ik denk het wel, maar een extra mening zou wel leuk zijn... waar is Duke als je hem nodig hebt ;)

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Die mening gaan we niet krijgen :f_frown:.....

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Ik ben net overgestapt op SH... gewoon omdat er veel meer tafels zijn zeker op 50/100 en hoger waar ik toch wil gaan komen uiteindelijk...
Erg grappig om verschil in speelwijze te zien daar zou het heel simpel F: c/r, T: b, R: b/c zijn....

SH bevalt me tot nu toe wel, lekker agressief spelen en erg veel post-flop spel dynamiek. Veel marginale handen en lastige spots... (vooral voor mijn tegenstanders ;) )

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Heb het ook tijdje gedaan maar het lag me niet lekker, niet iets meer tilt gevoelig voor mij.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Wel veel meer tafels :)

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ben mentaal nog niet helemaal klaar voor hogere limieten en op zich loopt het wel lekker op 0,05 / 0,10 dus veel reden om up te moven heb ik nog niet.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

studeer je nog wel, of alleen af en toe een review?

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Eigenlijk alleen reviews, daar leer ik meeste van!!

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Het doorlezen van artikelen en die kennis oprakelen zou je vast ook wel goed doen..

Beantwoorden
Citeren