Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

raise met AJ met TP op flop wel verstandig?

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
1,183 Weergaven
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Denk dat deze raise hier misschien wat loose was.

Ok de stats van villian zijn ook aan loose kant (maar weet niet in hoeverre ik op dat moment deze info al had)

stats: VPIP 24 PFR 8 3-bet 16.6 AF 3.1 WTSD 53 en W$SD 30 over 73 handen

Poker Stars, $0.02/$0.04 Limit Hold'em Cash, 8 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Preflop: Hero is MP3 with J A
3 folds, Hero raises, CO folds, BTN calls, SB folds, BB 3-bets, Hero calls, BTN folds

Flop: (8.5 SB) 2 5 A (2 players)
BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls

Turn: (7.3 BB) 8 (2 players)
BB bets, Hero calls

River: (9.3 BB) J (2 players)
BB bets, Hero calls

Results:

Spoiler

11.3 BB pot (0.2 BB rake)
Final Board: 2 5 A 8 J
BB showed A T and lost (-5 BB net)
Hero showed J A and won 11 BB (6 BB net)

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hij ziet er inderdaad vrij agro uit. Ik zou zelf alleen raisen als je denk dat hij instaat is om slechtere Ax combo's zo te spelen en ik denk dat het op deze micro stakes dat best vaak voorkomt.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

River op de F lijkt mij niet echt verkeerd, je hebt een redelijk sterke hand en zal denk ik net iets vaker voor- dan achterstaan tegen zijn range. Zijn 3b geeft wel aan dat hij gehit heeft en afhankelijk van welke range je hem geeft voor een flop 3bet (TPTK+ of TPx, moet je beslissen wat je doet.

Wat ik een veel grotere fout vind is de River.

Hier moet je de river zeker raisen, lijkt mij een no-brainer.

Je hit hier T2P vs een aggro speler, hij 3b PF met 16% 3b stat betekent dit wrs A8s+, AT+, 77+ QJ+, KT+ (ongeveer). Aangezien hij de F b/3b heeft hij wrs de A gehit, dan heb je of 1% kans (hij heeft AA) of je staat iets achter tegen zijn Ax range. De kans dat hij een set heeft gehit is erg klein.
Dus na de F Wa/Wb spelen lijkt mij een redelijke optie. Op de R hit je T2P terwijl de kans dat villain zijn hand heeft verbeterd niet erg groot is, ik denk dat je hier 90+% van de tijd de beste hand hebt (tegen ~30% op de T), dus een raise lijkt me hier de beste oplossing.

Met welke range denk je dat hij hier speelt dat je niet raised?

Beantwoorden
Citeren