Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[SH] QTo CO vs BB

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
399 Weergaven
Dito8

Statistieken van BB,

VPIP/Pfr/3-bet/AF/#hands 42/3/0/0.6/73
WTSD/W$SD 40/43

Speel ik hier de hand verkeerd en had ik anders om moeten gaan met zijn check op de flop en bet/3-bet op de turn?
Had ik hier bijvoorbeeld de flop moeten betten om te voorkomen dat iemand een gratis kaart voor flush krijgt? Hij zit in BB dus kan met veel gecallt hebben (46VPIP vanaf BB positie over 13 keer BB)

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (4 handed)

Preflop: Hero is CO with T:c, Q:d.
Hero raises, 2 folds, BB calls.

Flop: (4.5 SB) T:s, 7:h, T:h (2 players)
BB checks, Hero checks.

Turn: (2.25 BB) 5:d (2 players)
BB bets, Hero raises, BB 3-Bets, Hero caps, BB calls.

River: (10.25 BB) 8:h (2 players)
BB checks, Hero bets, BB calls.

Final Pot: 12.25 BB.

Spoiler

Results follow:

Hero shows three of a kind, tens(T:c Q:d).
BB shows a full-house, sevens full of tens(7:s 7:d).

BB wins with a full-house, sevens full of tens(7:s 7:d).

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
Moderator
pcbeem

Flop idd gewoon betten je hebt nuts en hij geeft geen actie dus gewoon maar betten. Ben wel benieuwd naar je idee achter de check?

Verder zou ik denk ik na zijn 3-bet op turn niet meer cappen (al zal het krap zijn), het is maar over 73 handen maar hij lijkt niet al te aggro.

Uiteraard is de uitkomst zeer note waardig maar denk dat je die al wel hebt gemaakt _evil:.

Beantwoorden
Citeren
Dito8 Topicstarter
Dito8

Ik checkte op de flop omdat ik bang was dat hij anders zou folden. Hij callde mijn raise vanuit de BB dus hij hoeft niet eens goede kaarten te hebben. Ik wilde hem dus in de hand houden en hopen dat hij bijvoorbeeld een A of een K zou hebben en dat deze op de turn zou verschijnen.

Over die cap, op dat moment dacht ik dat ik de beste hand had en daarom ging ik voor die cap, achteraf had ik hier gewaarschuwd moeten zijn aangezien hij eerst checkt op de flop en vervolgens op een lage kaart erg agressief wordt. Dan was enkel callen misschien beter geweest, maar deze hand leg ik toch niet gauw meer weg.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

jij hebt initiatief dus hoezo moet je reageren op zijn check op de flop? die is standaard... gewoon F betten daarna gewoon goed gespeeld, denk dat je wel kan cappen op de T al ben ik er niet zeker van. Na raise op de R niet meer 3b..

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

Oorspronkelijk gepost door Dito8
Ik checkte op de flop omdat ik bang was dat hij anders zou folden. Hij callde mijn raise vanuit de BB dus hij hoeft niet eens goede kaarten te hebben. Ik wilde hem dus in de hand houden en hopen dat hij bijvoorbeeld een A of een K zou hebben en dat deze op de turn zou verschijnen.

Over die cap, op dat moment dacht ik dat ik de beste hand had en daarom ging ik voor die cap, achteraf had ik hier gewaarschuwd moeten zijn aangezien hij eerst checkt op de flop en vervolgens op een lage kaart erg agressief wordt. Dan was enkel callen misschien beter geweest, maar deze hand leg ik toch niet gauw meer weg.

dat hij waarschijnlijk niet gehit heeft betekent ook dat jij waarschijnlijk niet gehit hebt, dus hij zal ook met meer downcallen...

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Nee wegleggen zeker niet.

En dat idee van mensen in pot houden HU moet er uit, in grotere potten kun je soms proberen mensen in pot te houden door op een bet slechts te callen. Je geeft hem gratis kaart en zoals je zegt hij kan prima FD hebben dus geef hem die kaart niet.

Beantwoorden
Citeren
Dito8 Topicstarter
Dito8

Klopt, zoals we toenstraks ook al via skype hadden besproken moet ik van de gedachte af dat ik mensen in de pot wil houden denkende de beste hand te hebben, zoals nu ook laat zien is dat niet altijd het geval en moet je gewoon betten, ook om mensen met FD te laten betalen.

Die gedachte wil ik er zo snel mogelijk uitwerken :]

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom

Flop standaard betten ja. HU cbetten we eigenlijk altijd, dus ook als je wel een hand hebt. Hij gaat een heel groot deel van zijn range toch callen om een turnkaart te zien. Als je checked geef je hem die kaart gewoon gratis.

As played vind ik de turn cap wel ok. Zie hem vaak genoeg zwakkere Tx of nog wat anders hebben. Alleen 77 en 55 beaten je verder.

River zou ik tegen een donkbet enkel nog callen en als hij checked b/c, dus is ook goed zo.

Beantwoorden
Citeren