Hoi wimNP. Het is goed dat je meer handen probeert te bekijken en te analyseren, aangezien het actief nadenken over het spel toch wel de beste manier is om je spel te verbeteren. Op de micro's is het echter wel aan te raden om het spel niet te overanalyseren en te ingewikkeld te maken. Er spelen hier genoeg spelers erg raar / onvoorspelbaar waardoor het vaak het beste is om juist vrij simpel & standaard ABC spel te spelen.
Ik heb zelf niet zo veel ervaring met UTG+1 limps op dit soort limieten, maar ik denk dat de range die je opstelde sowieso te wijd is. De echte range is ook nogal afhankelijk van de type speler die UTG+1 is en daarom is het ook op de micro's erg belangrijk om op te letten hoe anderen spelen.
TAGs kunnen en mogen op de micro limieten op losse tafels namelijk ook EP limpen, maar dan is hun range wel iets van 66-88, ATs, KJs, QTs+, JTs, met eventueel nog wat meer suited connectors. Dit is dus juist een vrij kleine en redelijk sterke range.
Tegen onbekende spelers mogen we er hier wel vanuit gaan dat limpers, ook UTG limpers, eerder slechte spelers zijn. De range die daar bij hoort is echter lastig te definieren. Je ziet op dit soort limieten ook nogal eens spelers die bijvoorbeeld AA limp/3-betten. Handen als K5o-K8o, Q7o-Q8o, J7o-J8o, J4s-J7s, Q2s-Q7s, K2s-K7s zie ik de meeste limpers daarentegen ook niet limpen. 76s, 65s en zo zie je daarentegen soms juist weer wel.
MP2 raised en we moeten er dus vanuit gaan dat het een redelijke speler is. We gebruiken hier dan ook gewoon de standaard bronze charts. Hierin staat dat we tegen een limper met 66+, A5s+, KTs+, QJs, A8o+, KJo+ mogen 3-betten. Er staat ook dat deze handen wel in de first-in chart moeten staan om ze te mogen raisen, anders moeten ze gefold worden. Voor MP2 vallen A5s-A7s, A8o-A9o hierdoor af.
Volgens de bronze charts wordt MP2's range daarmee dus 66+, A8s+, KTs+, QJs, ATo+, KJo+.
Hero heeft een premium hand die altijd gecapped mag worden, dus 3-bet je.
MP2 capped voor value. Squeezen is hier niet meer aan de orde. Iedereen die al 3-bets betaalt heeft preflop gaat ook een cap wel callen. Door te cappen gaat hij alleen maar de pot groter maken. Normaal doen spelers dit alleen met heel erg goede handen. MP2's range wordt hiermee zelfs gelimiteerd tot QQ+, AK als hij een PS TAG is.
Op de flop heb je een overpair en hoewel MP2's range volgens bovenstaand verhaal misschien wel even sterk gaat zijn als je eigen range, raise je toch voor value en protectie en omdat jullie allebei wel een equity voordeel op UTG+1 hebben.
Op de turn heb je geen sterke hand meer. Als MP2 daadwerkelijk alleen de premium range QQ+, AK heeft ben je zelfs zo goed als beat. Ook als hij losser speelt verandert er niets, omdat er dan eerder handen als TT-JJ, AJs+, AQo bij komen, die jou ook allemaal al beat hebben. Om die redenen is het dan ook beter om hier behind te checken.
De river verandert hier niet echt wat aan, het maakt het de situatie eerder nog slechter voor je. Je bent praktisch altijd beat en daarom moet je hier ook folden.
@algemeen: Je idee dat UTG+1 waarschijnlijk een slechte speler is en daarom waarschijnlijk een brede range heeft is niet verkeerd. MP2 zou hier ook best met een grotere range op kunnen raisen dan dat ik hier in mijn post aan geef, mits hij een nadenkende speler is (de meeste standaard TAGs op deze limieten doen dat juist niet en daarmee is de range die ik hier geef meestal beter om te gebruiken). Daarnaast is het zoals ik eerder al zei voor de meeste spelers veel verstandiger om gewoon standaard ABC te blijven spelen, ook al zou een uitgebreide analyse aangeven dat je ook wat losser kan spelen.
Losser spelen betekent namelijk ook dat je veel meer in marginale / moeilijke (postflop) situaties terecht komt, die, als je daar niet wat ervaring mee hebt, juist (flink) verliesgevende situaties kunnen worden in plaats van marginaal winstgevende situaties.
Het is op dit soort limieten dan ook veel belangrijker om te leren op te letten wat voor type spelers de anderen aan de tafel zijn (en hoe ze spelen) en om voor de rest zo veel mogelijk de marginale situaties te vermijden door vooral ABC spel te spelen.