Hoi wimNP. Het is goed dat je meer handen probeert te bekijken en te analyseren, aangezien het actief nadenken over het spel toch wel de beste manier is om je spel te verbeteren. Op de micro's is het echter wel aan te raden om het spel niet te overanalyseren en te ingewikkeld te maken. Er spelen hier genoeg spelers erg raar / onvoorspelbaar waardoor het vaak het beste is om juist vrij simpel & standaard ABC spel te spelen.
Ik heb zelf niet zo veel ervaring met UTG+1 limps op dit soort limieten, maar ik denk dat de range die je opstelde sowieso te wijd is. De echte range is ook nogal afhankelijk van de type speler die UTG+1 is en daarom is het ook op de micro's erg belangrijk om op te letten hoe anderen spelen.
TAGs kunnen en mogen op de micro limieten op losse tafels namelijk ook EP limpen, maar dan is hun range wel iets van 66-88, ATs, KJs, QTs+, JTs, met eventueel nog wat meer suited connectors. Dit is dus juist een vrij kleine en redelijk sterke range.
Tegen onbekende spelers mogen we er hier wel vanuit gaan dat limpers, ook UTG limpers, eerder slechte spelers zijn. De range die daar bij hoort is echter lastig te definieren. Je ziet op dit soort limieten ook nogal eens spelers die bijvoorbeeld AA limp/3-betten. Handen als K5o-K8o, Q7o-Q8o, J7o-J8o, J4s-J7s, Q2s-Q7s, K2s-K7s zie ik de meeste limpers daarentegen ook niet limpen. 76s, 65s en zo zie je daarentegen soms juist weer wel.
MP2 raised en we moeten er dus vanuit gaan dat het een redelijke speler is. We gebruiken hier dan ook gewoon de standaard bronze charts. Hierin staat dat we tegen een limper met 66+, A5s+, KTs+, QJs, A8o+, KJo+ mogen 3-betten. Er staat ook dat deze handen wel in de first-in chart moeten staan om ze te mogen raisen, anders moeten ze gefold worden. Voor MP2 vallen A5s-A7s, A8o-A9o hierdoor af.
Volgens de bronze charts wordt MP2's range daarmee dus 66+, A8s+, KTs+, QJs, ATo+, KJo+.
Hero heeft een premium hand die altijd gecapped mag worden, dus 3-bet je.