Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Maakte ik de juiste keuze?....

16 Berichten
8 Gebruikers
2 Reacties
2,772 Weergaven

Deze hand liep ik afgelopen zondag tijdens de Sunday Mil tegen het lijf.... nam ik de juiste beslissing? Wat deed ik fout? Of speelde ik hem juist?

PokerStarshand #130575598487: Toernooi #1126502787, $200+$15 USD Hold'em No Limit - Level IX (200/400) - 15/02/2015 16:50:08 ET

Tafel '1126502787 418' 9-max Plaats #1 is de button

Plaats 1: secky0222 (9140 in chips)
Plaats 2: rmgil (8313 in chips)
Plaats 3: JustttLuck (20321 in chips)
Plaats 4: +KO2B+ (2831 in chips) zit uit
Plaats 5: Jung-Kirn (24672 in chips)
Plaats 6: Orjab (36395 in chips)
Plaats 7: KaptianKush (15593 in chips)
Plaats 8: WalmartCNXN (12336 in chips)
Plaats 9: Hoenzbroek (10290 in chips)
secky0222: zet de ante 40
rmgil: zet de ante 40
JustttLuck: zet de ante 40
+KO2B+: zet de ante 40
Jung-Kirn: zet de ante 40
Orjab: zet de ante 40
KaptianKush: zet de ante 40
WalmartCNXN: zet de ante 40
Hoenzbroek: zet de ante 40
rmgil: zet small blind 200
JustttLuck: zet big blind 400

GESLOTEN KAARTEN
Gedeeld aan JustttLuck [Qh Qd]

+KO2B+: foldt
Jung-Kirn: raiset 500 naar 900
Orjab: raiset 1300 naar 2200
KaptianKush: foldt
WalmartCNXN: foldt
Hoenzbroek: foldt
secky0222: foldt
rmgil: foldt
JustttLuck: callt 1800
Jung-Kirn: callt 1300

FLOP [6h 9c 2h]

JustttLuck: bet 1200
Jung-Kirn: raiset 1200 naar 2400
Orjab: callt 2400
JustttLuck: callt 1200

TURN [6h 9c 2h] [6s]

JustttLuck: bet 1200
Jung-Kirn: callt 1200
Orjab: callt 1200

RIVER [6h 9c 2h 6s] [Jh]

JustttLuck: bet 1600
Jung-Kirn: callt 1600
Orjab: raiset 28955 naar 30555 en is all-in
JustttLuck: foldt
Jung-Kirn: foldt

De niet-gecallde bet (28955) is geretourneerd aan Orjab
Orjab won 22760 van pot
Orjab: laat hand niet zien
SAMENVATTING

Beantwoorden
Citeren
15 reacties
trezzor
PokerStrategist

De river is daar een 100% fold. Zo'n over bet. En de harte flush is ook gevallen waarvan je verliest.

Ik denk meer dat de vraag is, of je hier de flop nog moet callen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Mijn mening is dat Orjab een full house op de river hitte.. of dat hij een juiste bluff inzette met een andere over-pair.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

De flop was juist gunstig voor me. Had hem daar denk ik veel agressiever moeten spelen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hallo JustttLuck

Ik heb je hand verplaatst naar de >$6 MTT handdiscussie forum, omdat het daar beter past.

Verder is het handig om de volgende keer een Engelse handformaat te gebruiken en dan te converteren met bijvoorbeeld weaktight. Ook tools, zoals Holdem Manager en PokerTracker werken alleen goed als je handgeschiedenis van PokerStars in het Engels opslaat.

Pre-flop zou je eventueel een 4 bet kunnen spelen met QQ naar zo'n 5.000.

Verder snap ik weinig van je donkbet op de flop tegen de agressor. Zou zelf checken en de agressie laten bij Orjab in dit geval.
Ook bet je als ik het goed heb uitgerekend 1.200 in een pot van 7.160 (40*9+400+200+2200+2200+1800). Dat is een 16,76% potbet. Als je toch wilt betten lijkt mij een bet van minimaal 1/3 pot wat beter. Nu Jung-Kirn hier min-raised en Orjab hier ook nog called krijg je natuurlijk weer prima odds om te callen. Al is het niet een hele lekkere spot om te callen, want je called eigenlijk voor setvalue.

Turn beetje hetzelfde verhaal en zou ik hier zeker niet betten en sizing is weer veel te klein en river geld hetzelfde en is het een prima fold op zijn shove.

Als ik deze hand zo overal bekijk vraag ik me af hoeveel ervaring hebt met dit soort toernooien?
Al heb ik zelf totaal geen ervaring met dit soort dure MTT's :f_wink:

Groetjes,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Orjab kocht zich laat in het toernooi in, speelde direct erg agressief en speelde de voorgaande handen niet bijster slimme handen waarmee hij meer met geluk als wijsheid wel zijn potjes binnen haalde. Hii was erg moeilijk te peilen en had een redelijk hoog percentage aan handen wat hij speelde.. toch liet hij in andere handen weer zien dat hij verstand van zaken had waardoor ik die hand met gemengde gevoelens speelde..
Ik wist wel dat ik die hand te voorzichtig en belabberd speelde.. maar daar leer je van!
ach ja.. in het heetst van de strijd gebeuren dat soort dingen., volgende keer met frisse moed de volgende spelen!

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Lol. Are you serious? Postflop speel je de hand als een complete vis. Wat doe jij in de SM lol

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Ik denk niet dat Justttluck de hand gepost heeft om dan zo'n reactie te krijgen Divvie. Het feit dat hij de hand post geeft juist aan dat hij wil leren, niet dat hij neergezet wil worden als fish.

Dus graag een opbouwende reactie, dat is een stuk fijner voor de sfeer op het forum :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Ja, allemaal leuk en aardig, maar dat interesseert mij niet zoveel. Iemand die blijkbaar zo'n laag kennisniveau heeft over wat hij moet doen, de SM speelt, om vervolgens op PS te komen om te kijken of zijn strategie de juiste was, die neem ik niet serieus. Als je een vis bent die graag een keer in de SM wil donken, helemaal prima. Had hij nu een enkel dollar toernooitje gespeeld met dezelfde vraag, ook helemaal prima. Maar zoals in dit geval, dan heeft de TS een zelfoverschattingsniveau van honderdduizend. Dan gaat er al zoveel fout op niveau van mindset, BRM en zelfreflectie met waar je toe in staat bent, dat ik hem niet meer serieus kan nemen.

Beantwoorden
Citeren
trezzor
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door divvie
Ja, allemaal leuk en aardig, maar dat interesseert mij niet zoveel. Iemand die blijkbaar zo'n laag kennisniveau heeft over wat hij moet doen, de SM speelt, om vervolgens op PS te komen om te kijken of zijn strategie de juiste was, die neem ik niet serieus. Als je een vis bent die graag een keer in de SM wil donken, helemaal prima. Had hij nu een enkel dollar toernooitje gespeeld met dezelfde vraag, ook helemaal prima. Maar zoals in dit geval, dan heeft de TS een zelfoverschattingsniveau van honderdduizend. Dan gaat er al zoveel fout op niveau van mindset, BRM en zelfreflectie met waar je toe in staat bent, dat ik hem niet meer serieus kan nemen.

Er is ook gewoon een optie om niet te reageren.

Beantwoorden
Citeren

ik zelf zou preflop ge4bet hebben. w je ge5bet dan heb je een easy fold .door te callen weet je immers weinig over de handen die je tegen hebt. Ik denk trouwens ook dat je dan maar met 2 naar de flop zou zijn gegaan. je komt dan ook zoveel sterker over dat je beslissingen erna ook gemakkellijker worden. Met een 5 bet is je range inderdaad QQ KK AA. Ik persoonlijk denk dat je orjab telkens een mooie prijs hebt gegeven door te voorzichtig te spelen en de kans is groot dat hij inderdaad de beste hand maakt op de river.
Zoals ik zei 4bet preflop en als orjab dan nog postflop agressie toont heeft hij AA KK QQ beat. Nu geef ik hem flush omwille van de juiste calling price tot the river.
de fold op de river is hoe dan ook terecht Orjab schuift na dubbele actie op de river (monster)

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Van mij hoef je hem ook niet serieus te nemen, maar reageer dan gewoon niet. Zowel jij als hij schieten er niks mee op om dit wel te laten blijken.
Overigens...als goede speler zou je blij moeten zijn wanneer minder ervaren spelers ook meedoen aan de SM :)

Beantwoorden
Citeren

Whoops, verkeerde reactie op de verkeerde plaats. LOL. Excuses hiervoor.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Het is een forum, waarin je zelf bepaald of je reageert. En nee, dit hoeven niet alleen positieve hielenlikkende bijdragen te zijn. Helaas.

Oh hoi opa, hoe is het met onze freerollende droeftoeter? Als je nog eens HU voor je uitkering wilt spelen, let me know!

Beantwoorden
Citeren
trezzor
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door divvie
Het is een forum, waarin je zelf bepaald of je reageert. En nee, dit hoeven niet alleen positieve hielenlikkende bijdragen te zijn. Helaas.

Oh hoi opa, hoe is het met onze freerollende droeftoeter? Als je nog eens HU voor je uitkering wilt spelen, let me know!

Dat heeft niks te maken met of het een forum is of dat het hielen likken is (Wat overigens twee woorden zijn.) Het heeft te maken met elementaire beleefdheid.

Beantwoorden
Citeren

Als Orjab zich laat heeft ingeschreven en erg agressief speelt, dan is het wel de bedoeling dat jij QQ preflop cold 4-bet en misschien alles erin jaagd na een 5-bet.

Die lead op de flop is niet erg gunstig, misschien ook wel, maar dan had ik sowieso nog een keer geraist nadat jung kirn jou raiste.
Over de turn kan ik geen oordeel doen omdat ik daar eigenlijk nooit terecht kom.

Beantwoorden
Citeren