Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

QQ PFAI NA 3bet?

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
1,076 Weergaven

na het zoveelste verlies met QQ te shoven en altijd tegen KK AA uit te komen, vraag ik me af of jullie die nog 4-5bet shoven?

zelfs ga ik altijd ai ongeacht hoeveel blinds of vs hoeveel blinds na raise met QQ+, AK+

Was net mooie stack aan opbouwen in hot 11.
Nog niet lang bezig en had al +14 K en in top 50.
Krijg QQ , ik raise, Ik word ge3bet door 12k stack en ik shove QQ.
Toont KK en mooie opgebouwde stack weg.
Velen shoven AK en daarom call ik ook met QQ, maar toch...

jullie?

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Tegen de meeste tegenstanders fold ik QQ niet na een 3 bet. Alleen tegen hele tighte tegenstanders of met heel veel actie door 2 of meer tegenstanders kan ik QQ nog folden, maar dat is heel erg situatieafhankelijk.

Met jouw voorbeeld erbij wordt het lastig voor mij om te folden, maar ik weet ook niet precies hoe diep je zit in big blinds tegen deze tegenstander. Als je nog behoorlijk diep zit wil ik nog wel eens callen met QQ in positie op de 3 bet om post-flop tegen hem te spelen i.p.v. een 'pre-flop war' aan te gaan.

Dus kun je beter de hand posten dan het zo te vertellen, want nu ben ik aan het speculeren.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Dus kun je beter de hand posten dan het zo te vertellen, want nu ben ik aan het speculeren.

+1 voor dit. Zeer situatie afhankelijk natuurlijk. vnl stakes, reads/stats, blindlevel enz.

zelfs ga ik altijd ai ongeacht hoeveel blinds of vs hoeveel blinds na raise met QQ+, AK+

Pas op met het woordje "Altijd". Hier zou ik aan gaan werken.

Zoals SDK al zegt kan een flat (IP) meer +EV zijn dan het er standaard inpompen om redenen die ik hierboven ook al geef: het is situatie afhankelijk.

Beantwoorden
Citeren

Als je QQ's preflop 4bet shoved veronderstel ik dat je dat doet voor value en niet als bluff. Dan moet je je gaan afvragen van welke handen je een call gaat krijgen waarop je voorligt. En zeg nu aub niet AK!
De range waarmee villian dan called hangt af van de stacksizes in #blinds, villian's kwaliteiten, metagame,....

Overall is QQ's 4bet shoven slecht, tenzij je stacksize, je reads/stats,... dit een +EV play maken. Met de juiste informatie, in de juiste situatie kan dit dus de goede beslissing zijn maar default is dit geen goed poker.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne
Als je QQ's preflop 4bet shoved veronderstel ik dat je dat doet voor value en niet als bluff. Dan moet je je gaan afvragen van welke handen je een call gaat krijgen waarop je voorligt. En zeg nu aub niet AK!
De range waarmee villian dan called hangt af van de stacksizes in #blinds, villian's kwaliteiten, metagame,....

Overall is QQ's 4bet shoven slecht, tenzij je stacksize, je reads/stats,... dit een +EV play maken. Met de juiste informatie, in de juiste situatie kan dit dus de goede beslissing zijn maar default is dit geen goed poker.

Dit

tegen slechte spelers shove je maar QQ, als nog maar pas bezig bent en je hebt een shove gemaakt voor 12k effectief dan veronderstel ik dat dat voor op zijn minst 75bb is (pbb zelfs meer als 100) .. dat kan je echt niet readless doen iig.

Flat gewoon zijn 3bet .. zo heel veel slechte boards komen er niet

Beantwoorden
Citeren