Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 10 dollar mtt fold possible?

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
486 Weergaven

kan ik best andere line nemen fzo? of gwn folden op de river?

$300/$600 Ante $75 No Limit Holdem
FullTiltPoker
7 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG tarheelloyal ($7,610)
UTG+1 grantly m ($8,508)
MP AACZ ($33,621)
CO Joker12rus ($6,876)
BTN sveta90 ($3,255)
SB christof111 ($20,384)
BB pokeris-simo91 ($15,377)

Pre-Flop: ($1,425, 7 players) christof111 is SB 5♥ 5♣
5 folds, christof111 raises to $1,400, pokeris-simo91 calls $800

Flop: A♣ A♥ A♠ ($3,325, 2 players)
christof111 bets $1,800, pokeris-simo91 calls $1,800

Turn: 8♠ ($6,925, 2 players)
christof111 bets $2,300, pokeris-simo91 calls $2,300

River: 8♣ ($11,525, 2 players)
christof111 checks, pokeris-simo91 bets $4,800, christof111 calls $4,800

Final Pot: $21,125
christof111 shows
5♥ 5♣
pokeris-simo91 shows
A♦ J♣

pokeris-simo91 wins $21,125 (net +$10,750)

christof111 lost $10,375

8 reacties

Ik speel het wel hetzelfde denk ik, afgezien van de turn, die check ik, ik zie niet echt in waar ik nog value van haal door zelf te betten op die turn.

EliasVeritas
Oldschool Grinder

First of all, lage pocket pairtjes zijn wat mij betreft echt niks meer waard OOP als je niet diep zit.
Daarom open ik ze Early niet meer en ook op de SB spelen ze imo vrij horrible met minder dan 30bb.

Je hebt niet echt veel implieds dus het gaat heel vaak om de pot op te pakken terwijl je aan het bluffen bent en dat terwijl je maar 2 outs hebt om je hand te improven.

Preflop kan het na een openraise dus niet echt goed gaan:
Als hij callt zit je in deep trouble
Als hij shoved is het ook niet leuk. Je moet nu namelijk callen terwijl het helemaal niet zo profitable.
Enkel als hij fold ben je dus blij maar again als je 55 opent moet je echt wel tonnen openen en dan moet je echt wel zeker zijn dan hij veel fold.

Je zou eventueel kunnen shoven als je denkt dat hij heel vaak fold maar nog veel beter vind ik limpen.

Je betaald zo 300 om een pot van 1725. Das best wel ok om te setminen.
Als hij vaak raist heb je natuurlijk het probleem dat je niet vaak genoeg de flop ziet.
Geen probleem, als hij vaak raist dan limp/raise je hem All In.
Zo moet hij alsnog het grootste deel van zn range folden en krijg je meer geld in de pot dan wanneer je meteen zelf gaat openshoven.

Conclusie: Raise preflop zou hier mn laatste keuze zijn.

Maargoed dan kom je op die flop, AAA en deze situatie is dus vrij horrible vind ik. Mijn line is hier erg afhankelijk van de speler. Had je echt geen reads of history ofzo?

Ik denk dat ik de flop vrij klein bet, 1,200. Zo controleer je de pot een beetje en zorg je ervoor dat hij al meteen fouten maakt door handen te folden.

Ik vind het ook niet erg om op die manier al zn handen er nog in te houden. Dat lijkt mss vreemd met 55 maar als je een stuk groter bet heb ik echt geen idee met welke handen hij dan zal callen of folden.

Bovendien kom je op de turn, kan je idd moeilijk betten voor value zoals Nick zegt, maar is checken terwijl je eigenlijk al redelijk hard commited bent ook geen lekkere optie.

Bet small flop, bet small turn. Dat zou beetje mn plan worden post flop. Wat ik bij een raise doe of op de river hangt echt van de situatie af.

Maar key punt is dus deze situatie koste wat kost te vermijden.

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Ohja en de river fold ik niet.

bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
First of all, lage pocket pairtjes zijn wat mij betreft echt niks meer waard OOP als je niet diep zit.
Daarom open ik ze Early niet meer en ook op de SB spelen ze imo vrij horrible met minder dan 30bb.

Je hebt niet echt veel implieds dus het gaat heel vaak om de pot op te pakken terwijl je aan het bluffen bent en dat terwijl je maar 2 outs hebt om je hand te improven.

Preflop kan het na een openraise dus niet echt goed gaan:
Als hij callt zit je in deep trouble
Als hij shoved is het ook niet leuk. Je moet nu namelijk callen terwijl het helemaal niet zo profitable.
Enkel als hij fold ben je dus blij maar again als je 55 opent moet je echt wel tonnen openen en dan moet je echt wel zeker zijn dan hij veel fold.

Je zou eventueel kunnen shoven als je denkt dat hij heel vaak fold maar nog veel beter vind ik limpen.

Je betaald zo 300 om een pot van 1725. Das best wel ok om te setminen.
Als hij vaak raist heb je natuurlijk het probleem dat je niet vaak genoeg de flop ziet.
Geen probleem, als hij vaak raist dan limp/raise je hem All In.
Zo moet hij alsnog het grootste deel van zn range folden en krijg je meer geld in de pot dan wanneer je meteen zelf gaat openshoven.

Conclusie: Raise preflop zou hier mn laatste keuze zijn.

Maargoed dan kom je op die flop, AAA en deze situatie is dus vrij horrible vind ik. Mijn line is hier erg afhankelijk van de speler. Had je echt geen reads of history ofzo?

Ik denk dat ik de flop vrij klein bet, 1,200. Zo controleer je de pot een beetje en zorg je ervoor dat hij al meteen fouten maakt door handen te folden.

Ik vind het ook niet erg om op die manier al zn handen er nog in te houden. Dat lijkt mss vreemd met 55 maar als je een stuk groter bet heb ik echt geen idee met welke handen hij dan zal callen of folden.

Bovendien kom je op de turn, kan je idd moeilijk betten voor value zoals Nick zegt, maar is checken terwijl je eigenlijk al redelijk hard commited bent ook geen lekkere optie.

Bet small flop, bet small turn. Dat zou beetje mn plan worden post flop. Wat ik bij een raise doe of op de river hangt echt van de situatie af.

Maar key punt is dus deze situatie koste wat kost te vermijden.

Preflop raisen vind ik niet zo terrible als je weet dat ie niet correct reshoved.

Verder ga ik denk ik vanaf de turn over op een check/call lijn

Ik open preflop any two uit de sb, daar valt 55 onder, dus ik vind openen prima. Gaat mij alleen om meer pot controle.

De preflop raise is 1 inzetten om 1 te winnen, en daar word ik gewoon blij van, ik fold dus alleen tegen een read, dat villain >50% terugspeeld, maar dat doen de meesten niet.

Wat ook grappig is, is dat regs reads op mij pakken, dat ik atc open uit sb/bu, en als ik dan tegen hen open, denken ze dat die read goed is (want, ze hebben genoeg handen).

Jammer maar helaas, tegen regs die 3betten ben ik voorzichtiger, en call ik vaker dan ze leuk vinden.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

mja limpen leek me niet aangewezen omdat je het niet goed doet tegen any2 dacht ik.
Mr ik kan wel in je punt komen om te limpen. Preflop folden lijkt me ook niet goed omdat ik dan toch gwn al een groot deel van men range moet gaan folden naar de bb?

Shoven was een optie, maar ik dacht als ik hier een call krijg ga ik nooit blij zijn en leek me alsof ik te weinig chips kon winnen vr het risico dat ik zou nemen.

ik cbet vr value omdat hij weinig fold op cbets. Dus ik barrel de turn opnieuw om zelf de grootte van de pot te bepalen. Ik dacht dat hier wss vaak een speler durft denken dat zen KJ KQ K10 goed is of dat ik gwn gefloat word op dit board. Dus ik bet ipv te checken en eventueel een bet te moeten callen en omdat hij mss denkt dat zijn Khi ng steeds goed is?

river denk ik niet dat ik heb op quads of 99+ kan steken dusja c/c.

Nick kan je me eens uitleggen hoe je profitabel any 2 op sb of bu kan openen? Vroeg of laat beginnen mensen toch gwn terug te spelen als je dit blijft doen? Hoe slecht ze ook zijn?

bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door BillClinton
mja limpen leek me niet aangewezen omdat je het niet goed doet tegen any2 dacht ik.
Mr ik kan wel in je punt komen om te limpen. Preflop folden lijkt me ook niet goed omdat ik dan toch gwn al een groot deel van men range moet gaan folden naar de bb?

Shoven was een optie, maar ik dacht als ik hier een call krijg ga ik nooit blij zijn en leek me alsof ik te weinig chips kon winnen vr het risico dat ik zou nemen.

ik cbet vr value omdat hij weinig fold op cbets. Dus ik barrel de turn opnieuw om zelf de grootte van de pot te bepalen. Ik dacht dat hier wss vaak een speler durft denken dat zen KJ KQ K10 goed is of dat ik gwn gefloat word op dit board. Dus ik bet ipv te checken en eventueel een bet te moeten callen en omdat hij mss denkt dat zijn Khi ng steeds goed is?

river denk ik niet dat ik heb op quads of 99+ kan steken dusja c/c.

Nick kan je me eens uitleggen hoe je profitabel any 2 op sb of bu kan openen? Vroeg of laat beginnen mensen toch gwn terug te spelen als je dit blijft doen? Hoe slecht ze ook zijn?

Zeker aangezien hij aj hier niet repusht zal hij niet correct callen op je shove naar alle waarschijnlijkheid. Shoven is hier wel een +ev spot.

Denk dat raisen beter is zolang hij niet repopperig is maar ik vind limpen echt echt echt heel slecht persoonlijk

Nja, er is weinig magie bij, het is voor mij een echt mtt-dingetje. Ik denk dat ik, als er antes in het spel komen, hooguit 4-5 orbits achter elkaar voor dezelfde bb zit. Je krijgt in de sb hooguit de helft van de spots first in, meestal is het nog een stuk minder. Je eerste first in spot kun je sowieso al openen, want dan is een read nog onmogelijk. Je tweede spot verwacht ik ook geen actie van Q6o, dus ook daar kun je nog gemakkelijk profitabel any two openen.

Slechts als iemand veel handen op me heeft, wijk ik van mijn ziek loose ranges af die ik in die posities hanteer. Maar dan heeft je reputatie alsnog een voordeel. Als je voor een regular zit, waarvan je met aan zekerheid grenzend vermoeden weet dat hij jouw losse steals doorheeft, kun je losse bet/calls maken, bijvoorbeeld met A9o, of 66. Omdat je weet dat hij los terugspeelt, kun je ook kiezen voor openfolds uit de sb.

Echter, als ik geen read heb, heeft mijn tegenstander ook geen read, en is any two stelen gewoon veilig. Als je 1 inzet om 1 te winnen, wordt je raise pas verliesgevend als villain Q6o terug speelt, en dat is gewoonweg niet realistisch bij iemand waarop je pas 10 of 20 handen heb, dat zou ik zelf ook niet doen.