Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

$ 3.30 JJ pre flop play

11 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
362 Weergaven

PokerStars No-Limit Hold'em, 3.3 Tournament, 150/300 Blinds 40 Ante (9 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com/

MP2 (t3,387)
MP3 (t13,034)
Hero (CO) (t3,017)
Button (t13,731)
SB (t19,045)
BB (t18,106)
UTG (t7,565)
UTG+1 (t5,196)
MP1 (t30,722)

Hero's M: 3.72

Preflop: Hero is CO with J, J
1 fold, UTG+1 raises to t600, 1 fold, MP2 raises to t1,500, 1 fold, Hero raises to t2,977 (All-In), 4 folds, MP2 calls t1,477

Flop: (t7,364) A, 5, 9 (2 players, 1 all-in)

Turn: (t7,364) 2 (2 players, 1 all-in)

River: (t7,364) 7 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t7,364

Mijn 1e gedacht op deze moment met een EP open raise en MP re-raise dat ik mijn JJ zou folden. Toen ik aan de beurt kwam begon ik te denken. Stats kon ik niet gebruiken van deze 2 omdat ze een ca van 20 handen hadden en die sample is te weinig. Dus ben ik begonnen denken wat ik daar zou re-raisen.

88+, ATs+, KQs, ATo+, KQo -> dit zijn de handen waarmee ik een EP open raise zou re-raisen. Nu ik zou mij eigenlijk moeten in de plaats stellen van de re-raiser maar dit kan ik niet door te kleine sample.
Ook door het feit dat ik nog maar 10bb over had moest ik gewoon pushen. Dus het was wikken en wegen. Had ik 15bb of 20bb gehad dan hd ik mijn JJ wel gefold.

Ik ben benieuwd naar de feedback

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
blowkonijn
Oldschool Grinder

ep reraisen met kq en at lijkt me niet erg winstgevend. Je zit dan echt tegen de bottomrange van een ep aan en zal dus veel te vaak achter liggen. Mp2 reraist een epraise voor de helft van zijn stack en dat is ook vaak een teken van sterkte. Denk dat ik hier jj nog net weg zal leggen. Wanneer de reraiser direkt all in zou gaan, zou ik wel callen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
ep reraisen met kq en at lijkt me niet erg winstgevend. Je zit dan echt tegen de bottomrange van een ep aan en zal dus veel te vaak achter liggen. Mp2 reraist een epraise voor de helft van zijn stack en dat is ook vaak een teken van sterkte. Denk dat ik hier jj nog net weg zal leggen. Wanneer de reraiser direct all in zou gaan, zou ik wel callen.

+1 of je moet reads hebben dat hij vaker voor de helft van zijn stack raised en nog fold of een showdown hebt gezien met een zwakkere hand dan JJ.
In andere situaties is het gewoon een fold met JJ.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ep reraisen met kq en at lijkt me niet erg winstgevend. Je zit dan echt tegen de bottomrange van een ep aan en zal dus veel te vaak achter liggen. Mp2 reraist een epraise voor de helft van zijn stack en dat is ook vaak een teken van sterkte. Denk dat ik hier jj nog net weg zal leggen. Wanneer de reraiser direkt all in zou gaan, zou ik wel callen.

Als ik een sample heb en ze openen EP 10% of minder dan ga ik niet re-raisen, maar als het meer dan 10% dan re-raise ik deze handen altijd. Verlies gevend is het niet want dan zou ik dat merken via hm2.

Nu wat ik eerder had verteld over de JJ had ik toch moeten folden. Dan weten we dit voor de volgende keer. Bedankt

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

ik raise 77 qjs jts kjs a9s allemaal in UTG zn spot. :P 3bet van MP is wel sterk maar dan nog ga ik mijn jacks niet weg leggen denk ik nog vaak genoeg TT AK AQ dit.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door thejoery
PokerStars No-Limit Hold'em, 3.3 Tournament, 150/300 Blinds 40 Ante (9 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com/

MP2 (t3,387)
MP3 (t13,034)
Hero (CO) (t3,017)
Button (t13,731)
SB (t19,045)
BB (t18,106)
UTG (t7,565)
UTG+1 (t5,196)
MP1 (t30,722)

Hero's M: 3.72

Preflop: Hero is CO with J, J
1 fold, UTG+1 raises to t600, 1 fold, MP2 raises to t1,500, 1 fold, Hero raises to t2,977 (All-In), 4 folds, MP2 calls t1,477

Flop: (t7,364) A, 5, 9 (2 players, 1 all-in)

Turn: (t7,364) 2 (2 players, 1 all-in)

River: (t7,364) 7 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t7,364

Mijn 1e gedacht op deze moment met een EP open raise en MP re-raise dat ik mijn JJ zou folden. Toen ik aan de beurt kwam begon ik te denken. Stats kon ik niet gebruiken van deze 2 omdat ze een ca van 20 handen hadden en die sample is te weinig. Dus ben ik begonnen denken wat ik daar zou re-raisen.

88+, ATs+, KQs, ATo+, KQo -> dit zijn de handen waarmee ik een EP open raise zou re-raisen. Nu ik zou mij eigenlijk moeten in de plaats stellen van de re-raiser maar dit kan ik niet door te kleine sample.
Ook door het feit dat ik nog maar 10bb over had moest ik gewoon pushen. Dus het was wikken en wegen. Had ik 15bb of 20bb gehad dan hd ik mijn JJ wel gefold.

Ik ben benieuwd naar de feedback

Wel UTG+1 daar lig je hard op voor en die andere kerel .. beetje raar wat ik hier allemaal lees lol ...

Heel veel regs gaan dat doen om nutted over te komen en meer FE te krijgen met zo'n kleine stack. Heel veel randoms gaan hun hele range zo 3betten omdat ze geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn. En voor de rest is het idd ook vaak een nutted range. Maar als je geen reads hebt ga je ook niet uit van het doem scenario en neem je een soort gemiddelde .. gewoon een sterke 3bet range ofzo TT+ AJ+ .. dan is het een easy shove.

Dus tenzij je die specifieke reads hebt kan je folden .. en zelfs dan is niet easy ofzo. Met 10bb left ga je iig niet zomaar je JJ wegleggen. MET 15bb ga je kijken naar UTG .. als die redelijk los opent of random is (kijk sharkscope/find a player) dan shove ik deze spot ook nog wel omdat ik toch maar 10bb effectief speel tegen de misschien 'nutted range'

Verder over je 3bet range .. die is slecht
ATo en ATs en KQo en KQs gelijkstellen aan elkaar is een heel zware mistake
dan shove je nog veel liever

AJo+ A7s + KQs+ oid dit is maar een fictieve range maar geeft wel aan hoe je range ongeveer verdeeld is... bij 3bets ga je voor handen die minder gedomineerd zijn en dat zijn heel vaak suited handen

Beantwoorden
Citeren
Erik212
PokerStrategist

En jij noemt anderen nits :D. Nooit dat ik hier jj fold

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn
Oldschool Grinder

Tegen een reshove instacall ik, maar dit is gewoon zo'n spot, waarvan je weet dat je tegen aa/kk en misschien nog qq zit. Als utg raist en niemand reraist, knal ik jj er natuurlijk ook in, maar door die 3bet voor zn halve stack, lig je bijna altijd dik achter. :D

Beantwoorden
Citeren
Erik212
PokerStrategist

Tegen een reshove instacall ik, maar dit is gewoon zo'n spot, waarvan je weet dat je tegen aa/kk en misschien nog qq zit. Als utg raist en niemand reraist, knal ik jj er natuurlijk ook in, maar door die 3bet voor zn halve stack, lig je bijna altijd dik achter. :D

Zelfs tegen TT+ AK+ zit je nog goed met JJ. Je kan niet doordat deze gast rare sizing gebruikt er vanuit gaan dat die tighter is dan dit. Dan heb je echt een solid read nodig. Ik fold TT hier ook niet.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Erik212

Zelfs tegen TT+ AK+ zit je nog goed met JJ. Je kan niet doordat deze gast rare sizing gebruikt er vanuit gaan dat die tighter is dan dit. Dan heb je echt een solid read nodig. Ik fold TT hier ook niet.

+1

Veel spelers doen het trouwens tegenwoordig ook omdat je met zo'n gekke sizing meer FE krijgt omdat anderen zich levelen .. geen reads ? Behandelen als een shove of toch de betere +ev handen zeker niet folden .. JJ instashove

Beantwoorden
Citeren

Altijd lastig zonder raeds, maar messchien help dit.

Wie van ons zou de hand zo spelen in het geval van mp2 met handen die hero beet hebben QQ+. Komt veel te sterk over.

Ik zelf flat AA KK en QQ en minder puch ik. Ak puch ik we gaan toch niet 3betten met ak met 10 bb

Ik denk dus dat we tegen een mindere spelel zitten die hier wel ze handen zo speeld die ons beet hebben maar ook handen die wij nog beet hebben

Equity   Winst   Split
MP2    53.13%  52.08%   1.04% { TT+, AQs+, AQo+ }
MP3    46.87%  45.83%   1.04% { JJ }

Tegen deze nog tight range halen we onze %tjes als utg fold

Beantwoorden
Citeren