Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

44 @ BB 13.50KO regular

14 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
953 Weergaven
Bierpokkel
PokerStrategist

Heb 44 op de BB. Zit aan een tafel voor Sicko's. CO wie openjammed heeft 500k+ winnings verdeeld over 5jaar. Snapt het spelletje dus wel. Ben benieuwd wat te doen. CO zal hier gewoon heel wijd openshippen als bistack zijnde. Denk dat hij hier alle broadways, SC, one gappers enzo er wel inramt. Probb wel alle Ax.

Het probleem is, aan een tafel vol vissen lijkt me dit een easy fold, maar op een tafel als dit ga je gewoon heel weinig spots vinden.

Ben benieuwd wat jullie hier doen.

PokerStars No-Limit Hold'em, 13.5 Tournament, 1500/3000 Blinds 375 Ante (8 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

Button (t33020)
SB (t59313)
Hero (BB) (t34803)
UTG (t54985)
UTG+1 (t29875)
MP1 (t15004)
MP2 (t87253)
CO (t164385)

Hero's M: 4.64

Preflop: Hero is BB with 4, 4
4 folds, CO bets t164010 (All-In), 2 folds, Hero calls t31428 (All-In)

Flop: (t73356) 10, 10, 8 (2 players, 2 all-in)

Turn: (t73356) 2 (2 players, 2 all-in)

River: (t73356) 5 (2 players, 2 all-in)

Total pot: t73356

Results below:

Spoiler

Hero had 4, 4 (two pair, tens and fours).
CO had 7, 7 (two pair, tens and sevens).
Outcome: CO won t73356

Beantwoorden
Citeren
13 reacties

Hmm Hij shoved 20bb effectief..
Nu zegt Nash dat je moet callen met elke pp, en aangezien het een reg is lijkt het een snap.

Ik moet zeggen dat nash wel een range heeft bij 20bb's maar ik denk dat er maar weinig spots zijn waar je 20BB effectief openshoven de beste optie is. Dit lijkt er wel zo eentje moet ik zeggen :)

Ja ik denk dat je hier toch nooit een fold kan vinden tegen een aggro reg.
tegen een nit reg echter zou je misschien best mogen folden ook omdat het een regspeed is (althans dat denk ik?).

Wie was het btw? Villain bedoel ik dan.

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Hij shipped voor bijna 20bb vs de sb? Als hij hier enkel pushingsrange heeft, is het zeker wel call.

Echter denk ik dat hij hier vaak, middle range unexploitable pushed en die middle range zitten veel hogere pockets in(geen 22/33, want dan moet je je nuts ook pushen) en doe je nooit goed genoeg tegen.

Dan is het beetje inschatten, heb je hem al vaker zo diep zien pushen en nooit in dit soort spots zien minraisen, dan is het zeker call. Omgekeerd zou ik folden.

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel Topicstarter
Bierpokkel
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Takezo2012
Nu zegt Nash dat je moet callen met elke pp, en aangezien het een reg is lijkt het een snap.

Ik moet zeggen dat nash wel een range heeft bij 20bb's maar ik denk dat er maar weinig spots zijn waar je 20BB effectief openshoven de beste optie is. Dit lijkt er wel zo eentje moet ik zeggen :)

tegen een nit reg echter zou je misschien best mogen folden ook omdat het een regspeed is (althans dat denk ik?).

Villian was mestrefilipe. Speelde 22/22 over 36 handen met een3bet% van 26.8%. obv lolsample mja, toch iets

Ik ga ervanuit dat hij 1010+ en AK gewoon mr/callt hier. Dit was de eerste keer dat ik hem zo heb zien pushen. Vond het enorme twijfelspot. Het was gewoon een sterke tafel, waarbij ik gewoon super weinig spots kreeg. Opende ik een keer met een medium hand, kreeg ik altijd weer een 3bet om de oren. De keuze was hier ook die flip aangaan of de volgende orbit een FI spot pakken.

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Bierpokkel

Oorspronkelijk gepost door Takezo2012

Villian was mestrefilipe. Speelde 22/22 over 36 handen met een3bet% van 26.8%. obv lolsample mja, toch iets

Ik ga ervanuit dat hij 1010+ en AK gewoon mr/callt hier. Dit was de eerste keer dat ik hem zo heb zien pushen. Vond het enorme twijfelspot. Het was gewoon een sterke tafel, waarbij ik gewoon super weinig spots kreeg. Opende ik een keer met een medium hand, kreeg ik altijd weer een 3bet om de oren. De keuze was hier ook die flip aangaan of de volgende orbit een FI spot pakken.

Als hij 1010+ AK mr/c is het hier fold. Lijkt bizar, maar hij kan dan gewoon veel minder pushen en moet alle handen die jij dominate dan folden of zitten misschien in zijn minraise/fold range(vs 20bb stack, tegen jouw called hij die misschien wel)

Beantwoorden
Citeren
bobm78
Poker Player

Als Nash zegt dat any pp een call is, dan zal ik hier wel een fout maken.
Maar ik denk echt niet dat ik call, vanaf 66 ofzo...
Sowieso als ik die call range zie, zie ik wel handen die ik niet call... zoals A5o bv

22+ A2s+ A4o+ K9s+ KTo+ QTs+ QJo JTs

Beantwoorden
Citeren
Leondoro
Poker Player

Dat 1 speler hier bijna 20BB deep zit wil niet zeggen dat hij zijn push range alleen op die 20BB deep situatie baseert.

Er zitten ook 2 spelers achter die 11BB deep zitten.
Hij zal dus zijn range van alle 3 de spelers laten afhangen en dan weegt die ene 20BB stack minder zwaar in de berekening dan jullie pbb denken.

Verder is het bullshit dat als hij TT+ minr/callt dat het dan een fold wordt en als hij die ook shoved het een call wordt.
Waarom zou je er vanuit gaan dat hij hier zijn ranges gaat balancen terwijl de spelers achter niet de beste/bekende spelers zijn?

Totaal niet aan de orde imo.

Verder al zou hij alleen medium handen pushen dus een vrij tighte range dan krijg je al de odds om te callen:

Text results appended to pokerstove.txt

1,171,215,936 games 0.001 secs 1,171,215,936,000 games/sec

Board:
Dead:
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 43.679% 43.28% 00.40% 506893332 4676712.00 { 44 }
Hand 1: 56.321% 55.92% 00.40% 654969180 4676712.00 { 99-55, A9s+, KQs, ATo+, KQo }

Echter imo pusht hij veel wijder dan dit en alle handen die hij extra pusht is goed voor onze equity.

Daarnaast is hero in deze vrij short en zit aan een vrij sterke tafel.
Het is dus niet zo dat je hier zulke spots wil laten gaan omdat je nog betere spots gaat krijgen.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

fwiw als die zn TT+ minr/c kun je die toch uit zn pushrange halen wat je equity alleen maar beter maakt?

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Even aanvulling. Bier was bezig over sterke tafel. Dus ging ff vanuit dat co zo ook zag(waarbij eventueel bier als semireg ofzo) en hier dus balanced zou spelen. Als hij hier unbalanced is, dan is het natuurlijk easy call.

Echter als hij balanced wil zijn en top of zijn range minraisen en dus ook probaly wat bottom. Al hoeft hij niet zo te balancen(aangezien bij minraise hero gewoon verwacht dat co hier enkel een minraisingsrange heeft).

In dat geval kan co echt niet zo wide pushen. Echter nog ff bekeken en dan nog is het wel nipte call. Kan zeker wel range pushen die Mark geeft, of iets wider, maar dan moet je wel tigther callen dan de range die nash aangeeft

Beantwoorden
Citeren
Leondoro
Poker Player

Ja obv die nash range slaat nergens op.
Bijvoorbeeld veel te veel slechte azen in de calling range waar je het super slecht mee doet.
Dit komt omdat Nash redelijk wat SC's en one gappers in de shovingrange stopt welke villain imo nooit gaat pushen hier en dan zijn je slechte azen vrij hard dominated.

Beantwoorden
Citeren
3BetMe4Free
Oldschool Grinder

Ik fold hier ook wel, denk dat ik 66+ ofzo hier call, zit daar ook nog iemand met 20BB daarop gaat ie zeker niet super wijd shoven, maar eerder QJ enzo omdat ie daarmee niet wil minr/folden zelfde geld voor pocketpairs dus vaak shoved ie dat gewoon, denk ook niet dat ie SCs hier echt wijd gaat shoven

Dus fold hier gewoon want zo heel goed doe je het niet vs zijn shovingsrange (hoe zonde het ook is van je hand)

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door 3BetMe4Free
Ik fold hier ook wel, denk dat ik 66+ ofzo hier call, zit daar ook nog iemand met 20BB daarop gaat ie zeker niet super wijd shoven, maar eerder QJ enzo omdat ie daarmee niet wil minr/folden zelfde geld voor pocketpairs dus vaak shoved ie dat gewoon, denk ook niet dat ie SCs hier echt wijd gaat shoven

Dus fold hier gewoon want zo heel goed doe je het niet vs zijn shovingsrange (hoe zonde het ook is van je hand)

Denk je echt dat hij tigther gaat shoven dan { 99-55, A9s+, KQs, ATo+, KQo } wat al een call is en indien hij geen minraisingrange heeft, is het obv call. Aangezien hij dan nash zal pushen of misschien wel wider, aangezien de meeste hier tigther dan nash callen.

Beantwoorden
Citeren
3BetMe4Free
Oldschool Grinder

Nee, hij gaat niet tighter shoven wel wat wijder he :tongue:

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Daheyst
Ja obv die nash range slaat nergens op.
Bijvoorbeeld veel te veel slechte azen in de calling range waar je het super slecht mee doet.
Dit komt omdat Nash redelijk wat SC's en one gappers in de shovingrange stopt welke villain imo nooit gaat pushen hier en dan zijn je slechte azen vrij hard dominated.

Nou die slaat niet nergens op.
Alleen ik snap wat je bedoelt. Wat ik ook al aangaf.
20BB openshoven is haast nooit de optimale play.

Mooie discussie hier trouwens.

Ik heb alles nog eens doorgelezen. Iedereen zijn reactie.
En ik kom tot de conclusie dat ik denk ik toch ook een fold het beste is hier.

Afhangende van het volgende, dat wel.
Namelijk, hoe heavy reshoved the 20bb sb?
De SB is the key hier. Is dat een nit random or reg? En wat is zijn 3bet %?
Heavy reshover?

In het laatste geval denk ik dat hij namelijk alleen handen openshoved waarmee hij niet graag een reshove callt en die hij ook haast niet kan folden in zo een geval.
55-88 heb ik het dan over. Misschien AJ..
Ik namelijk dat hij 22-33 gewoon zal r/f tegen de meeste villains.
En vanaf 99+ gewoon induced natuurlijk.
Wat het enige wat je bereikt namelijk met het openshoven van 99-1010 is dat je een flip tegen AJ ontloopt.
Maar je verliest teveel value tegen 55-88 denk ik als je dat doet.
Dan kan je beter AJ openshoven want dat scheelt een flink aantal 20BB flips tegen 22-77.

Dus ik fold denk ik in dit geval.
Maar dus NIET als SB een echte Passieve NIT is want dan slaat 66-88 openshoven nergens op.
En heeft 22-55 openshoven ineens veel zin want dan kan je pp's van 33 tot misschien nog wel 88 nog laten folden ;)

Beantwoorden
Citeren