Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

A5 Bb

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
406 Weergaven
Kleinevis
PokerStrategist

Poker Stars, $1 Buy-in (15/30 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

UTG+2: 4,345 (144.8 bb)
MP1: 5,995 (199.8 bb)
MP2: 2,790 (93 bb)
MP3: 2,135 (71.2 bb)
CO: 7,040 (234.7 bb)
BTN: 5,385 (179.5 bb)
SB: 2,970 (99 bb)
Hero (BB): 3,000 (100 bb)
UTG+1: 6,160 (205.3 bb)

Preflop: Hero is BB with A 5
3 folds, MP2 calls 30, MP3 folds, CO calls 30, 2 folds, Hero checks

Flop: (105) J A 5 (3 players)
Hero bets 60, MP2 calls 60, CO raises to 240, Hero calls 180, MP2 calls 180

Turn: (825) K (3 players)
Hero checks, MP2 bets 600, CO folds, Hero raises to 2,610, MP2 calls 1,920 and is all-in

River: (5,865) 2 (2 players, 1 is all-in)

Results:

Spoiler

5,865 pot
Final Board: J A 5 K 2
MP2 showed K K and won 5,865 (3,075 net)
CO mucked and lost (-270 net)
Hero showed A 5 and lost (-2,790 net)

Mijn hand hier overspeeld tegen een vis ?
Dacht wel goed te zitten met 2 paar , ik zet hem op KJ KQ Ax zo iets.
Uitkomst ja , niet veel over te zeggen.
Wil gewoon weten dat ik mocht afstacken met 2 paar tegen zo'n vis.
Kiezen we hier best voor pot control ?

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hallo Kleinevis.

De pre-flop check is prima.

De flop
Op de flop is uitbetten prima i.v.m. dat er flush- en straightdraw mogelijkheden zijn en je hand is behoorlijk sterk hier.
Verder zou ik op de raise van de CO speler er weer overheen raisen, want is niet heel waarschijnlijk dat de CO hier AA, AJ, JJ of 55 heeft. Je blocked een A en een 5 en JJ zal hij vaak pre-flop raisen met 1 limper in de pot.
Ook wil je hand beschermen tegen allerlei draws. Dus zou hier vrij makkelijk 3 bet/call spelen tegen een shove van CO.
Ook leg je dan druk op de MP2 speler die ook callde op jouw bet, want hij maakt een beetje een passieve indruk en heeft waarschijnlijk een draw. Mocht deze speler opeens agressie gaan tonen kun je altijd nog overwegen om de hand te folden.

De Turn
Op de turn besluit de MP2 opeens bijna 3/4 pot uit te betten na de raise van CO en call van jouw op flop wat een tikkeltje vreemd is als niet agressor en heeft tot nu toe geen agressie getoond.
Op basis dat je nog steeds 3 way speelt zal hij dit zelden met een bluf doen. Dus zal hij het denk ik alleen met KQ en 2 paar en beter doen. Al weet je het met een vis natuurlijk nooit zeker.

Dus zal hij ongeveer deze range hebben:
Board: J♦A♣5♣ K♠
       Equity   Winst   Split
MP2    55.71%  55.71%   0.00% { KK+, JJ, 55, KJs+, QTs, KJo+, QTo }
BB     44.29%  44.29%   0.00% { Ad5h }

Heb zelf voor deze range gekozen, omdat de tegenstander AK en AJ vaak zal raisen op flop en de ander Ax handen de check-call lijn neemt.
AA zit erin, omdat hij deze hand zou kunnen slowplayen pre-flop en op flop en dat hij het board te gevaarlijk begint te vinden en daarom uit bet.
KK zit erin, omdat hij die hand pre-flop zou slowplayen en op de flop bang is om beat te zijn, maar niet in staat is te folden. Dus bet hij hieruit om zijn hand te beschermen.
KQ en Q10 lijkt mij wat optimistisch om een raise op flop mee te callen, maar met een vis weet je het nooit. Dus zou hij dat nog best nog zo kunnen spelen.
JJ en 55 kan hij ook prima zo spelen. Dan slowplayed hij de hand op flop en wil hij zijn hand beschermen op turn.

Eigenlijk zijn hier 2 logische opties om deze hand op turn verder te spelen. Dus pushen of callen en op river her-evalueren. De andere optie folden is te tight, want hij kan makkelijk met een slechtere 2 paar uit betten. Als we de andere opties bekijken zitten er aan alle 2 voor- en nadelen aan.

Pushen:
:spade: Voordelen: Je hebt geen lastige beslissing op de river, je wint de hand af en toe zonder showdown als hij fold en je wordt regelmatig gecalled door slechtere 2 paar handen en draws.

:spade: Nadelen: Als hij called verlies je regelmatig de hand tegen sets en een verdwaalde straat en raak je de controle over de pot kwijt.

Callen:
:spade: Voordelen: je houdt de pot onder controle, je kunt op een e.v.t. rivershove nog folden als er een broadwaykaart, behalve een A valt en je kunt op een check van tegenstander gewoon behind checken voor showdownvalue.

:spade: Nadelen: lastige riverbeslissing als hij shoved en dat zal hij vaak doen, je geeft een gratis riverkaart weg en je hebt geen initiatief in de hand.

Conclusie turnbeslissing:
Pushen is zeker prima hier, want je gaat tegen zijn range bijna een coinflip aan en je hebt af en toe nog de kans dat hij fold. Al zoek je dan wel de variance op. Hier callen is ook een prima optie en houd je de zwakkere handen in zijn range. Al moet je op vervelende riverkaarten de hand wel opgeven. Dus is een iets veiligere optie. Al verlies je dan wel 29% (870/3000*100) van je stack zonder showdown als je op een rivershove fold.

Conclusie
Ik zou op de flop al voor mijn stack gaan spelen, behalve als de MP2 opeens all-inn gaat na jouw 3 bet.

Mocht je nog vragen hebben kun je ze altijd stellen.

Groeten,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Ik zou de flop groter uitbetten iig, zeker op deze limieten folden ze toch geen pair of draw. Verder sluit ik me aan bij SDK dat op de flop 3betten voor value veruit de beste optie is.

Ik zie alleen niet hoe we het hier op deze turnkaart goed gaan inkrijgen met de lijn dat hij hier neemt. Zo groot uitbetten tegen 2 personen waarvan er de flop raisede in een multiway pot. Zijn lijn is supersterk hier en zie weinig mensen een draw zo spelen. op micro's spelen ze die toch eerder passief.

Het kan natuurlijk zijn dat ik me vergis want ik heb eigenlijk nooit 1$ mtt's gespeeld dus als jullie denken dat je het op die limieten nog wel goed inkrijgt op de turn spreek me dan vooral tegen.

Beantwoorden
Citeren
Samwise90
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door oscaar10
Ik zou de flop groter uitbetten iig, zeker op deze limieten folden ze toch geen pair of draw. Verder sluit ik me aan bij SDK dat op de flop 3betten voor value veruit de beste optie is.

Ik zie alleen niet hoe we het hier op deze turnkaart goed gaan inkrijgen met de lijn dat hij hier neemt. Zo groot uitbetten tegen 2 personen waarvan er de flop raisede in een multiway pot. Zijn lijn is supersterk hier en zie weinig mensen een draw zo spelen. op micro's spelen ze die toch eerder passief.

Het kan natuurlijk zijn dat ik me vergis want ik heb eigenlijk nooit 1$ mtt's gespeeld dus als jullie denken dat je het op die limieten nog wel goed inkrijgt op de turn spreek me dan vooral tegen.

Agree

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door oscaar10

1$s pleur ik het er gewoon in vaak iig

Beantwoorden
Citeren