Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AK vs UTG opener

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
291 Weergaven
pokerboy198229
PokerStrategist

Ik maak niet veel donk leads maar ik denk dat ik hier een agressie terug kan verwachten van veel handen waar hij zou moeten c-betten. Turn maak ik hem weer klein om f-draw te representeren. Wanneer ik zijn raise call smeek ik please no spade, no scary card voor hem. En dan kan ik makkelijk overbetten voor value (Ax calls mij en veel paartjes)

http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/12986304_F900A7D6FD

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Had zelf pre-flop al anders gespeeld door te 3 betten en te callen op een eventuele shove.
Al ben jij natuurlijk iemand die graag post-flop speelt en dan lijkt me jouw lijn ook niet verkeerd.

Ik donk zelf ook zelden en hier zie er zelf niet de nut van in en ben benieuwd of je met een flushdraw ook deze lijn zou nemen. Als je hier wilt donken had ik het zelf wat groter gedaan voor value. Toch minimaal halve pot, maar dat geld ook voor je bet op de turn. Had zelf de check-raise optie gedaan zowel met de flushdraw als met AK zoals in dit geval. Al hangt het er een beetje vanaf hoe Cbet happy deze speler is.

Als gespeeld zou ik zelf na zijn raise op de turn gewoon check/raise all-inn spelen op de river. Zo haal je denk ik tegen de midpocket pairs meer value mocht hij dat raisen op de turn.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229 Topicstarter
pokerboy198229
PokerStrategist

Hey SDK,

Dank voor je reactie. Heel interessant, ik speel idd liever postflop en ik zie AK vaak meer een draw hand en wil daarmee per se geen lead nemen oop ook vanwege de stacksizes. Hier ook omdat de raise van utg komt. Veel te goed om te folden maar gezien de situatie niet sterk genoeg om te 3-betten. Want als hij opt voor 4 bet dan wordt het opeens heel lastig voor mij.

Ik had juist gisteren een artikel gelezen over welke 4 redenen zijn om zelf te gaan donken.

Optie 1. Als mijn tegenstander vaker chekt postflop en niet veel c-bet on flop. Dit is hier niet het geval.
Optie 2. Om juist een agressie uit te lokken. Het nadeel hiervan is dat wij hier tot aan showdown moeten gaan en niet meer kunnen folden.
Optie 3. Doyle methode: met sets al on flop mensen laten comitten. Niet het geval
Optie 4. Prahlad Friedman methode: 3 barrel bluff met handige turn en river cards. Hiet niet het geval

Wat hier gebeurt is dat er een A on flop verschijnt. Ik kan juist veel c-bets verwachten dus ik zou hier vaker moeten check-callen. Ik wil toch veel meer agressie uitlokken en pot al goed laten bouwen wanneer hij wel een A of geen A heeft. Dus ik ga hier voor optie 2.
Vergeet ook niet SDK dat jij mijn spel al een beetje kent, dus jij weet dat ik mijn f-draw niet op deze manier ga uitspelen. Maar veel andere spelers doen dit wel, precies op deze manier. Ook representeer ik met mijn lijn een A rag waar hij value van wilt uithalen of een fold wil gaan afdwingen.

Beantwoorden
Citeren