Hey SDK,
Dank voor je reactie. Heel interessant, ik speel idd liever postflop en ik zie AK vaak meer een draw hand en wil daarmee per se geen lead nemen oop ook vanwege de stacksizes. Hier ook omdat de raise van utg komt. Veel te goed om te folden maar gezien de situatie niet sterk genoeg om te 3-betten. Want als hij opt voor 4 bet dan wordt het opeens heel lastig voor mij.
Ik had juist gisteren een artikel gelezen over welke 4 redenen zijn om zelf te gaan donken.
Optie 1. Als mijn tegenstander vaker chekt postflop en niet veel c-bet on flop. Dit is hier niet het geval.
Optie 2. Om juist een agressie uit te lokken. Het nadeel hiervan is dat wij hier tot aan showdown moeten gaan en niet meer kunnen folden.
Optie 3. Doyle methode: met sets al on flop mensen laten comitten. Niet het geval
Optie 4. Prahlad Friedman methode: 3 barrel bluff met handige turn en river cards. Hiet niet het geval
Wat hier gebeurt is dat er een A on flop verschijnt. Ik kan juist veel c-bets verwachten dus ik zou hier vaker moeten check-callen. Ik wil toch veel meer agressie uitlokken en pot al goed laten bouwen wanneer hij wel een A of geen A heeft. Dus ik ga hier voor optie 2.
Vergeet ook niet SDK dat jij mijn spel al een beetje kent, dus jij weet dat ik mijn f-draw niet op deze manier ga uitspelen. Maar veel andere spelers doen dit wel, precies op deze manier. Ook representeer ik met mijn lijn een A rag waar hij value van wilt uithalen of een fold wil gaan afdwingen.