Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AQ - A gehit op flop - all in

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
179 Weergaven

Sorry dat ik mijn hand op deze manier post, doch ik kreeg ze niet geconverteerd en had toch graag eens van de specilisten gehoord of ik er goed aan gedaan heb om mijn AQ - A gehit op de flop toch nog te folden na een all in van een tegenstrever.

Betreft een toernooi 2.20 ante up 1078 pl. De blinds blijven gans toernooi 5/5 maar de ante stijgt telkens. Ik was hier in de eindfase van het toernooi, we waren nog met 2 tafels.

Ik stond voorlopig tweede, mijn tegenstrever stond derde. De redenering bij mijn fold, ondanks dat ik top paar met hoge kicker had, was dat ik mooi derde bleef en als ik verloor kon ik een final table misschien wel vergeten.

Ik had preflop met AQ geraist tot ongeveer pot size, met 3 callers tot gevolg. Na A J 4 flop heb ik ongeveer 10 % van mijn chips ingezet. Een tegenstander gaat all in en dit betekent voor mij ongeveer 2/3 van mijn chips. Heb mijn hand gefold. Deed ik daar goed aan ?

Ik eindigde het toernooi uiteindelijk als tweede, net achter die kerel natuurlijk....... Hij klopte mijn AA met KJ, hij had het geluk om een flush te bekomen....... Ik dacht toen aan deze hand, had hem er toen wel uit kunnen spelen. Ik vroeg hem nadien wat hij had, maar hij heeft hier niet op geantwoord.

Met hulp van Amnesia85 (waarvoor mijn dank) hand history aangepast zoals het hoort.

PokerStars No-Limit Hold'em, 2.2 Tournament, 5/5 Blinds (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (t238022)
UTG (t86311)
MP (t193711)
Hero (Button) (t365661)
SB (t541402)

Hero's M: 36566.10

Preflop: Hero is Button with A, Q
UTG bets t2565, 1 fold, Hero raises to t13660, SB calls t13655, BB calls t13655, UTG calls t11095

Flop: (t54640) 4, J, A (4 players)
SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets t37505, 1 fold, BB raises to t222362 (All-In), 1 fold, Hero folds

Total pot: t129650

5 reacties
Amnesia85
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ILTGGT
Sorry dat ik mijn hand op deze manier post, doch ik kreeg ze niet geconverteerd en had toch graag eens van de specilisten gehoord of ik er goed aan gedaan heb om mijn AQ - A gehit op de flop toch nog te folden na een all in van een tegenstrever

PokerStars No-Limit Hold'em, 2.2 Tournament, 5/5 Blinds (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (t238022)
UTG (t86311)
MP (t193711)
Hero (Button) (t365661)
SB (t541402)

Hero's M: 36566.10

Preflop: Hero is Button with A, Q
UTG bets t2565, 1 fold, Hero raises to t13660, SB calls t13655, BB calls t13655, UTG calls t11095

Flop: (t54640) 4, J, A (4 players)
SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets t37505, 1 fold, BB raises to t222362 (All-In), 1 fold, Hero folds

Total pot: t129650

underdogggg
PokerStrategist

Waarom speel je die hand als je fold bij top-pair?
hoeveel spelers waren er nog actief?
misschien dat ik tussen 18 en 8 spelers left nog denk aan pay jumps en ICM. maar ik zal weinig in een 2$ game aq op zo`n board folden, omdat je de meest retarded push handen ziet in zijn range en je voor top 3 speelt of niks, imo. als die bb een betere ace had had ie preflop geraised AJ ook neem ik aan. worst case scenario heeft ie een set, maar dat vind ik een cooler.

Fold hier, met deze line van de BB bijna nooit.
vraag jezelf af, wat rept hij?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door underdogggg
Waarom speel je die hand als je fold bij top-pair?
hoeveel spelers waren er nog actief?
misschien dat ik tussen 18 en 8 spelers left nog denk aan pay jumps en ICM. maar ik zal weinig in een 2$ game aq op zo`n board folden, omdat je de meest retarded push handen ziet in zijn range en je voor top 3 speelt of niks, imo. als die bb een betere ace had had ie preflop geraised AJ ook neem ik aan. worst case scenario heeft ie een set, maar dat vind ik een cooler.

Fold hier, met deze line van de BB bijna nooit.
vraag jezelf af, wat rept hij?

Denk dat er op dat ogenblik nog 11 spelers in het toernooi zaten. Als ik callde en verloor, zakte ik van plaats 2 naar 9 met de laatste 2 dan vlak op mijn hielen.

Ik dacht bij mezelf, ik vertrouw de zaak hier niet, ik behoud 90% van mijn chips als ik fold en blijf derde.

Je hebt gelijk dat hij preflop wel zou geraist hebben met AK en misschien ook met AJ maar hij kan ook nog gecalld hebben met A4.

Moet wel zeggen dat die gast later nog verschillende keren all in is gegaan. Een enkele keer werd hij gecalld en dan won hij de pot met A7. Hij had later nog ontzettend veel geluk. 6-handed op final table speelde hij er 3 man ineens uit met KQs tegen KK AK en 99. Head tot head kreeg hij een flush met KJo tegen mijn AA.

bobm78
Poker Player

Ik snap dat je wat voorzichtig bent, doordat je graag finale tafel wilt halen.
Maar, dat moet niet in de weg staan van de juiste keuzes blijven maken...

Wat underdogg ook al zegt, welke hand rept hij hier? Zie hem hier niet vaak een sterkere A hebben eigenlijk 5 handed.
En alleen folden omdat hij mss A4 of set heeft lijkt me wel erg voorzichtig.
Ik zie mezelf hier ook niet meer folden....

Thormtos91
Oldschool Grinder

Mee eens met de vorige posts.

Je speelt voor top3 niet voor FT. En deze flop na preflop al ge3bet te hebben zou ik het hier happy callen.