Ik vind dit een vrij moelijke hand. Gaan we hier all-in. Ik zie na een all-in slechter niet zo snel callen dus achteraf zie ik een call ook wel zitten. Je zit wel in positie. Als een call beter is hoe speel je dan verder?
Poker Stars $0.23+$0.02 No Limit Hold'em Tournament - t150/t300 Blinds + t25 - 8 players - View hand 2411169
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter
BTN: t2441 M = 3.76
SB: t14530 M = 22.35
Hero (BB): t4730 M = 7.28
UTG: t9788 M = 15.06
UTG+1: t3065 M = 4.72
MP1: t1460 M = 2.25
MP2: t3143 M = 4.84
CO: t18721 M = 28.80
Pre Flop: (t650) Hero is BB with Q
A
6 folds, SB raises to t600, Hero raises to t4705 all in, 1 fold
AQs ga ik blind vs blind ook pushen tegen hem, want ik verwacht dat je nog vaak gecalled zult worden door minder. AJ bijvoorbeeld zal hij vrijwel zeker mee callen tegen jouw shove.
Eventueel als hij wat agressief is kun je als alternatief ook 3 betten naar zo'n 1.500 en callen op een eventuele shove. Ook heb je dan iets meer kans dat hij gaat callen en dan heb je positie op hem.
Tipje: verder kun je met de 'edit-post' knop later nog wat aan je eerste post toevoegen. Dan hoef je geen meerdere posts te gebruiken.
Je hebt in deze spot weinig anders dan pushen.
Je M=7,28, je hebt dus weinig ruimte om op nog betere handen/spots te wachten.
Daarnaast wil je deze hand per sé winnen om je toernooi leven te verlengen.
Het mag je in deze spot niets uitmaken of je hier verdubbelt, dat is extra bonus.
Je doel moet zijn om SB te laten folden zodat je naast de blinds en antes ook de minraise van SB opraapt.
Dat geeft je weer wat meer speelruimte, al is het niet veel.
De minraise callen brengt je in de problemen.
Stel je hit niet en je krijgt een c-bet. Wat dan?
Ga je met twee overcards de flop callen, folden of push je alsnog?
Je hebt in deze positie een té kleine stack om deze hand overtuigend drie betronden lang te spelen.
En ja, je wordt gecalled door beter, dat is niet anders.
Je wordt op dit nivo echter ook gecalled door AJ+, A8s+, KQ en dat zijn allemaal handen waar je dik op voor ligt.
Ergo, wanneer SB je push called, zal je deze spot ook vaak genoeg winnen om de preflop push profitabel te maken.
In het algemeen kun je voor jezelf als uitgangspunt nemen dat je in dit soort stealraise spots met een M kleiner dan 10, vanuit de blinds, direct preflop pushed, dat geeft je de grootste foldequity.
Bovendien hoef je dan ook geen handen uit positie te spelen wanneer de stealraise uit late positie komt.
De enige handen die in deze spot in aanmerking komen om te callen zijn AA en KK en evt. QQ. Met deze handen lig je in de meeste gevallen al zo ver voor dat callen een optie wordt om nog meer chippies van SB te plukken.
Weinig op je post aan te merken kastanje57.
De range die je de SB geeft waarmee de shove called lijkt me nog aan de tighte kant.
Wat vind je ervan om met QQ+ bijvoorbeeld te 3 betten naar zo'n 1.500 om een push van je tegenstander uit te lokken?
Ik vraag me af wat M=7 betekend? Big blinds gedeeld door 2? Ik heb namelijk 15 bb.
M=7 betekend dat je nog 7 rondjes (orbits) van blinds en antes hebt voor je geen chips meer over hebt. Stel je hebt 1.000 chips en de blinds en antes zijn 100/200 ante 20 en er zijn voor het gemak 10 spelers aan tafel. Dan betaal je per rondje 500 chips (200+100+20*10) en is je M dus 2.
Met QQ ben ik eerder geneigd om de raise (net als met KK en AA) gewoon te callen al is dat wel link. (ik call standaard AA en KK in deze situatie om Sb meer chips afhandig te maken.)
Er is 43% kans dat er een A of K op de flop komt dus ik kan me ook vinden in een klein 3-bet om vervolgens de eventuele push van SB te callen.
Het voordeel van de minraise callen is dat je goedkoop wegkomt bij overcards en een agressieve tegenstander op de flop.
Met overpair kun je gewoon gas geven (shoven), flops met A óf K kunnen een potentieel gevaar zijn maar de flops met A én K zijn levensgevaarlijk, zeker wanneer je weet uit vorige akties dat je (zwakke) tegenstander zich rijk rekent met iedere Ax of Kx combinatie.
Aldus kun je een verliessituatie met QQ voorkomen.
Om nog hierop door te gaan, wat doe je in deze situatie met JJ en TT, ook klein 3-betten of direct pushen? (callen komt nu uiteraard niet meer in aanmerking)
@Nick, in de pokerstrategy push/fold schema's wordt tekens uitgegaan van het aantal Big Blinds.
Dat is enigszins onnauwkeurig vanwege de antes die verderop in een toernooi een rol gaan spelen.
Rekenen met de M factor geeft een meer volledig beeld en is ietsjes nauwkeuriger.
Over het algemeen kun je zeggen dat de M op een bepaald moment ongeveer 2,5 keer de BB is wanneer er antes in het spel zijn.
Voor de push/fold schema's is 13BB dus M=5, 8BB geeft dan een M van 3 enz.
Het is wel belangrijk om het begrip M te leren kennen, verderop in je pokerstudie/pokerleven komt dit begrip zeer regelmatig terug.
De M-factor komt volgens mij uit het "Harrington on Holdem" boek.
Bij een M > 20 maakt het niet uit welke speelwijze je kiest, je stack is zo ruim dat je alle kanten op kan.
Bij 10 > M < 20 heeft callen met SC's en kleine pocketpairs geen nut meer, je moet teveel investeren tov van je stackgrootte.
Bij 5 > M < 10 is het zaak dat je First-in bent wanneer je een hand speelt (muv de hele sterke handen natuurlijk)
Bij M < 5 is het push of fold.
Dit is in het kort een beschrijving van de M-factor.
Ben zelf niet zo van het slowplayen hier met QQ bijvoorbeeld vanwege de over-kaarten die op de flop komen, want dan heb je ook een grote kans dat je met de beste hand van de hand wordt gezet als er een K of A op flop komt.
Aangezien zijn range heel wijd is in de SB.
Ook hangt het sterk af met welke type tegenstander ik te maken heb. Tegen iemand die veel gaat bluffen op flop en verder kun je een call pre-flop overwegen, maar dan kun je met een K of A ook niet op 1 bet folden. Tegen een wat passieve tegenstander heb je de kans dat je veel value laat liggen door pre-flop te callen, maar dat geld dan voor AA en KK natuurlijk ook.
Ok, ik ga voortaan kleine 3-bets afwisselen met calls.
vanavond call ik een minraise met AA in de BB, heads-up tegen SB.
Flop komt J 2 2, Sb bet, ik raise, Sb all-in, ik call.
SB heeft J 2, en dus full house geflopt.
Dat zul je dus net meemaken na deze discussie.
Voortaan ga ik afwisselen.
Dat is natuurlijk wel resultaatgericht denken, maar dat is ook het risico van callen met AA pre-flop.
Al is het natuurlijk vrij klein dat je tegenstander trips hit op de flop. Verder kun jij ook altijd handen posten natuurlijk
Bedankt voor alle reacties. Stel nu dat we A9 of KJ hier hebben, die callen we denk ik gewoon?
Hangt er een beetje vanaf hoe agressief de SB is, maar in de meeste gevallen kun je A9 en KJ profitabel pushen hier.
Ik verwacht dat de SB zo'n 50% van zijn handen zal openen en dan heb je nog heel veel fold-equity tegen hem.
Als je met deze handen zou callen moet je vaak hitten om de hand te kunnen winnen of je bent van plan om hem op latere straten van de hand af te zetten (floaten).
Dat zal tegen de meeste spelers in de 25c games niet werken i.v.m. dat folden niet in hun woordenboek staat
Ik zie ook wel wat in floaten. Op de flop callen en vaak op de turn checked de ander. Dan zelf betten en vaak win je dan de pot.
inderdaad. Al is het wel handig om de spelers dat niet van folden houden een notitie te geven, zodat je het tegen dat soort spelers niet gaat floaten.