Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
Kijk. Ik geloof er sterk in dat je onderbewuste nog een stuk meer weet dan je bewust kan denken. Je onderbewuste legt namelijk nog veel extra verbanden die jij op een paar seconde tijd niet allemaal zelf kan leggen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Het probleem is echter dat je als beginnende of semi gevorderde speler ook heel veel verkeerde signalen krijgt van je onderbewuste. Zo voel je bv in een situatie aan dat hij wel moet bluffen maar helaas, je zat tegen een goeie speler dus tuurlijk dat hij je net daar valuebet.
Ik denk niet dat je verkeerde signalen van je onderbewuste krijgt. Het is eerder zo dat je die onderbewuste signalen met je denken niet goed interpreteert.
1 ding is in ieder geval nonesense. Als de theorie zwart op wit dan moet je niet denken dat je op gevoel B kan doen. Heb je bv genoeg equity om te callen tegen zelf een heel tighte range, fold dan niet omdat je aanvoelt dat hij dit keer AA heeft.
Ik laat me zeker niet uit een hand praten omdat ik voel dat villain een hand uit de bovenkant van zijn range heeft als mijn equity goed is. Ik bedoel te eggen dat ik mijn acties niet door angst laat bepalen.
Ook is het zo dat although je best op gevoel kan spelen je dan wel een reden nodig hebt om bepaalde dingen te doen.
Ik vraag me af of je hier wat beter zou kunnen toelichten wat je gevoel precies was hier Otto waardoor je de hand zo speelde.
Ik voelde op moment dat villain callde al iets van o shit niet goed.
Ik geloof niet dat ik daar feiten voor had. Ik had geen notes bij villain en tegenwoordig maak ik bijna altijd een note als iemand iets raars doet of tricky speelt etc. Het is ook zeker niet mijn standaard reactie. Meestal vind ik het geweldig als ik gecallt word als ik met een redelijke hand open en AQo valt daar zeker onder. Ik zie er dan naar uit villain te outplayen en een grote pot op te pakken.
De flop veranderde niets aan mijn gevoel ook al had ik tp met een goede kicker.
Ik denk dat heel goeie spelers bijna enkel op gevoel spelen. Ze hebben zoveel ervaring dat ze perfect aanvoelen wanneer iemand hun aan het bluffen is. Ook al slaat het dan misschien niet op zoveel ze voelen gewoon heel sterk aan dat het wel moet zo zijn. Dit komt natuurlijk door tonnen ervaringen en theoretische kennis... en is dus onderbouwd.
Dit kan ik alleen maar beamen al denk ik dat het niet alleen is vanwege onderbouwde dingen.
Zelf weet ik ook steeds vaker blufs te doorprikken of weet ik dat er voor value gebet wordt en dat heeft ook zeker te maken met een steeds grotere kennis van het spelletje.
Maar soms weet/voel/voorzie ik ook dat een bepaalde hand slecht afloopt ook al lig ik nog voor, bijv een allin met AA tegen xx op de flop waarbij de kaarten dus al open liggen.