Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AQo, call river?

15 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
938 Weergaven
Otto1964
Oldschool Grinder

Full Tilt No-Limit Hold'em, 1.1 Tournament, 170/340 Blinds 25 Ante (9 handed) - Full Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button (t6607)
SB (t4626)
BB (t24172)
Hero (UTG) (t17885)
UTG+1 (t13709)
MP1 (t23650)
MP2 (t1815)
MP3 (t3600)
CO (t9955)

Hero's M: 24.33

Preflop: Hero is UTG with A, Q
Hero bets t850, UTG+1 calls t850, 7 folds

Flop: (t2435) 5, A, 9 (2 players)
Hero bets t1360, UTG+1 calls t1360

Turn: (t5155) 3 (2 players)
Hero checks, UTG+1 bets t1700, Hero calls t1700

River: (t8555) J (2 players)
Hero checks, UTG+1 bets t4930, Hero folds

Total pot: t8555

14 reacties
livethelife7
PokerStrategist

any reads op villian?

pvdheuvel
PokerStrategist

Waarom die turn-check?

Lamapalooza
PokerStrategist

Door die flush draw die ontstaat op de turn zou ik daar net redelijk groot betten, naar zo'n 3900. Villain zal hier vaak aan het callen zijn met AT of lager en met een fd erbij. Ook pp die tussen je aas en de negen zitten zullen volgens mij vaak nog afcallen, zoals TT of JJ. QQ+ zou preflop geraised hebben. Dan is er natuurlijk ook de kans dat hij zijn set gehit heeft (daar lijkt het hier alleszins op) en die slowplayt. Maar dan zou hij de river niet zo groot betten, me dunkt. Dus ik denk dat je hier wel voorlag.
Maar reads zijn altijd welkom.

Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

Hmm, villain was enigzins loose, was in staat met Axs een pfr te callen
In de hand had ik het gevoel dat villain 2p of een andere sterke hand had, vandaar dat ik de turn checkte en opgaf op de river. Hoe ik aan dat gevoel kwam weet ik niet, misschien dat snelheid van callen er mee te maken had.
Soms heb ik het gevoel dat het mis gaat met een hand, meestal luister ik er niet naar en verlies ik van een fish met een belachelijke actie die dan wonderkaarten op turn en/of river krijgt. Dit keer besloot ik wel te luisteren, vervelende is dan dat je nooit weet of het terecht is...

Geven jullie wel eens een hand op op basis van een gevoel?
Ik vraag me sowieso af in hoeverre je gevoelens/instincten enz moet implementeren in je spel. Vaak weet ik al op de flop of zelfs preflop dat een float van me gaat lukken wat dan ook bevestigd wordt. Maar ook andersom komt voor dat ik geen goed gevoel heb, toch actie geef met bv een float of gewoon een goede hand en ik tegen monsters of luckboxes aanloop. Punt is dat ik het eigenlijk al wist voor ik tot een bepaalde actie anders dan fold besloot.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen op dit gebied.

Lamapalooza
PokerStrategist

Je kan wel naar je gevoel luisteren, maar je moet er ook niet in overdrijven. Mijn gevoel zegt bijvoorbeeld vanaf iemand mijn bet callt (en ik bv tptk heb) dat ze een set hebben of two pair. Maar als je daar altijd naar handelt ga je veel te passief spelen en te vaak winnende handen opgeven. Dus daarom is het best om er wel rekening mee te houden, maar het niet je beslissingen laten bepalen.

pvdheuvel
PokerStrategist

Ik geef hier niks op trouwens. Ik potbet ws die turn en als hij dan nog durft te callen dan zit ik al zo diep in dat ik nooit meer weg kan. Dus op deze river check-call vrees ik.

als je de turn checkt lijkt me het plan om down te callen om al zn blufs te catchen en zichzelf te laten valuetownen. Zou niet bang zijn voor een fd je hebt zelf ook een As. Sc's hebben niet gehit. AK had ge3bet. Waar ben je bang voor ;)?

Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

Jullie opmerkingen op het technische vlak zijn terecht natuurlijk. Normaal gesproken speel ik dit ook anders, waarschijnlijk 2nd barrel turn en c/c river.
Maar daar gaat het me niet om, maar misschien is dit niet de plek om dit aan de orde te stellen.
Eigenlijk is mijn vraag veranderd van een technische in een mentale/instinct vraag want ik wist al hoe ik de hand technisch moest spelen tijdens de hand..

pvdheuvel
PokerStrategist

Als je online poker gaat spelen op instinct dan doe je het verkeerd.

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Ook al staat deze hand al belachelijk lang open, ik moet nog even goed bezinnen over die instict en gevoelens vraag en kom morgen wel met een antwoord. Denk ik.

honketonkie
Poker Player

Het is beter voor je zelf om dingen als "instinct" niet te veel naar voren te halen in online poker en probeer de strd situaties goed te doen ipv je evt instinct/gevoel te volgen. Als je veel je "instinct"zou volgen is dat op de lange termijn absoluut -ev. Als je dus al weet wat je moet doen in dit soort spots, blijf dat dan doen want dat brengt op lange termijn veel meer $$ dollars op.

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Kijk. Ik geloof er sterk in dat je onderbewuste nog een stuk meer weet dan je bewust kan denken. Je onderbewuste legt namelijk nog veel extra verbanden die jij op een paar seconde tijd niet allemaal zelf kan leggen.

Het probleem is echter dat je als beginnende of semi gevorderde speler ook heel veel verkeerde signalen krijgt van je onderbewuste. Zo voel je bv in een situatie aan dat hij wel moet bluffen maar helaas, je zat tegen een goeie speler dus tuurlijk dat hij je net daar valuebet.

1 ding is in ieder geval nonesense. Als de theorie zwart op wit dan moet je niet denken dat je op gevoel B kan doen. Heb je bv genoeg equity om te callen tegen zelf een heel tighte range, fold dan niet omdat je aanvoelt dat hij dit keer AA heeft.

Ook is het zo dat although je best op gevoel kan spelen je dan wel een reden nodig hebt om bepaalde dingen te doen.
Ik vraag me af of je hier wat beter zou kunnen toelichten wat je gevoel precies was hier Otto waardoor je de hand zo speelde.

Ik denk dat heel goeie spelers bijna enkel op gevoel spelen. Ze hebben zoveel ervaring dat ze perfect aanvoelen wanneer iemand hun aan het bluffen is. Ook al slaat het dan misschien niet op zoveel ze voelen gewoon heel sterk aan dat het wel moet zo zijn. Dit komt natuurlijk door tonnen ervaringen en theoretische kennis... en is dus onderbouwd.

Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
Kijk. Ik geloof er sterk in dat je onderbewuste nog een stuk meer weet dan je bewust kan denken. Je onderbewuste legt namelijk nog veel extra verbanden die jij op een paar seconde tijd niet allemaal zelf kan leggen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Het probleem is echter dat je als beginnende of semi gevorderde speler ook heel veel verkeerde signalen krijgt van je onderbewuste. Zo voel je bv in een situatie aan dat hij wel moet bluffen maar helaas, je zat tegen een goeie speler dus tuurlijk dat hij je net daar valuebet.

Ik denk niet dat je verkeerde signalen van je onderbewuste krijgt. Het is eerder zo dat je die onderbewuste signalen met je denken niet goed interpreteert.

1 ding is in ieder geval nonesense. Als de theorie zwart op wit dan moet je niet denken dat je op gevoel B kan doen. Heb je bv genoeg equity om te callen tegen zelf een heel tighte range, fold dan niet omdat je aanvoelt dat hij dit keer AA heeft.

Ik laat me zeker niet uit een hand praten omdat ik voel dat villain een hand uit de bovenkant van zijn range heeft als mijn equity goed is. Ik bedoel te eggen dat ik mijn acties niet door angst laat bepalen.

Ook is het zo dat although je best op gevoel kan spelen je dan wel een reden nodig hebt om bepaalde dingen te doen.
Ik vraag me af of je hier wat beter zou kunnen toelichten wat je gevoel precies was hier Otto waardoor je de hand zo speelde.

Ik voelde op moment dat villain callde al iets van o shit niet goed.
Ik geloof niet dat ik daar feiten voor had. Ik had geen notes bij villain en tegenwoordig maak ik bijna altijd een note als iemand iets raars doet of tricky speelt etc. Het is ook zeker niet mijn standaard reactie. Meestal vind ik het geweldig als ik gecallt word als ik met een redelijke hand open en AQo valt daar zeker onder. Ik zie er dan naar uit villain te outplayen en een grote pot op te pakken.
De flop veranderde niets aan mijn gevoel ook al had ik tp met een goede kicker.

Ik denk dat heel goeie spelers bijna enkel op gevoel spelen. Ze hebben zoveel ervaring dat ze perfect aanvoelen wanneer iemand hun aan het bluffen is. Ook al slaat het dan misschien niet op zoveel ze voelen gewoon heel sterk aan dat het wel moet zo zijn. Dit komt natuurlijk door tonnen ervaringen en theoretische kennis... en is dus onderbouwd.

Dit kan ik alleen maar beamen al denk ik dat het niet alleen is vanwege onderbouwde dingen.
Zelf weet ik ook steeds vaker blufs te doorprikken of weet ik dat er voor value gebet wordt en dat heeft ook zeker te maken met een steeds grotere kennis van het spelletje.
Maar soms weet/voel/voorzie ik ook dat een bepaalde hand slecht afloopt ook al lig ik nog voor, bijv een allin met AA tegen xx op de flop waarbij de kaarten dus al open liggen.

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Otto1964
Maar soms weet/voel/voorzie ik ook dat een bepaalde hand slecht afloopt ook al lig ik nog voor, bijv een allin met AA tegen xx op de flop waarbij de kaarten dus al open liggen.

Sorry maar heb ik erg veel moeite mee.
In mijn denkwereld kan zoiets gewoon niet.

Wat de hand betreft weet ik niet goed of ik je volledig begrepen heb.
Je speelde dus zo op de turn omdat je een slecht gevoel kreeg?
Maar het is niet zo dat daar een redenering achter zit?