Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Daily Double A hand

9 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
504 Weergaven

--edit volgens mij heb ik deze post in het verkeerde forum geplaatst per ongeluk. Kan iemand hem moven voor me? :)

Gister speelde ik de Daily Double A en B. Beide toernooien kosten 10 + 2 dollar. Dus $24 in totaal. Dit heb ik wel lekker gedaan vind ik zelf. De Daily Double A knalde ik uit, de B werd ik 20ste voor een lullig bedragje. Had meer in gezeten maar goed, we mogen niet klagen, het gaat er om of je de juiste beslissing maakt... Deze hand wilde ik toch even met jullie delen, en ik ben benieuwd hoe jullie hem gespeeld zouden hebben.

Ik vond zijn potbet op de flop erg weak overkomen. Vandaar dat ik daar schuif.

No-Limit Hold'em Tournament, 80/160 Blinds (8 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG+1 (t1460)
MP1 (t6880)
MP2 (t4196)
CO (t6921)
Button (t11965)
SB (t17023)
BB (t3408)
Hero (UTG) (t4760)

Hero's M: 19.83

Preflop: Hero is UTG with 10, 10
Hero bets t320, 1 fold, MP1 raises t1120, 5 folds, Hero calls t800

Flop: (t2480) 3, 9, 2 (2 players)
Hero checks, MP1 bets t2480, Hero raises t3640 (All-In), MP1 calls t1160

Turn: (t9760) 4 (2 players, 1 all-in)

River: (t9760) A (2 players, 1 all-in)

Total pot: t9760

Results below:
Hero had 10, 10 (one pair, tens).
MP1 had A, K (one pair, Aces).
Outcome: MP1 won t9760

8 reacties
Lamapalooza
PokerStrategist

Zou ik wss ook gedaan hebben. Voor value zal villain geen dergelijke bets maken.

Gangstahhh
PokerStrategist

als jij UTG opent en MP1 3bet op een lage BI als dat is zijn range JJ+ AK, daar wil je gewoon niet tegen spelen, fold PF, zoek een betere spot imo

WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
als jij UTG opent en MP1 3bet op een lage BI als dat is zijn range JJ+ AK, daar wil je gewoon niet tegen spelen, fold PF, zoek een betere spot imo

Dit. Zie hem niet bluf 3betten idd

kastanje57
PokerStrategist

Jouw check-raise all-in op de flop komt op mij zwakker over dan zijn bet op de flop.
Poker is en blijft een geluksspel en jij had op dat moment niet het gouden pikkie, hij wel met het aas op de river.

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey Rick200SX,

Ik heb de hand even voor je verplaatst naar het handbeoordelingsforum

bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh

+1

bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door kastanje57
Jouw check-raise all-in op de flop komt op mij zwakker over dan zijn bet op de flop.
Poker is en blijft een geluksspel en jij had op dat moment niet het gouden pikkie, hij wel met het aas op de river.

-1

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Gelijk heb je Rick, het draait alleen maar om juiste beslissingen
Ok heel wat verschillende meningen hier.

Ok eerst en vooral. We zitten 30bb diep. Geen 100bb zoals in een cashgame.
Bijhouden met hoeveel bb we spelen is echt zeer belangerijk.

Normaal denk ik er met <30bb niet aan om TT weg te leggen.
Echter hebben sommige hier wel een punt dat op de low stakes sommige mensen bijna niet 3betten tenzij ze AKo,JJ+ hebben.
Tegen deze range heb je slechts 33% equity (Dit kan je uitrekenen met de PokerStrategy.com Equilator).

Echter is dit toch al een Buy In van $12 waar nog iets meer capabele spelers zitten. Bovendien worden naar het einde toe ook heel wat slechtere spelers aggresiever met ook wat mindere handen.

Het kan dus best zijn dat je nog steeds voorligt.
Echter kan je hier niet zomaar zijn 3bet callen.
Waarom?

Stacksizes

Als je hier gewoon callt heb je op de flop nog 3,640 over in een pot van 2,480. Dit wil zeggen dat je op de flop eigenlijk bijna nooit meer kan folden, zelf al komt er bv een overcard.

Je uitleg bij je flop decision is dan ook eigenlijk niet zo relevant.
Op een 9 hoog bord is het gewoon, get it in happy met TT.
Het is niet echt nodig om eerst te vinden dat hij weak overkomt.

Kan me bv niet voorstellen als hij half pot bet dat je dan zou folden omdat dit sterker overkomt. Als dit je plan zou zijn kan je preflop echt niet callen.

Maargoed, omdat je dus met een call jezelf zo commit preflop en odmat TT best een kwetsbare hand is (er kunnen veel overcards komen op de flop) zou ik hem dus meteen shoven preflop ipv OOP te callen.

Folden kan dus ook eventueel zoals sommige spelers hier aangaven.
Het hangt er vanaf wat voor range je deze speler hier geeft.
En zonder verder informatie, stats, history, reads.... is dit onmogelijk in te schatten.