Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Discussiehand #2

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
269 Weergaven

No Limit Holdem Tournament
8 Players
$50,000 Guarantee

Stacks:
UTG (3,000)
UTG+1 (3,000)
MP1 (3,000)
MP2 (3,000)
CO (3,000)
BTN (3,000)
SB (3,000)
BB Hero (3,000)

Blinds: 10/20

Pre-Flop: (30, 8 players) Hero is BB 9♥ 2♥
6 folds, SB raises to 40, Hero ??

We weten dat de SB vaak stealt. Ook probeert hij vaak zwakkere spelers die snel opgeven te bashen en exploiten. Wat zijn onze opties hier in de bb? Wat is volgens jullie de beste optie en waarom?

8 reacties

mijn noobvision: folden omdat hier 3betten met een crap hand onnodig is aangezien je maar 20 chips in de pot hebt geïnvesteerd en je met een 3bet, als hij called, de pot opblaast met een hand die het echt tegen niets goed doet...

je ligt wrss zelfs achter op zijn stealrange dus tenzij je over een goeie sample weet dat hij 100% fold 2 3bet lijkt dit me een easy fold.

Als het hier draait om image en duidelijk maken dat hij niet gemakkelijk onze blinds kan stelen, dan kies ik er nog voor te wachten om te 3betten met een hand die tenminste postflop nog iets kan hitten behalve een erg weak FD en pairs die zelden goed zijn...

Nox

bobm78

Stats zijn hier niet van belang lijkt me, tis de 1e hand van een toernooi, mss heb je de stats van hem wel opgedaan in een eerder toernooi, wat bv veel lagere buy in had en turbo was, waarin hij veel agressiever speelde.
Bovendien, zijn ze niet echt van belang aangezien er nog geen pot is, image building oid lijkt me niet aan de orde, online verplaatst je veel te vaak om daar nuttig gebruik van te kunnen maken.
Zie eigenlijk geen enkele reden hier een pot te bouwen met zo'n zwakke hand...

fold. een resteal terwijl je zo diep zit lijkt mij geen +$EV. Je beat 2 handen 2,7 en 2,8 :)
De SB waarschuwen om van je BB af te blijven is leuk, maar dan wel met een betere hand.

Sharkking89

Oorspronkelijk gepost door bobm78
Stats zijn hier niet van belang lijkt me, tis de 1e hand van een toernooi, mss heb je de stats van hem wel opgedaan in een eerder toernooi, wat bv veel lagere buy in had en turbo was, waarin hij veel agressiever speelde.
Bovendien, zijn ze niet echt van belang aangezien er nog geen pot is, image building oid lijkt me niet aan de orde, online verplaatst je veel te vaak om daar nuttig gebruik van te kunnen maken.
Zie eigenlijk geen enkele reden hier een pot te bouwen met zo'n zwakke hand...

+2

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Goed beantwoord :).
Ik heb deze hand gepost om jullie te laten zien dat ook al hebben we bepaalde reads op tegenstanders, deze situatieafhankelijk zijn en niet altijd van toepassing zijn. In deze hand is het natuurlijk niet nodig om chips te gaan investeren met een crappy hand als 92o, ook al kan onze (verkeerde) gedachtegang ons op het idee brengen om dat wel te doen.
In dit voorbeeld heeft Hero dit wel gedaan en naar mijn mening onnodig veel risico genomen, ook al is de uitkomst voor hem wel goed.
Dit is de volledige hand:

No Limit Holdem Tournament
8 Players
$50,000 Guarantee

Stacks:
UTG (3,000)
UTG+1 (3,000)
MP1 (3,000)
MP2 (3,000)
CO (3,000)
BTN (3,000)
SB Villain (3,000)
BB Hero (3,000)

Blinds: 10/20

Pre-Flop: (30, 8 players) Hero is BB 9♥ 2♥
6 folds, Villain raises to 40, Hero calls 20

Flop: K♦ 9♦ A♦ (80, 2 players)
Villain bets 20, Hero raises to 80, Villain calls 60

Turn: 2♦ (240, 2 players)
Villain checks, Hero checks

River: 6♣ (240, 2 players)
Villain checks, Hero checks

Final Pot: 240
Villain shows
J♥ Q♣
Hero shows two pair, Nines and Twos
9♥ 2♥

Hero wins 240 (net +120)

Villain lost 120

Het idee dus: blijf logisch nadenken en laat je niet door misplaatste reads misleiden.

Otto1964

Ik ben het ermee eens dat je normaal gesproken moet folden.

Toch call ik wel eens als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
1. Villain is actief en stealt veel
2. Villain weet bij tegenstand te folden
3. Ik heb positie
4. De raise die villain in SB maakt is klein (minraise tot 2 en een half BB)
5. De stacksizes zijn zodanig dat er ruimte is om moves te maken

Mijn plan is dan bijna elke (geschikte) flop te floaten en op de turn te raisen al neem ik niet al te veel risico (maw ik moet kunnen folden en een gezonde stack overhouden). Geschikte flops zijn lage boards of met 1 high card.

Mijn ervaring is dat ik meer dan de helft tot 75% van de pots oppak (en soms zelfs villain stack met een droomflop die villain nooit bij me verwacht).

Werkt het niet dan kost het me relatief weinig chips

Ongeacht of het werkt of niet, villain krijgt wel het signaal dat je weerstand biedt. In de praktijk merk ik dan vaak dat ze dan veel minder steals proberen.

Otto1964

Oorspronkelijk gepost door markuselitus
Goed beantwoord :).
Ik heb deze hand gepost om jullie te laten zien dat ook al hebben we bepaalde reads op tegenstanders, deze situatieafhankelijk zijn en niet altijd van toepassing zijn. In deze hand is het natuurlijk niet nodig om chips te gaan investeren met een crappy hand als 92o, ook al kan onze (verkeerde) gedachtegang ons op het idee brengen om dat wel te doen.
In dit voorbeeld heeft Hero dit wel gedaan en naar mijn mening onnodig veel risico genomen, ook al is de uitkomst voor hem wel goed.

Puur technisch gezien is een call (voor het gemak sla ik de reraise-optie over) verplicht en zelfs min ev om te folden...
Je hoeft namelijk maar 20 chips te investeren voor een pot van 60, dus je krijgt 1 op 3.
Tegen villain's range heb je met een willekeurige hand al meer dan 1 op 3.

Natuurlijk weet je dit Markus
Ik ben wel benieuwd waarom je je focust op dat je risico neemt en andere aspecten die ik (ook in mijn andere post) noem buiten beschouwing laat?

bobm78

Hi Otto, mss omdat jij in je 1e post, het wel hebt over image building, en zijn stats?
Terwijl ik denk dat je hier nog helemaal niet mee bezig hoeft te houden in deze fase.

De situatie die jij neerzet lijkt me stukken geschikter als je idd duidelijke reads hebt, als de blinds wat hoger zijn en er bv antes bij zijn.
Op een BB van 20 lijkt me dit geen optie, al lukt je plan, steel je mss 200 chips, waarvan helft van jezelf is.