Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

earlystage AKo op BB vs AI

15 Berichten
7 Gebruikers
1 Reacties
775 Weergaven

Hallo Dames en Heren,
Ik heb geprobeerd mijn hand te converten via weakthight maar is me niet gelukt.
Hoop dat jullie me toch wat advies kunnen geven (heb de hand historie nu zelf wat aangepast).
Wat is in deze situatie de beste move?

******** # 1 ********
PokerStarshand #144259058311: Toernooi #1386011275, $0.50+$0.05 USD Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 23/11/2015 14:18:38 CET [23/11/2015 8:18:38 ET]
Tafel '1386011275 165' 9-max Plaats #4 is de button
Plaats 1: mattmoney8 (2905 in chips)
Plaats 2: Bal-Bess666 (6246 in chips)
Plaats 3: Ekans44 (2420 in chips)
Plaats 4: stttr (2805 in chips)
Plaats 6: P@cManChip$ (3526 in chips)
Plaats 7: Maikelh89 (2955 in chips)
Plaats 8: nonsense2000 (3670 in chips)
Plaats 9: SKALOSTAAR (3135 in chips)
P@cManChip$: zet small blind 15
Maikelh89: zet big blind 30
GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan Maikelh89 [Ad Kh]
nonsense2000: foldt
SKALOSTAAR: raiset 3105 naar 3135 en is all-in
mattmoney8: foldt
Bal-Bess666: foldt
Ekans44: foldt
stttr: foldt
P@cManChip$: foldt
Maikelh89: ??

Beantwoorden
Citeren
14 reacties
ilgenio86
PokerStrategist

zonder info over villain muck ik hier makkelijk.

Beantwoorden
Citeren
MrNiceGuy313
PokerStrategist

Ik zou callen bij zo'n 55 cent toernooi. Mensen gaan daar zo snel all in dus grote kans dat hij lager heeft dan AK lijkt mij.

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD
PokerStrategist

Ff snel op sharkscope zijn naam opzoeken. Als hij onder de 60 ability heeft kan je hem op een donk zetten. Hij kan schuiven met een paar dan heb je 45% met Ax heb je 67% of een mindere range ben je ook zwaar favoriet. Aa en kk kan ook maar is niet waarschijnlijk. Ik denk dat dit gemiddeld een EV plus call zal zijn . Het geeft je meteen een voorsprong op de rest en dus veel bluf equity zodat je zelfs een 45% EV plus kan maken in een mtt

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt voor de reacties, zal in het vervolg sharkscope eens gebruiken!
In deze hand callde ik AK omdat ik deze shove erg slecht vond (lage blinds + dat t een turbo met lage stakes is.) Villian showde AQ, dus goede call bleek.
Helaas hitte hij Q en lag ik eruit, neemt niet weg dat ik dus tevreden ben over de call.
nogmaals bedankt.

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD
PokerStrategist

Om een voorbeeld te geven: in toernooi 1 verlies je deze hand tegen bijvoorbeeld pockets 6: je verliest 3000 chips. In toernooi 2 win je hem en verdubbel je naar 6000. Vervolgens krijg jij daarna pockets 5 en ballbess krijgt QQ ..jij flopt een set en uiteindelijk gaat alles in de pot. Je verdubbelt nu naar 12000 dus 6000 chips erbij. Stel dat je Ak had gefold dan had je 3000 verdubbelt naar 6000. Doordat je nu de ak hebt gespeeld win je dus nu 3000 chips extra. Je had dus in 2 toernooien met Ak 45% maar -3000+6000 =+3000 toch ev+..Dit is een groot verschil met cashgames waar dit dus ev- is

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

bedankt voor het heldere voorbeeld hier heb ik zeker wat aan :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Als cash gamer, fold ik deze 100%, ook in 55ct tourny's ;)

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD
PokerStrategist

Ok ieder zijn eigen keuze. Zelf weet ik hoe enorm veel voordeel je in een mtt kan halen door in het begin van een toernooi een grotere stack te hebben dan de rest. Dan is ak een mooie kans om je meteen in die positie te bevinden zeker ook wat mrniceguy zegt: in de beginlevels donken ze met grote regelmaat Ax erin of nog slechter. Ik win regelmatig toernooien en dat is mede omdat ik dan in het begin meteen voordeel pak. Stel je doet toernooien van 1 euro en ik zou er 2 X uitvliegen en in het 3e toernooi win ik 50 euro mede door deze hand in het begin te winnen dan is het in een mtt zwaar ev+ maar jij bent misschien meer een cashgamer idd. In een DON toernooi is deze ak wel een absolute fold en in cashgame ook

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Floppie, volledig met je eens hoor, mijn tourny prestaties zijn ook niet al te best, kon de $3 ko op full tilt goed beaten maar de $6 niet, mss wel door niet goed op deze kansen te anticiperen...wellicht is dit juist n eye opener voor mij en daarom is t goed dat mensen handen posten en n discussie starten ;)

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

ik begrijp de redenering ook wel al vind ik dat je dan toch liefst wat info over villain hebt.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik zou zelf ook niet zo gauw bijna 100bb afstacken met AKo. Aangezien je edge op het spel zet in een flip.
Al is het inderdaad tegen de meeste vissen profitabel om te callen in spots als deze.

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD
PokerStrategist

100 BB is inderdaad veel dat is zeker waar.
op de lage buy in mtt is het gewoon een feit dat er in het begin van een toernooi
door aardig wat spelers ook 100BB de hele stack er wordt ingeknald.
ik heb ze het echt zien doen met A7o KQs QJs en nog slechter.
bovendien is het zo dat een pocket paar juist vaak wat serieuzer wordt gespeeld
voor eventuele set value. dit maakt AK gemiddeld op dit level tot een EV+ call.
in de middenfase als een goede speler opeens all in 30 BB erin knalt dan zou ik AK
wel overwegen om te folden. in een mtt moet je idd nooit te veel all in callen tegen covered
of gelijke stacks want dan is de kans erg klein dat je ver komt.
het voordeel als je deze hand speelt en je wint hem is dat je je range gelijk vergroot, ook je calling range en je bluf equity.
neem mijn voorbeeld er ff bij dat je pocket 5 gedeeld krijgt en je hebt nu die stack van 6000,
blinds zijn inmiddels 50/100 geworden en ball-bess666 raist naar 500. met jouw stack van 6000
is het 1/12 deel om te callen van je stack. de implied odds liggen ongeveer op 1:7,5 om te callen
dus dat zou nu in deze situatie kunnen. stel dat je nog 3000 chips had dan had je hier niet kunnen callen,
want je implied odds zijn ev-. hierdoor mis je dus ook nu weer de chips. je blijft dus nu ook op 3000,
terwijl je op 12000 had kunnen staan. dit is het principe vd macht van een grotere stack en deze
uitbreiden in de loop van een toernooi doordat je in het begin al zo'n voordeel hebt.

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

in mtsng's t/m 45 mans is dit een fold voor mij.
In alle mtt's met meer dan 45 oppies gooi ik het erin.

Als je hier op pokerstrategy de silver status kan halen/eventueel wil kopen raad ik je met klem de video serie van Helemaalnicks aan over het spelen van AK : deel 1

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Word inderdaad tijd dat ik een silver status ga kopen/verdienen.
Daarnaast zal ik me actief mengen op het forum!

Beantwoorden
Citeren