Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Feedback voor hand: Set floppen met 44

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
1,019 Weergaven
Navedlaw
Poker Player

Gisteren heb ik een vrij grote pot verloren met 44 in een MTT. Het toernooi was al ITM maar nog ver van de final table dus er hoeft geen rekening gehouden te worden met payjumps. Buiten het feit dat ik de river absoluut niet had mogen callen, zijn er andere dingen die ik anders had kunnen doen? Ik ben vooral benieuwd naar mijn keuzes op de turn, want ik denk dat ik de rest prima gespeeld heb.

Hero (UTG+1): 47.15 BB
MP: 61.8 BB
MP+1: 34.71 BB
MP+2: 3.6 BB
CO: 67.66 BB
BTN: 22.08 BB
SB: 17.23 BB
BB: 4.1 BB
UTG: 4.83 BB

9 players post ante of 0.13 BB, SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 2.63 BB) Hero has 4♥ 4♣

fold, Hero raises to 2.33 BB, fold, fold, fold, CO calls 2.33 BB, fold, fold, fold

Flop: (7.29 BB, 2 players) 3♦ 4♠ 2♥
Hero bets 2.26 BB, CO calls 2.26 BB

Turn: (11.8 BB, 2 players) 5♠
Hero checks, CO bets 6 BB, Hero calls 6 BB

River: (23.8 BB, 2 players) K♣
Hero checks, CO bets 34 BB, Hero raises to 36.44 BB and is all-in, CO calls 2.44 BB

Hero shows 4♥ 4♣ (Three of a Kind, Fours)
(Pre 56%, Flop 87%, Turn 26%)
CO shows A♠ 6♦ (Straight, Six High)
(Pre 44%, Flop 13%, Turn 74%)
CO wins 96.68 BB

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
Jordyvde
Poker Player

Fold pre

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Het is wel fijn om te weten welke buy-inn dit is en of je reads of stats hebt op de betreffende speler. In dit geval vind ik 44 vanuit vroege positie een behoorlijk losse open, maar als de tafel vrij tight is kan het nog wel. Al zitten er wel 2 spelers in waar je een all-inn van moet callen en 1 re-shove stack.

Als gespeeld zou ik de flop toch minimaal halve pot bet op een behoorlijk natte flop met name de straat draw dat gevaarlijk kan worden en op de turn en river had ik check/fold gespeeld, omdat je eigenlijk niks meer verslaat op een random bluf na.

Beantwoorden
Citeren
Navedlaw Topicstarter
Navedlaw
Poker Player

Het was in een $2.20 1K GTD toernooi.

Wat is het argument voor de fold op de turn? Dat lijkt me redelijk tight. Het is half-pot en je verslaat namelijk nog lagere sets en overpairs (77-TT). Bovendien kan het bord ook nog pairen op de river.

De open zit inderdaad op het randje, maar ik wil graag een betere LAG worden en probeer wat meer handen dan normaal te spelen. Vandaar dat ik vooral geïnteresseerd ben in de post-flop acties hier, en met name de turn.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde
Poker Player

Flop bet vind ik prima, al kan je wel richting de 2.50 of 2.70, je hebt top set op een best wel droog board nog dus hoef je niet voor heel veel bang te zijn. Postflop heb ik even een berekening gedaan, in een situatie waarin je altijd oploopt tegen een straat heb je 27.98% equity om op de river nog te kunnen winnen. Volgens zijn halfpot bet op de turn heb je rond de 30% equity nodig. Je komt er dus net niet aan, maar.. Je hebt natuurlijk altijd nog implied odds, en die liggen zeker in deze velden super super groot. Ik zie namelijk niemand zijn straat daar nog folden, al met al is dit dus zeker weten wel een winstgevende call en zit je dus fout ben ik bang SDK.

Anyways, dit is als je altijd tegen nuts aanloopt.. Nu hebben we nog niet berekend hoe je het doet tegen zijn bluff range of semi bluff range. Laten we zeggen dat die slechtere setjes op de turn bet (Ja ik denk dat dit nog geregeld gebeurd in dit soort velden) en dat die fd's en wat random handen in een bluff besluit om te zetten. Dan kom je op een equity van: 89.33%

Al met al denk ik dat je hier een gemakkelijke call hebt op de turn alleen zal je river wel moeten folden GTO wise, maar correct me if im wrong. :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Pre open of fold is allebei prima. Bet flop groter. As played turn check call, river check fold I guess behalve als ie bluffy is

Beantwoorden
Citeren