Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] KAs SB, UTG1 4BB

15 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
497 Weergaven
Timmaywin
Oldschool Grinder

dit soort situaties vind ik altijd tricky, vanwege OOP call en kans dat ik niks hit op de flop.

c-bet zie ik hier ook niet zitten, aangezien dat een fold zou worden na raise... dus gekozen voor check-fold... of beter pre-flop shove? villain is vrij tight (VP=17)

Full Tilt No-Limit Hold'em, 3.3 Tournament, 150/300 Blinds 25 Ante (8 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG+1 (t8520)
MP1 (t2585)
MP2 (t1645)
CO (t4490)
Button (t11675)
Hero (SB) (t13655)
BB (t22220)
UTG (t8105)

Hero's M: 21.01

Preflop: Hero is SB with K, A
UTG bets t1200, 5 folds, Hero calls t1050, 1 fold

Flop: (t2900) 5, 3, 3 (2 players)
Hero checks, UTG bets t2900, Hero folds

Total pot: t2900

14 reacties
bobm78
Poker Player

Ik denk dat ik hier preflop 3bet, villain heeft 8K, bet er 1200 van.
Je hebt nog FE, je hebt een prima hand, je ziet alle 5 kaarten.

As played, na je flat preflop, lijkt check/fold mij de enige oplossing, zou beetje vreemd zijn als je preflop gaat flatten, en dan gemiste flop aggro gaat spelen.

pvdheuvel
PokerStrategist

Je call zorgt ervoor dat je AKs uit positie moet gaan spelen tegen een mogelijke nit. 3-bet preflop iig. Ben nog een beetje onzeker wat ik zou doen tegen een push van UTG daarop, maar denk eigenlijk dat je die ook gewoon kan callen. Heb je verder nog stats van hem?

bobm78
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door pvdheuvel
Je call zorgt ervoor dat je AKs uit positie moet gaan spelen tegen een mogelijke nit. 3-bet preflop iig. Ben nog een beetje onzeker wat ik zou doen tegen een push van UTG daarop, maar denk eigenlijk dat je die ook gewoon kan callen. Heb je verder nog stats van hem?

Je kan niet 3bet fold spelen lijkt me.. tis dus 3bet/call dan.

pvdheuvel
PokerStrategist

Good point, zat een beetje te slapen bij de stacksizes. Eigenlijk is een preflop push dan beter.

Timmaywin Topicstarter
Timmaywin
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pvdheuvel

Ik heb hem nog even opgezocht, in totaal 97 handen getracked van hem:

VP$ in pot 14%
Raise PF 7.22%
went to showdown 28%
Won $ at showdown 50%

marcelhermus
Oldschool Grinder

14/7 is wel redelijk nitty.

kan hem hier een max range geven QQ+ en some AK.

ik denk dat hier 3bet eigenlijk suicide is. omdat je alleen nog 3betcall hebt.

call is ook niet echt ok. ten eerste omdat het teveel is en ten tweede het gevalletje flops missen.
en als laatste krijg je van geen enkele hand van hem value als je hit.

AQ zit hier niet in zijn range.

fold is maybe wel een ok optie hier.

dustje
Elite Grinder
marcelhermus
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door dustje
nit

klopt, maar ik zie niet in tegen welke range we hier afstacken waar we blij van worden.

bobm78
Poker Player

nit

Kom dan wel ook met uitleg erbij pannekoek, dus, bij deze, wat vind jij beste play dan? :D :D

dustje
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door bobm78

nit

Kom dan wel ook met uitleg erbij pannekoek, dus, bij deze, wat vind jij beste play dan? :D :D

:heart:

anyways,

1. je speelt zo een toernooi om chips te verzamelen, niet om je stack weg te folden.

2. Na de sessie heeft die jongen nagekeken en heeft 97 handen. Op dat moment van spelen had hij er dus een stuk minder, en om dan meteen iemand als een nit te beschrijven. Als ie 2 handen meer opent over een sample van 50, dan gaat meteen zijn pfr met 4 procent omhoog. Tuurlijk het is een indicatie, maar het is ook een nietszeggende sample.

3. Zelfs met 7 procent pfr, opent ie een pak handen waartegen je het goed doet. Je hebt blockers, je bent sowieso suited in :heart: wat sowieso al nuts is. Daarnaast lijkt ie met 14/7 redelijk stationy waardoor ie ook nog wel paar handen kan callen die je dominate.

4. Het is een 3 dollar toernooi, dus folden we sowieso AK niet :]

7% is echt iets van 77+/AJ+/ATo+/KQ dus daar lig je nog best op voor met je AKs.. Ik zou ook gewoon 3bet/callen (het aantal A/K combinaties dat hij kan hebben gaat ook al omlaag door jouw holding.
daarbij is 94 handjes natuurlijk ook niet echt een goede samplesize en zou hij bijvoorbeeld ook 20/14 kunnen zijn.. Ik hou er gewoon niet van om zo nitty te spelen met ak uit principe. Je zal ook best wel wat FE hebben.

bobm78
Poker Player

dan zijn we het dus eens :D

emergya
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door markuselitus
7% is echt iets van 77+/AJ+/ATo+/KQ dus daar lig je nog best op voor met je AKs.. Ik zou ook gewoon 3bet/callen (het aantal A/K combinaties dat hij kan hebben gaat ook al omlaag door jouw holding.
daarbij is 94 handjes natuurlijk ook niet echt een goede samplesize en zou hij bijvoorbeeld ook 20/14 kunnen zijn.. Ik hou er gewoon niet van om zo nitty te spelen met ak uit principe. Je zal ook best wel wat FE hebben.

hier ben ik volledig mee akkoord

marcelhermus
Oldschool Grinder

het is wel een utg range he.

het hangt hier echt nog vanaf of villain looser opent van de btn of niet.

maar gezien de utg spot geef ik hem echt max deze range
TT+, AJs+, AQo+ zo`n 5%

maar persoonlijk denk ik nog wel minder.

mar goed een klein meningsverschil.

wel is indd de samplesize wel belangrijk.

maar goed we doen het met de info die we hebben.

villain kan ook net zo goed tot die handen een 10/2 speler geweest zijn.