Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] KQ 2nd pair fold of call op de river?

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
218 Weergaven
RelyonLuuk
PokerStrategist

60K No-limit Rebuy William Hill

b]Stacks:
UTG DOLLYDROP1 (6,085)
UTG+1 Bleppe84 (14,723)
MP1 vinstmaskin (15,835)
MP2 JohnnyBux (34,275)
MP3 lechuckpoker (7,190)
CO xalexbrucex (8,110)
BTN RelyonLuuk (11,825)
SB ShiiiiipIt1Time (13,830)
BB ct888888 (5,631)

Blinds: 125/250 Ante 25

Pre-Flop: (625, 9 players) RelyonLuuk is BTN Q♥ K♠
2 folds, vinstmaskin raises to 625, JohnnyBux calls 625, 2 folds, RelyonLuuk raises to 1,750, 2 folds, vinstmaskin folds, JohnnyBux calls 1,125

Flop: A♠ 3♥ K♦ (4,750, 2 players)
JohnnyBux checks, RelyonLuuk checks

Turn: 5♠ (4,750, 2 players)
JohnnyBux checks, RelyonLuuk checks

River: 10:heart: (4,750, 2 players)
JohnnyBux bets 2,375

vinstmaskin en Johnnybux waren beiden zeer actief (VPIP 30%) en ontnamen mij het spel. Speelde zelf supertight. Hoopte op 2 folds, maar kreeg 1 call met Aas scarecard, waardoor ik op de flop niet durfde te pushen.
Wat te doen met de riverbet van Johnnybux?

3 reacties
Napooo
PokerStrategist

preflop 3-betten en dan niet eens een c-bet maken op dat bord vind ik echt verschrikkelijk slecht.
Je zal heel vaak daar de pot al oppakken.

As played weet je echt niks over wat hij kan hebben en maak je jezelf het wel heel moeilijk.

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Hallo RelyonLuuk

KQo is een hand waarmee ik niet zo graag 3bet.
Het probleem met deze hand is als je 3bet dat mensen bijna nooit met slechtere handen gaan callen. Ze callen vooral met PP, Ax handen etc, en tegen die range lig je niet echt voor. Je kan dus niet echt 3betten voor value. Je kan op zich wel 3betten voor fold equity maar dat is een beetje jammer net omdat KQo toch wel nog een redelijke hand is om post flop te spelen.

Bovendien 3bet ik bijvoorbeeld liever 98s voor fold equity omdat ik daarmee nog iets leuks kan floppen. Als je hier in een 3bet pot een K of een Q flopt moet je eigenlijk al altijd bang zijn dat je gedomineerd word.

Zeker als je zegt dat beide spelers zeer actief zijn zou ik KQo gewoon flatten.
Er zullen namelijk heel wat slechter Kx of Qx handen in hun range zitten en je zal heel vaal Top Pair floppen met de beste kicker en er veel value kunnen uit halen.

As played vind ik je check behind op de flop zeker goed. Je zal bijna nooit value halen uit slechter handen en betere handen laat je toch niet folden.
Ik ben dus ook niet akkoord met Napooo die hier de flop zou cbetten om de pot op te pakken omdat je gewoon showdownvalue hebt en je hand niet kwetsbaar is voor slechte turn kaarten.

Je zegt ook dat je de flop niet durfde te pushen maar dat hoeft ook niet. Je hebt nog 2x pot over en daar heb je nog heel wat playability mee. Het is ook zo dat als de stacksizes kleiner worden je best wat minder mag gaan cbetten, omdat implieds toch kleiner zijn en je toch makkelijk All In kan gaan naar de river toe (= als je 3 straten bet ben je toch all in, ook al bet je klein).
Als ik je hier dus bv had aangeraden te cbetten dan zou ik het ongeveer 1/3e pot maken.

De turn checkt hij opnieuw naar je toe en nu zou ik wel gaan betten.
Ik acht de kans nu namelijk al kleiner dat villain een Ax hand heeft en ik wil hem nu geen 2e gratis kaart meer geven. Bovendien zal hij nu sneller geneigd zijn met een mindere hand te callen dan op de flop.

As played call ik zeker de river omdat je nog niks van sterkte hebt getoond en villain nog zn complete preflop range heeft op de river en daar nog heel veel handen in zitten die jij beat hebt.

RelyonLuuk Topicstarter
RelyonLuuk
PokerStrategist

Ik was hier niet zo blij met hoe ik deze hand speelde, 3 bet preflop en push op de flop had mij ws de pot opgeleverd. Of ik had preflop gewoon nog eens tight kunnen folden. Villain had A5 en maakte dus 2 pair op de turn. Ik callde de river, verloor een dikke pot en kwam niet meer terug in het spel. In het vervolg zal ik niet meer snel 3-betten met KQ.

Dank Nappoo en EliasVeritas