Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] KQ resteal in MTT $3,30

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
283 Weergaven
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

MTT $3,30 RA na de rebuyperiode.

[99/109]
##########################################
Poker Star Game 23837543326 / Tournament
Table 132775859 280 -
Blinds : 175/350 - Ante 45.0
##########################################

9 players
[SB] Dagros2 (14850)
[BB] Sojaboon (20500)
[1] KRT 1975 (11005)
[2] tattodragon (22965)
[3] karambolaj (17220)
[4] +Obliter8+ (5115)
[5] vitor.rodrig (8625)
[6] lazyone2 (18150)
[But] RichieRichZH (11395)

Sojaboon K♦ Q♦ Initial Pot: 930

KRT 1975 folds
tattodragon folds
karambolaj folds
+Obliter8+ folds
vitor.rodrig folds
lazyone2 folds
RichieRichZH raises to 1050
Dagros2 folds
Sojaboon raises to 2100
RichieRichZH calls 1050
### FLOP ### A♥ 2♠ Q♥ Pot: 4780
Sojaboon is All in
RichieRichZH is All in
### TURN ### 9♠ Pot: 32385
### RIVER ### 4♥ Pot: 32385

Dat ik deze hand niet goed heb gespeeld is duidelijk.

Ten eerste was mijn reraise veel te klein (fout bij inzetten) waardoor ik i.m.o. de odds geef voor een call.

Ten tweede vraag ik me af of ik had moeten wegleggen na de A op de flop.

Mijn vermoeden was dat hij een steal probeerde en dit leken me legitieme kaarten voor een resteal. Na die call van hem had ik een goede kans tegen een A te zitten het denk ik dat ik had moeten wegleggen, ondanks de grote pot door die verkeerde reraise.

Ik had een gezonde stack en riskeer hier een groot deel in een hand die ik misschien wel de helft van de tijd verlies, als het niet meer is. Aan de andere kant acht ik bij hem ook handen als KQ, QJ, KT of JT zeker mogelijk, naast lagere pockets.

Graag jullie kritiek op de hand en op mijn redenatie :)

3 reacties
marcelhermus
Oldschool Grinder

probleem met resteals is altijd als er gecalled word en je zit uit positie.

als ik resteal zie ik liever net iets andere stacksizes zodat ik kan shoven. mensen callen niet graag een shove wat later in het toernooi.

de resteal is indd wat te klein hierdoor weet je nooit wat hij precies speelt. nadeel is dat je makkelijk gereraised kunt worden op de flop.

as played vind ik een shove niet echt goed. wil je toch alles erin schuiven, maak dan een checkraise. nu callt hij alleen met een betere hand. terwijl als je checkraiset hij op de flop zijn 88 bijvoorbeeld nog kan bluffen.

andere line die ik wel eens neem en goedkoper kan zijn is de call preflop.
checkraise any flop.

de pot op de flop is dan maar 2600. hij maakt een standaard cbet van ongeveer 1600. jij checkraiset naar 4500 en je weet precies waar je staat.
donkbet kan ook maar dan speel je te vaak nog een turn.

deze manier bespaart je vaak wat fiches, een resteal preflop maakt de pot groot als je gecalled word.

as played checkfold ik denk ik gewoon de flop trouwens. hij speelt hier te vaak AX pocket pairs zal hij hier eerder repushen denk ik.
en je hebt dan vaak weinig bewegingsruimte.

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Goeie tip M :)

He Z, Er is op zich niets mis met een resteal, mits je tegenstander vaak stealt en je weet dat hij makkelijk opgeeft na een 3bet. As played kan je best stealen met KQs, maar dan moet je idd hoger betten.

As played, moet je denk ik bet/folden op deze flop. Het hoeft niet erg veel te zijn, net een halfpot betje, maar hierdoor fold hij wel zijn pairtjes en alles behalve een A.

Overigens is een check-raise ook niet goed omdat je dan erg veel geld in de pot stopt zonder dat je weet waar je staat.

Gezien de stacksizes zou ik zelfs nog kunnen folden pre-flop, omdat KQ gewoon rot speelt OOP en je tegenstander halfstacked is. Maar als je tegenstander, zoals jij zegt, erg loose stealt, dan kan je hem inderdaad 3betten.