Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] late fase A9o

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
372 Weergaven

Zal ik dan maar het spits afbijten? :P
Heb nog 8bb oid en gaat zo snel... lijkt me goede push toch?

No Limit Holdem Tournament
6 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG (45648)
Hero (97861)
CO (42536)
BTN (113874)
SB (109382)
BB (190699)

Blinds: 6000/12000

Pre-flop: (18000, 6 players) Hero is UTG+1 9♣ A♠
1 fold, Hero bets 97861, 1 fold, BTN raises to 113874, 2 folds

Flop: 4♣ 7♦ Q♥ (0, 2 players)

Turn: J♠ (0, 2 players)

River: 6♣ (0, 2 players)

[Results Hidden]

3 reacties
Roodbaars1986
PokerStrategist

6handed.
8x BB

ja lijkt mij een goede push. met een grotere tafel (10 man) zou ik het niet hebben gedaan, maar vanuit 6 handed is het denk ik wel een terechte push.

iamthedanger
BlackMember

Hallo Markus,

Ik zal even Meneer Harrington aanhalen met zijn befaamde M-zones:

M= SB+BB+ANTES (pot) / stacksize

Effectieve M= SB+BB+ANTES (pot) / stacksize * (aantal spelers*10%)

Dus je M was 5,43 en je effectieve M 5,43/2 dus 2,72, wat je in de rode M-zone brengt waardoor je alles wat je hebt moet pushen/folden dus dje kan hier pushen, aangezien je niet erg vaak een call zult krijgen (of je moet een erg loose image hebben). En je met een M van +- 5 er nog aardig wat werk aan de winkel is.

Echter wil ik zelf even zeggen dat ik dit nogal een grensgeval vind, A9o is niet zo'n superhand, en ook al heb je een M van ongeveer 5, denk er aan dat de rest in een zelfde situatie zit. Je kan er dus vanuit gaan dat deze ook wel wat looser zullen callen en tegen een call sta je er met A9o nooit zo lekker voor. Zelf hou ik UTG en UTG+1 een redelijk tighte range aan in zulk soort situaties, AJs+, 99+ denk ik. Zelf hou ik in dit soort situaties vanaf CO, BU en SB een veel lossere range aan wat betreft pushen. Ik push hier veel suited en gapped suited connectors, vanaf ongeveer 9Ts denk ik en een aantal unsuited plaatjes, ook 22+ is vanaf BU voor mij genoeg om te pushen.

Positie is erg belangrijk, ook in MTT's. Je push is hier zeker op basis van de theorie verantwoord maar ik denk dat het slim is ook rekening te houden met de M-zone van anderen, en je positie.

Echter wil ik zelf even zeggen dat ik dit nogal een grensgeval vind, A9o is niet zo'n superhand, en ook al heb je een M van ongeveer 5, denk er aan dat de rest in een zelfde situatie zit.

Dit klopt niet. Deze push is totaal onafhankelijk van de calling ranges ALTIJD goed.