Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] [LIVE] KQ in MP met 16 BB

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
165 Weergaven
pollentier
PokerStrategist

Hey, een maat van mij lag er in een tornooi in Knokke gisteren uit met volgende hand...

Blinds 1000/2000 ante 200

Hero: [MP2]17k
Villain: [BTN] 16k

Preflop: Hero raises to 5k, villain callt 5k
Flop QJ5: Hero bets, villain gaat all-in, hero calls

Hero heeft KQ
Villain 55

Het gaat mij hier vooral om de preflop beslissingen van beide spelers.
Nu, Hero had een redelijk tight image zei hij. Dat de call van villain preflop slecht is is volgens mij geen discussie over, en van fold equity is ook niet echt sprake dus een fold was hier op z'n plaats.

Maar moet Hero shoven in deze spot met nog 4 spelers achter hem met KQ?
Iedereen was ongeveer even stacked dus door agressie kon hij misschien wat chips winnen, aan de andere kant was het niveau niet echt hoog dus had hij aan deze final table een edge...

Mijn vraag is eigenlijk: Push of Fold? :)

3 reacties
Otto1964
Oldschool Grinder

gewoon push, je hebt maar 8bb

RobbieV
Oldschool Grinder

push, zeker als je een tight image hebt. De reden is namelijk dat je 20% van je stack kunt oppakken en zelfs wanneer je gecallt wordt vaak nog in OK shape bent vs 99 TT etc.

Denk dat je hier met 8bb een range van PP en KJ+ etc wel kunt shoven.

Je titel is enigszins misleidend aangezien er 16bb instaat, maar uit stacksizes en blinds maak ik 8bb op.

breezer1
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pollentier
Hey, een maat van mij lag er in een tornooi in Knokke gisteren uit met volgende hand...

Blinds 1000/2000 ante 200

Hero: [MP2]17k
Villain: [BTN] 16k

Preflop: Hero raises to 5k, villain callt 5k
Flop QJ5: Hero bets, villain gaat all-in, hero calls

Hero heeft KQ
Villain 55

Het gaat mij hier vooral om de preflop beslissingen van beide spelers.
Nu, Hero had een redelijk tight image zei hij. Dat de call van villain preflop slecht is is volgens mij geen discussie over, en van fold equity is ook niet echt sprake dus een fold was hier op z'n plaats.

Maar moet Hero shoven in deze spot met nog 4 spelers achter hem met KQ?
Iedereen was ongeveer even stacked dus door agressie kon hij misschien wat chips winnen, aan de andere kant was het niveau niet echt hoog dus had hij aan deze final table een edge...

Mijn vraag is eigenlijk: Push of Fold? :)

Niveau was misschien niet echt hoog maar een edge hebben na deze move...kweet het niet hoor. Met deze stack/blinds verhouding zijn alle kaarten P/F immo!
Waarom is de 55 een fold? Met 8bb shove ik die erin...op AA wachten heeft geen zin toch?