Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Over deze heb ik echt zitten twijfelen!!

10 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
406 Weergaven
bayleysa
Legacy Member

Laatste 20 in een 51$ hyperturbo, eerste 18 krijgen betaald, een vrij platte uitbetalingstructuur met 159 voor nr 18 tot 1.8k voor nr1. Average is 16k blinds zijn 1.5/3k
Mijn stack is 15k en de stack van de sb ook. Ik zit in de bb, rest van de tafel ongeveer zelfde stacks zonder echte uitschieters.

Mijn hand is a4. It gets folds around to the small blind who shoves. Dit doet hij uiteraard met any2 cards. Chipev wise beat ik hem uiteraard maar zit een beetje met uitbetaling in men hoofd. Hoe meer ik er overnadenk hoe meer ik naar een call ga overigens, wat ik uiteindelijk ook gedaan heb.

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken

Terwijl ik dit typ zie ik eigenlijk niet hoe ik uberhaupt weg zou kunnen leggen daar maar ben toch benieuwd.

bij voorbaat dank

9 reacties
honketonkie
Poker Player

Je hebt 55% tegen zijn 100% range, ik snap call.

bayleysa Topicstarter
bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door honketonkie
Je hebt 55% tegen zijn 100% range, ik snap call.

Dat snap ik, maar tis een spot waar wat andere factoren bij komen kijken.. zoals de pay out

Chivaz1
Elite Grinder

already ITM call ik.
Hier neig ik meer naar een fold.

honketonkie
Poker Player

Lol, had er wat snel over heen gekeken :) Nog niet itm fold ik.

Angstzweet
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door honketonkie
Lol, had er wat snel over heen gekeken :) Nog niet itm fold ik.

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
already ITM call ik.
Hier neig ik meer naar een fold.

Is dat niet wat scared? Je speelt om te winnen toch?

Chivaz1
Elite Grinder

misschien wat scared inderdaad, maar de moneybubble is wel redelijk groot. 3BI voor de nr 18, tegen niks voor de nr19. Je hebt een hele orbit om een betere spot te shoven. Hier zit je bijna altijd met een coinflip voor 3BI te spelen. Met een cashgame bijvoorbeeld zou ik ook geen 3BI shoven met een coinflip.

Angstzweet
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
misschien wat scared inderdaad, maar de moneybubble is wel redelijk groot. 3BI voor de nr 18, tegen niks voor de nr19. Je hebt een hele orbit om een betere spot te shoven. Hier zit je bijna altijd met een coinflip voor 3BI te spelen. Met een cashgame bijvoorbeeld zou ik ook geen 3BI shoven met een coinflip.

True, maar vind ik niet echt vergelijkbaar met de situatie zoals deze is in een een MTT. Denk dat voor beide wel wat te zeggen valt, als je hier callt zal de variance wat hoger uitvallen (wellicht) maar met een fold zal je dit wat beperken omdat je je in deze spots iets vaker ITM speelt.

RobbieV
Oldschool Grinder

Dat is een fold. Tenzij alle andere spelers aan tafel 100bb+ zitten, dan moet je weer callen etc. Om de vraag exact te beantwoorden zou ik de stacks van alle andere spelers moeten zien. Maar gezien het een hyper turbo is verwacht ik een aantal andere shorties aant afel.

Chivaz heeft in principe gelijk dat 3 BI super veel is voor een bubble en ICM wise dien je te folden. De kans dat je het toernooi shipt wanneer je callt en de hand wint neemt niet aanzienlijk toe. Minder dan 1% gok ik zo en dat is in waarde slechts 18$ tegenover 159$ voor een foldt.

Je moet je afvragen hoe groot de kans is dat je ITM komt wanneer je foldt en hoe veel de kans toeneemt dat je het shipt, 2de wordt, 3de wordt etc wanneer je de hand wint.

Kan er geen redelijke guideline voor geven om je in dit soort situaties te helpen, maar wanneer je echt short bent en er is een pricejump dichtbij dan kun je beter folden dan callen. Shoven is een heel ander verhaal though :)

Hoop dat je er toch wat aan hebt. Als je meer vragen hebt stel ze gerust

bayleysa Topicstarter
bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door RobbieV
Dat is een fold. Tenzij alle andere spelers aan tafel 100bb+ zitten, dan moet je weer callen etc. Om de vraag exact te beantwoorden zou ik de stacks van alle andere spelers moeten zien. Maar gezien het een hyper turbo is verwacht ik een aantal andere shorties aant afel.

Chivaz heeft in principe gelijk dat 3 BI super veel is voor een bubble en ICM wise dien je te folden. De kans dat je het toernooi shipt wanneer je callt en de hand wint neemt niet aanzienlijk toe. Minder dan 1% gok ik zo en dat is in waarde slechts 18$ tegenover 159$ voor een foldt.

Je moet je afvragen hoe groot de kans is dat je ITM komt wanneer je foldt en hoe veel de kans toeneemt dat je het shipt, 2de wordt, 3de wordt etc wanneer je de hand wint.

Kan er geen redelijke guideline voor geven om je in dit soort situaties te helpen, maar wanneer je echt short bent en er is een pricejump dichtbij dan kun je beter folden dan callen. Shoven is een heel ander verhaal though :)

Hoop dat je er toch wat aan hebt. Als je meer vragen hebt stel ze gerust

Ik heb geen flauw idee hoeveel de kans toeneemt dat ik 1e, 2e, 3e wordt. Wel aanzienlijk natuurlijk omdat ik anders in één keer een dubbel average stack had bij de bubbel. Anyways goed verhaal, maakt sense, en denk dat een fold in deze spot beter was.

Mijn stack was ongeveer average aan tafel, zonder echte uitschieters als ik me het herriner