Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

QQ op button:push or raise?

29 Berichten
16 Gebruikers
0 Reacties
2,201 Weergaven
K2AA72
Elite Grinder

ik zou zeggen dat het er het meest van af hangt wat je hiervoor hebt gedaan... als je een aantal keer al hebt gepusht vanuit late position (of early, w/e) zou ik deze ook pushen... als je een aantal keer hebt geminraise-fold zou ik hem minraisen... als je een paar keer hebt geminraised en je werd niet gecalled zou ik hem misschien weer pushen... op zich is de blinds opeten helemaal niet een slecht resultaat met QQ..

ik weet het niet, het hangt er vanaf waarmee je denkt op dat moment de meeste chipsen naar het midden te krijgen, dus afhankelijk van wat je eerder hebt gedaan en of de spelers graag terugpushen, of pushes niet al te tight callen...

Beantwoorden
Citeren
PokerBen1955
PokerStrategist

Maar fish re-shoved nooit... en in deze tournooien zit genoeg fish.
daarom reads dat het fish is. dan gewoon easy shove. misschien op hogere stakes reshoved de ganze boel maar de fish die ik ken flat any2 :rolleyes:

Beantwoorden
Citeren
valuebet45 Topicstarter
valuebet45
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Krulle37
Totaal foute denkwijze.
"Ik wou dat ik gepusht had dan had hij zijn AT gefold"
Ik bedoel je crusht AT met je QQ, je wil net dat hij callt of over je pusht met alles wat zwakker is dan jouw hand. So what dat die A op de flop komt. Result-oriented denken help je jezelf niet mee hoor. ;)

Er staat ook achteraf,nu ik weet wat zijn hand was ;)
Uiteraard probeerde ik met een minraise dat hij zou callen.
Maar zelfs met een A's op de river en zijn donkbet kon ik niet meer folden imo met maar zo weinig blinds over.......
push of minraise...het is close.

Beantwoorden
Citeren
pvdheuvel
PokerStrategist

Als je wil dat ze callen moet je ook in staat zijn om te folden. Je straalt hier zoveel sterkte uit, ze gaan echt geen bluffs meer maken op een A high flop.

Beantwoorden
Citeren
pvdheuvel
PokerStrategist

Sterkte of fishyness trouwens, maar tegen beiden ga je geen donkbluffs maken.

Beantwoorden
Citeren
Krulle37
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door PokerBen1955
Maar fish re-shoved nooit... en in deze tournooien zit genoeg fish.
daarom reads dat het fish is. dan gewoon easy shove. misschien op hogere stakes reshoved de ganze boel maar de fish die ik ken flat any2 :rolleyes:

So what dat fish niet vaak reshovet? Ben je bang om postflop te spelen dan?

Beantwoorden
Citeren
PokerBen1955
PokerStrategist

nee ik zou het prima vinden om met fish postflop te spelen, maar dan zou je wel tegen zon donkbet moeten folden .
terwijl fish bijna de zelfde range een all in gaat callen wat me dan profitabeler lijkt want als fish niet hit op de flop gaan ze er niet meer chips in gooien

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Minraise of shove hangt af van:

- je eigen image: wat heb je voor deze hand vaak gedaan, steal je veel enz

- de blinds: zijn t vissen/regs, shoven ze tight/loose/flatten ze nog met kleine stacks

Beide zijn fine hier je kan in zo'n situatie niet zeggen dat t altijd een shove of altijd een minraise is

Beantwoorden
Citeren

Zitten er 2 regs achter je, dan push ik. Ziet er voor regs zwakker uit.
Zitter er 2 vissen achter je dan min ik en hoop op actie van hun. Zelf een flat ben ik dan blij mee, want je zit toch in positie en je krijg zo vaak van een vis door minder afbetaald, helemaaaaaaaaaal postflop. Jammer dat hij hier dan uitdonkt. As played had ik op de flop gefold. Een toernooi als een sunday storm is super weak en kun je gewoon door push fold te spelen zo je stack weer bij elkaar rapen. Dat doe ik liever dan dat ik hier ga gokken of ik beter dan de tegenstander heb.

Beantwoorden
Citeren