Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

The big 22 AKo vs BB raise

13 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
1,187 Weergaven

wat doen jullie hier? i mean flatten heeft geen zin, dan gaan al die gekken achter me ook weer mee, dus of folden of shoven i gues......

Maar het niveau is zo bedroevend op die limieten, dat ik ze dit ook gewoon zie doen met AJs+AQo+,99+ ofzo...dus denk dat ik het nog niet zo heel slecht doe...Met al het geld in de pot van de spelers achter mij is het denk ik wel een ok flip vs zijn range?

Ik had nog maar 6 handen op hem, maar dat was wel 67/50 ook al zijn het maar 6 handen en veel daarvan zat hij in late posities en kan hij net een paar goeie kaarten hebben gehad...toch denk ik dat ik hier wel zijn range iets wijder door kan maken?

En ik verwacht eigenlijk geen FE, maar toch heb je altijd nog wel heel iets, al is het maar in een aantal % van de gevallen, die procenten heb ik hier denk ik net nodig om het een ok shove te maken?

Poker Stars, $20 Buy-in (40/80 blinds, 10 ante) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

MP2: 5,480 (68.5 bb)
MP3: 3,044 (38.1 bb)
CO: 6,035 (75.4 bb)
BTN: 2,005 (25.1 bb)
SB: 12,862 (160.8 bb)
BB: 3,670 (45.9 bb)
UTG+1: 2,870 (35.9 bb)
UTG+2: 2,945 (36.8 bb)
Hero (MP1): 4,283 (53.5 bb)

Preflop: Hero is MP1 with K A
2 folds, Hero raises to 160, MP2 calls 160, MP3 folds, CO calls 160, BTN folds, SB calls 120, BB raises to 640, Hero raises to 4,273 and is all-in

Beantwoorden
Citeren
12 reacties
Champi888
PokerStrategist

Zou hem ook erin rammen, veel dood geld en ondanks dat dit er sterk uitziet. Je bent alleen crushed tegen AA maar zijn range is obv veel wijder.

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn
Oldschool Grinder

Kan ook nog zo zijn dat BB daar een mooie squeeze pot ziet en daarom reraised. Anyway, daar jank ik em ook gewoon erin :D :D

Beantwoorden
Citeren

ship that shit;)

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

jups ben het eens met de vorige reacties. Zou hier happy allin gaan er is enorm veel dood geld + nog behoorlijk wat fold equility (denk dat hij alles slechter dan AJ en miss AQo nog wel zal folden). Als je vanuit BB perspectief kijkt is dit best een goede sqeeuze spot omdat het zo sterk overkomt hij raist nu 580 om er 720 op te pakken. Als je hier zelfs al over AK twijfelt (terwijl jouw range meer hele sterke handen bevat dan de callers achter je zoals AK) denk ik dat dit al een directe profit zal geven voor BB.

Beantwoorden
Citeren
Gildo0
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door onmybike
jups ben het eens met de vorige reacties. Zou hier happy allin gaan er is enorm veel dood geld + nog behoorlijk wat fold equility (denk dat hij alles slechter dan AJ en miss AQo nog wel zal folden). Als je vanuit BB perspectief kijkt is dit best een goede sqeeuze spot omdat het zo sterk overkomt hij raist nu 580 om er 720 op te pakken. Als je hier zelfs al over AK twijfelt (terwijl jouw range meer hele sterke handen bevat dan de callers achter je zoals AK) denk ik dat dit al een directe profit zal geven voor BB.

Wat is fold equility? ?(

Beantwoorden
Citeren
bobm78
Poker Player

Eens met al het bovenstaande, erin gooien.. :D

Beantwoorden
Citeren

Hmmm ik benader deze spot toch iets anders, ik 4bet hier liever en dan redelijk klein om hem het gevoel te geven dat hij nog kan overshippen met handen als AQ en AJ, aangezien we nog 50bb diep zitten.

Als we zelf 4betshoven worden we alleen maar gecalled met een range van handen die veel sterker is, en folden we teveel uit en aangezien we hier te maken hebben met een zeer actieve unknown (granted 6 handen is weinig, maar daar speelt ie er 4 van), wil ik het liefst direct al zijn GELD, voordat hij het afstackt aan iemand anders.

Uiteindelijk maakt het ook geen zak uit als hij dan 5bet shoved, ja in diezelfde range zit dan ook KK+, alleen hebben we het voordeel dat hij ook een gedeelte van zijn handen in een bluff turnt. Dit voordeel hebben we niet als we zelf pushen.

Zeker early on care ik wat minder om het oprapen van wat dood geld, met een blindlevel extra verlies je die bb's alweer bijna, dus het add te weinig imo.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat wanneer we de beslissing maken om hier 100% voor stacks te spelen, dan kan het in je voordeel werken om villain het gevoel - of beter de illusie - te geven dat ie nog FE heeft.

Beantwoorden
Citeren
bobm78
Poker Player

Begrijp je op zich wel Cairy, maar doe je dat hier ook met deze stacksizes?
BB heeft 3600 waarvan hij er 600 insteekt, 3K left, kleine 4b ga je al naar 1300 oid. Dat is zo goed als helft van zijn stack? Waar zit zijn FE dan in..?

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door bobm78
Begrijp je op zich wel Cairy, maar doe je dat hier ook met deze stacksizes?
BB heeft 3600 waarvan hij er 600 insteekt, 3K left, kleine 4b ga je al naar 1300 oid. Dat is zo goed als helft van zijn stack? Waar zit zijn FE dan in..?

Je kan 4betten naar 1200ish, dat is 33% van zijn stack, om te inducen. Jij en ik weten wel beter dat hij 0% FE heeft, maar aangezien het niveau in the big 22 zo bagger slecht is, is het altijd de moeite waard om hier deze lijn te nemen. Tegen een solid reg is shippen obv the right move, maar tegen potentiele walvissen werkt mijn lijn ook goed.

Het is natuurlijk niet zo dat ik dit 100% doe, maar gezien de dynamiek als beschreven zie ik villain hier gewoon spazzen met worse hands, en dat is feitelijk wat we willen.

Beantwoorden
Citeren
bobm78
Poker Player

Yeah, begrijp je zeker wel hoor.
Maar je kunt die redenering natuurlijk ook omdraaien, voor bepaalde villains ziet zo'n kleine 4b er veel sterker uit dan een directe push.
Bovendien heb je nog sommige die dan kleine 4b doen, en dan niet weten wat ze moeten doen op een Q-J-x board als hij donkbet all in.
De 33% en dynamiek vind ik trouwens beetje flauwe excuses, tis geen 33%, want hij heeft de bet al in de pot zitten, en de dynamiek kun je niks over zeggen, 6 handen, kom op, heeft mss net BU en SB achter elkaar kunnen stealen.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door bobm78

De 33% en dynamiek vind ik trouwens beetje flauwe excuses, tis geen 33%, want hij heeft de bet al in de pot zitten, en de dynamiek kun je niks over zeggen, 6 handen, kom op, heeft mss net BU en SB achter elkaar kunnen stealen.

Waarom? Ik vind 50bb overjammen met AK als een unexploitable play ook redelijk meh als enige alternatief, soms een wat onorthodoxere lijn nemen kan heel goed werken, zeker in toernooien als deze.

Ik denk dat het forceren van fouten van anderen zeker early on zijn merits heeft. En ja dat kan ook inhouden dat villain hier incorrect een shove callt met AQ of worse. Dat is het riscio van de lijn die we nemen, obv.

Wil niet zeggen dat ik een push met AK afkeur, ik denk alleen dat ik in dit geval een alternatieve lijn zou nemen.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

i like 1335/c

Beantwoorden
Citeren