Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL100 FR JJ vs donkbet

10 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
324 Weergaven
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$98,50:///////;[/tg]
0,5/1 No-Limit Hold'em (8 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.65 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with J♠, J♥
UTG2 calls $1,00, 4 folds, Hero raises to $5,00, 2 folds, UTG2 calls $4,00.

Flop: ($11,50) 9♦, 7♣, 9♠ (2 players)
UTG2 bets $4,00, Hero calls $4,00.

Turn: ($19,50) 8♣ (2 players)
UTG2 bets $10,00, Hero folds, UTG2 gets uncalled bet back.

Final Pot: $19,50

geen stats voorhanden, maar UTG (deepstack) is zeer loose preflop en normaal agressief postflop,
moet ik deze hand anders spelen?

9 reacties
marcelhermus
Oldschool Grinder

raise de flop.

je hebt positie en hier wil ik het het initiatief houden.
ik vind dit wel vrij zwak om de hand zo op te geven.

WA/WB op de flop dus raisen heeft geen zin
edit: gezien hij zo klein raiset is het wel spijtig natuurlijk maar als je raiset jaag je volgens mij nog altijd slechtere handen weg die anders nog is betten

turn gewoon callen, vuurt hij nog is op de river dan kan je nadenken over een fold

groeten

lol ik raise hier gwn voor value hoor lage donkbet wat wil je...

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
WA/WB op de flop dus raisen heeft geen zin
edit: gezien hij zo klein raiset is het wel spijtig natuurlijk maar als je raiset jaag je volgens mij nog altijd slechtere handen weg die anders nog is betten

turn gewoon callen, vuurt hij nog is op de river dan kan je nadenken over een fold

marcelhermus
Oldschool Grinder

ik agree met markus.

en ik vind dit niet per se way ahead way behind.

dit kan ook gewoon een goedkope manier zijn om wat moois te turnen.
en nu krijgt hij daar alle kans voor.
verder weet je natuurlijk nooit waar je staat en in zijn geval kan hij hier natuurlijk prima barrelen.

HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

flop raise/folden is nu ook weer niet het beste wat je kan doen, of wou je raise/shoven als hij over je komt op de flop?

ik ben het er wel mee eens dat het een WA/WB situatie is

Ik zou de flop raise/folden omdat donkbets ook op NL100 totaal niks betekenen ... eigelijk zegt het vooral dat ze de hand rap willen beëindigen in de meeste situaties.

Tegen een zeer agressieve speler ga'k gewoon voor de WA/WB call down.

Overall prefereer ik toch een flop raise hier, ik wil geen overkaarten zien met JJ en potje oppakken op de flop. Kan tegen 9x ook goedkoper uitkomen dan een calldown.

Timor83
Elite Grinder

Wanneer hij dit doet met een 8T draw heb jij al 2 van zijn 8 outs vast. Verder ben ik het ermee eens dat een raise alleen maar gecalld wordt door beter. Als een bluf vind ik het goed omdat je anders de hand niet kan winnen, maar een raise voor value jaagt enkel de slechtere handen weg. Tenzij je een uitgebreide geschiedenis hebt met Villain waarin je vaak zijn donkbets raisede op de flop, vind ik een call hier beter. Wanneer we achterliggen drawt Villain naar 6 outs, dus beschermen is niet de hoogste prioriteit hier.

Ik call zeker de turn btw, je hebt nog gutshot outs zelfs wanneer je achterligt, en Villain lijkt niet echt veel sterkte te tonen door zn betsizing. Hij lijkt eerder met een funky line goedkoper naar showdown te kunnen gaan met een hand als 66. Hier opgeven is weak.