Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AQs squeeze UTG shove

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
195 Weergaven
PewPewPoker
PokerStrategist

Hoi allemaal,

Ik probeer nog steeds de overgang van sng's naar cashgames te maken, maar af en toe heb ik nog problemen met preflop 3betten. Vooral met redelijk sterke handen zoals AQs, want ik heb het gevoel dat ik me vaak isoleer tegen beter, maar dat ik ze niet profitabel uit positie kan spelen. In onderstaande hand squeeze ik, omdat UTG vrij loose was (25/24/5 over 60 handen) en BTN had 23/20/11 over 60 handen. Dus ik dacht dat mijn FE op UTG vrij hoog was, en op BTN matig (mss dat die nog met pockets probeert te callen). Bovendien had ik een A blocker. (ik had dit dus eigk net zo goed met A2s kunnen doen).
Nu shovet UTG, en ik had 36% equity nodig om te callen. Dan moet ie shoven met iets van AQs+,99+ en AKo, wat mij aan de loose kant leek, aangezien er ook nog een speler na hem zat. Dus een fold leek mij het beste.

Als iemand een fout ziet in mijn gedachtegang, dan hoor ik dat graag :P

iPoker - $0.50 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: $49.64
Hero (SB): $25.25
BB: $27.28
UTG: $47.25
MP: $23.50
CO: $39.10

Hero posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

Pre Flop: (pot: $0.75) Hero has A♠ Q♠

UTG raises to $1.50, fold, fold, BTN calls $1.50, Hero raises to $6.50, fold, UTG raises to $47.25, fold, ???

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
martijnde666
Oldschool Grinder

NH!

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Lijkt me ook een NH!

Alleen denkfoutje imo, je hebt meer foldequity op de BTN dan op UTG. Want BTN zou zijn sterke handen zelf al 3betten, dat doet hij hier niet, dus is z'n range aan de zwakkere kant.

As played moet je wel folden.

Beantwoorden
Citeren
PewPewPoker Topicstarter
PewPewPoker
PokerStrategist

Vraagje dan: is er ook een hand in deze spot die jullie zouden flatten ipv squeezen?

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

callen PF

PP's cal ik hier voor setvalue (55 tm TT), en soms handen als KQ/AJ/AQ als de UTG loose is.

qua squeezen

Handen als KQ/AJ/AQ lijken sterk maar spelen niet lekker OOP in een 3bet pot vs 2 spelers, dus die fold ik vs nits en flat ik vs LAG's.

En qua squeezen doe ik hier AK/QQ+, en dan flop lekker doorbetten.

Beantwoorden
Citeren