Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] deepstacked KK all-in/fold ?

14 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
498 Weergaven

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.25(BB) Replayer
SB ($8.90)
BB ($31.34)
UTG ($30.29)
UTG+1 ($34.91)
UTG+2 ($40.73) 23/15/53 [vpip/pfr/sample]
MP1 ($9.35)
MP2 ($25)
CO ($20.64)
Hero ($57.66)

Dealt to Hero K♠ K♥

fold, fold, UTG+2 calls $0.25, fold, fold, fold, Hero raises to $1.50, fold, fold, UTG+2 raises to $3.50, Hero raises to $8.75, UTG+2 raises to $16.75, Hero ?????

In de chat:
Na mijn 4bet naar $8.75 zegt villain "wow"
Ik druk op TIME
Na zijn 5bet naar $16.75 zegt villain "my balls is bigger D"

Zijn combinatie van limp/min3bet/min5bet + trashtalk + deepstacked zitten schreeuwt om AA - of zouden jullie het anders interpreteren?

What do I do?

NB: Wat mij betreft is een call hier out of the question en de meest slechte keuze: wat ben ik dan van plan op de flop? Volgens mij is het gewoon alles of niets nu, omdat een flop geen extra informatie geeft (tenzij er 2-3 azen of 1-2 koningen vallen).

13 reacties
Wryzeth
PokerStrategist

Ik zou niet 4-betten als ik het er niet in wil krijgen pre-flop. Je hebt positie dus call ik zijn 3-bet liever om post-flop te spelen.

Zijn opmerkingen zien er wel uit als de nuts, dus zou ik as played folden.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
Ik zou niet 4-betten als ik het er niet in wil krijgen pre-flop. Je hebt positie dus call ik zijn 3-bet liever om post-flop te spelen.

Zijn opmerkingen zien er wel uit als de nuts, dus zou ik as played folden.

Waarom callen na een limp/min3bet? Wat doe je op een flop met overcards? Een drawheavy flop? Hij heeft ofwel AA of AK/KK- of helemaal pauper. Wat is je plan?

Wryzeth
PokerStrategist

Omdat ik me met een 4-bet isoleer tegen de top van zijn range (AA) en al zijn blufs laat folden. Ik kan eerder vragen wat jouw plan is, omdat je nu een hand post met ???? na zijn 5-bet. :)

Je hand is ook veel beter disguised door zijn 3-bet te callen. Dit zou je met een hele wijde range doen. 4-betten is gewoon de nuts reppen waardoor villain nooit een fout kan maken. Denk je dat hij ooit met QQ of AK hier verder speelt?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
Je hand is ook veel beter disguised door zijn 3-bet te callen. Dit zou je met een hele wijde range doen. 4-betten is gewoon de nuts reppen waardoor villain nooit een fout kan maken. Denk je dat hij ooit met QQ of AK hier verder speelt?

Nou, een NL25 speler met zo'n stack doet dat bijna nooit nee. En het is een fish die aggro doet (limp/min3bet/min5bet) met trashtalk (op rush?!) dus dat verontrust me.

Maar kzie hem nog wel insta-shoven met QQ of AK na mijn 4bet. Hij speelt fishy en loose dus why not? Ik geef hem nu de kans om fouten te maken. Tegen KK split ik en tegen AA behind.

Kijk, als ik een flop neem word ik akelig van elke aas en geef ik hem de kans om met zijn lompe hand (limp/min3bet met QJo bijvoorbeeld) two pair of beter te hitten. En de pot is dan megaklein.

Ik weet het niet. Misschien kun je idd wel meer value extracten door te callen, maar mij is altijd geleerd KK prelfop all-in te drukken. Tis maar goed dat ik de hand post om te leren dus :)

Wat ik gedaan heb in de hand en wat villain voor hand had (als ik dat wist na afloop) blijft nog even geheim ;) Daarom ??? om de beoordeling zo objectief mogelijk te laten zijn.

Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door NijntjeNL
Nou, een NL25 speler met zo'n stack doet dat bijna nooit nee. En het is een fish die aggro doet (limp/min3bet/min5bet) met trashtalk (op rush?!) dus dat verontrust me.

Maar kzie hem nog wel insta-shoven met QQ of AK na mijn 4bet. Hij speelt fishy en loose dus why not? Ik geef hem nu de kans om fouten te maken. Tegen KK split ik en tegen AA behind.

Dit klinkt nogal tegenstrijdig.

Een A op de flop is klote ja, maar pre-flop het er in gooien tegen AA is tenminste iets waar je zelf invloed op hebt.

LaughingMan85
Elite Grinder

Ik 4bet hier ook wel, villain is een fish en dan wil ik zoveel mogelijk geld in de pot preflop, oké je represent best een sterke hand maar hij kan nog altijd een fout maken door je 4bet te callen met handen als JJ/QQ/AK.
Na zijn 5bet shove ik het gewoon, tenzij je voldoende info hebt dat villain hier alleen maar KK+ heeft. Als ie AA heeft is het gewoon een cooler.
KK vs AA gebeurt echt niet zo vaak als je denkt (ongeveer 1 keer om de 6000 handen en ongeveer 1 op de 33 keer dat je KK hebt), daarom dat het dus bijna altijd een fout is om KK te folden tegen een unknown.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Die cijfers zetten het wel in perspectief zeg...

LaughingMan85
Elite Grinder

In één van de weinige spots waar je wel makkelijk KK kunt folden imo is indien een rock/nit je cold4bet, dan zit je bijnal altijd tegen KK+aan

flamman86
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
Ik 4bet hier ook wel, villain is een fish en dan wil ik zoveel mogelijk geld in de pot preflop, oké je represent best een sterke hand maar hij kan nog altijd een fout maken door je 4bet te callen met handen als JJ/QQ/AK.
Na zijn 5bet shove ik het gewoon, tenzij je voldoende info hebt dat villain hier alleen maar KK+ heeft. Als ie AA heeft is het gewoon een cooler.
KK vs AA gebeurt echt niet zo vaak als je denkt (ongeveer 1 keer om de 6000 handen en ongeveer 1 op de 33 keer dat je KK hebt), daarom dat het dus bijna altijd een fout is om KK te folden tegen een unknown.

helaas moet ik het hiermee oneens zijn. Ben gister van de 5x dat ik actie kreeg met me KK AI gegaan preflop allemaal vs AA.
Vandaag 2x AI gegaan met KK, 1x AA.
KK vs AA komt mij wat te vaak voor deze week om te geloven dat het zeldzaam is. Ik vind AI preflop met KK tegenwordig -EV.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Tsja

Wiskunde > ervaring

Napooo
PokerStrategist

Je zegt zelf 'van de keren dat ik actie kreeg' je hebt mss 100x KK gehad gisteren, dan is 5x echt niet zoveel :P

Nuja, ik fold KK nooit preflop, tenzij ik echt weet dat het een supernit is, maar zelfs dan denk ik niet dat ik het kan wegleggen.

Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door NijntjeNL
Tsja

Wiskunde > ervaring

Helemaal niet mee eens.

Het gaat er om hoe vaak je in deze exacte spot terecht komt met je KK. Als jij KK hebt op een full-ring tafel is de kans dat iemand anders AA heeft zo'n 4.41%, oftewel 1 op de 23 keer. Hoe vaak zal villain exact hetzelfde spelen met een andere hand als AA? En dat is waar ervaring/inzicht in mijn idee veel belangrijker zijn dan wiskunde.

Alleen maar iets doen "omdat de kans zo klein is", of KK pre-flop onder geen enkele voorwaarde folden is gewoon slecht imo.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja, maar wel player specific ervaring/inzicht/reads. Meta game reads zijn er denk ik niet zo op dit gebied hoor. Vind ook wel dat villain misschien KK zo speelt of zelfs AK/QQ. Je weet het natuurlijk nooit. Er komen een hoop rare calls/all-in voorbij op een dag hoor. Mensen die 3bet/all-in callen met Q2s op NL50 zoals vanavond.