Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Fullhouse vs fullhouse

10 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
5,455 Weergaven
salah
Legacy Member

Kan iemand uitleggen wat ik hier verkeerd doe? ik lijk altijd mijn limiet te verslaan en dan ga ik er uit tegen een cooler of bad beat.. ligt dit nu aan pokerstars of aan mezelf? ik word gedemotiveerd hierdoor, zeker daar dat er op het internet een pak reviews te vinden zijn dat pokerstars 'rigged' is. Ik heb een iq 140+ en heb brons tot een bepaald niveau helemaal uitgelezen.. normaal zou ik deze limiet aan moeten kunnen, bovendien had het er ook alle schijn van. Ik merk soms dat ik na een cooler of bad beat beetje uit mijn lood ben geslagen en ga dan met meerdere kaarten mee dan gebruikelijk.. ik merk het op en verbeter mijn houding.. Maar met sommige kaarten moet je gewoon all in of callen.. en toch ga je eruit.. wat doe ik bv met deze hand verkeerd... ( ik ben een amateur op dit forum en eigenlijk op wat potjes met vrienden na een beginner dus ik heb het in eigen woorden proberen te formuleren)

H= harten
kl= klaveren
ko= koeken
S = schoppen

Hero: 2H5H BB
mp1: A KL 5 ko
preflop:
Hero check
mp1 check
Flop:
Ako 7kl 2s
hero check
mp1 check
Turn:
Ako 7kl 2s 5s
hero bets 3BB
mp1 call
River:
Ako 7kl 2s 5s 5kl
hero check
mp1 bets 6 bb
hero raiset 12BB
Mp1 3bet 24BB
Hero All in (80bb)
Mp1 call

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Leuk dat je hier komt kijken! :)

Hoeveel handen heb je al gespeeld op PokerStars? Sample maakt namelijk behoorlijk uit.

Verhalen over rigged zijn, zijn er vele, maar wanneer je wat beter kijkt, zie je meestal dat er niet goed werd gespeeld of gewoon sprake is van domme pech. Mensen onthouden nu eenmaal beter pechgevallen, dan wanneer ze aan de goede kant van de uitkomst stonden. Deze hand lijkt mij op het eerste gezich gewoon pech, maar je had hem ws. wel anders kunnen spelen. Dat is nu echter lastig te beoordelen.

Om je hand te kunnen beoordelen kun je beter na het spelen het nummer van de hand opschrijven en de handhistory opvragen bij PokerStars. Die kun je dan converteren naar een leesbaar formaat (SDK gaat hier vast wel een link invullen - ik ben lui :D). Dan staan de stacksizes, posities e.d. er ook bij en is het beter te lezen.

Je kunt natuurlijk ook een programma als Hold'em manager of Pokertracker gebruiken, bijvoorbeeld in demo.

Succes!

Beantwoorden
Citeren
salah Topicstarter
salah
Legacy Member

Bedankt voor je antwoord alvast..

Wat bedoel je van sample? ik heb net 3000 handen gespeeld ofzo. Ik ben deze week beginnen met storten, ik heb een kleine 200 euro verspeelt. Maakt het een groot verschil voor je spel om pokertracker aan te schaffen?
Ik probeer vanuit NL 0,25-0,50 een bankroll op te bouwen.. Ik ben al tot 160eu geraakt met 50 euro maar dan begonnen de emoties het over te nemen, ik werd wat moe in combinatie met een bad beat C game beginnen spelen met alle gevolgen van dien, gisteren zei ik nog tegen mezelf dat ik niet gemaakt ben om te pokeren al zeker niet om online te pokeren.. Kan dit een juiste indicatie zijn? Altijd als ik speel ga ik langzaam maar zeker naar boven op financieel gebied en dan gaat op eens het licht uit.. word ik precies overgenomen.. maak ik gebruik van een bredere range en maak mezelf dingen wijs dat als iemand niet volwaardig raiset (4BB) dat ik hem in positie met mijn KJo toch kan callen, is dat zelfbeheersing dat ik mis of wat is het?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Hoeveel ervaring heb je met poker? Denk dat het voor een beginner niet handig is om meteen op NL50 te gaan beginnen. In begin zul je fouten maken en die kosten meer als je hoger speelt, zeker omdat je dan vaker tegen spelers zit die weten wat ze doen.

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Met 50 EUR begin je op 2nl of maximum 4nl tafels anders ga je met 99,99% zekerheid meerdere keren busto gaan aangezien downswings van 10BI niet echt uitzonderlijk zijn in poker als je lang genoeg speelt en je de stake crushed

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Wat DonkeyDirk zegt.

3000 handen is werkelijk niets qua sample. Verder zou ik idd beginnen met nl2 of zo. Leer dus eerst het spel begrijpen - inclusief variance en zo - en ga pas hoger spelen wanneer je op nl2 winstgevend speelt voor zo'n 10-20k handen (en dat is nog matig)

Eerder hoger spelen kan wel, maar wees dan bereid om flink bij te storten.

Het gaat daarbij op nl2 niet eens om winnen,maar om het leren van discipline en het begrijpen van variance. Die twee zijn werkelijk onmisbaar bij het spelen op hogere limieten

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Volgende keer lijkt het me handig om een hand converter, zoals weaktight te gebruiken, want dat is je hand beter te lezen. Zo is zeker stack informatie best belangrijk bij dit soort handjes.

Beantwoorden
Citeren
markvolendam
Poker Player

Kortere sessies. 1 uur Max. Lager beginnen 2NL. Je raakt alleen emotioneel betrokken bij geld dat je verliest wanneer je te hoog speelt voor je BR.
Daar mee beginnen en vooral blijven studeren.
Dit spel staat nooit stil in ontwikkeling

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Hoeveel je IQ is, is irrelevant in dit gokspel, als je je emoties niet onder controle krijgt.
Succes. Lees eens iets over bankroll management.

Beantwoorden
Citeren
treusoldjah
PokerStrategist

Suçces

Beantwoorden
Citeren