Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

JJ NL25 vs resteal

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
1,163 Weergaven
KoeNe4U
Oldschool Grinder

SB heeft een vrij groot 3bet percentage en ik had een note op hem dat hij in de blinds wel vaker 3bet en fold op min4bet... Nu, ik wilde zijn slechtere hande erin houde en dus besloot ik te callen. Ik vind de hand nadien zelf niet zo goed gespeeld of toch? Had ik hier op de flop moete raise? Wat dan te doen tege een shove van hem? Is mijn turn raise niet te overmoedig of kan dit nog wel om te protecten tegen flush? Zoveel vragen die ik mij stel bij deze hand en ik hoop hier uitgebreid antwoord op te krijgen :rolleyes:

PokerStars - $0.25 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 119.76 BB (VPIP: 46.15, PFR: 46.15, 3Bet Preflop: 20.00, Hands: 13)
SB: 106.96 BB (VPIP: 25.78, PFR: 17.97, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 133)
BB: 116.04 BB (VPIP: 25.81, PFR: 18.55, 3Bet Preflop: 6.12, Hands: 125)
UTG: 104.6 BB (VPIP: 13.33, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)
MP: 141.56 BB (VPIP: 14.52, PFR: 12.90, 3Bet Preflop: 12.00, Hands: 62)
Hero (CO): 386.92 BB

SB posts SB 0.4 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.4 BB) Hero has J♥ J♣

fold, fold, Hero raises to 3 BB, fold, SB raises to 10 BB, fold, Hero calls 7 BB

Flop: (21 BB, 2 players) 2♦ 5♦ 4♠
SB bets 12.2 BB, Hero calls 12.2 BB

Turn: (45.4 BB, 2 players) 6♦
SB bets 23 BB, Hero raises to 364.72 BB and is all-in, fold

Spoiler

Hero wins 87.28 BB

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
Wolfske
Poker Player

je bent aant bluffen op de turn. Je rept hier een flush .. gaat hij echt nooit callen met TT .. zelfs QQ KK en AA legt ie mss weg .. al is dat mss wat te optimistisch. Verder alleen flushes en sets die je callen (al heef thij normaal niet veel van die laatste)

Tegen mij maakte je ook eens zo'n spew play in een 3bet pot waar je op een soortgelijke spot gewoon AKo high erin jamde :P

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

De vraag is: is het nodig om jouw hand in een bluff te veranderen? Op een lange termijn gaat het tegen je werken, want jij rept niet zo veel hier as played. Jij krijgt dan een call met betere overpairs + andere gemaakte handen, jij laat geen betere handen folden hier zoals AA/KK/QQ, nogmaals jij rept hier weinig.

De andere vraag dan: is je hand sterk genoeg om te callen? Gebruik hiervoor de postflop stats van je tegenstander. Is de agro factor hoog? Dan is het zeker call turn en call river. Is ie laag? Call turn, evalueer river.
Dit is dan mijn manier.

Wat doet de rest? Ben naar meerdere meningen benieuwd.

Beantwoorden
Citeren
Schelles
Oldschool Grinder

Pre-flop is dit voor mij een standaard flat IP tegen iedereen behalve ultra nits.
Flop zou ik raisen, voor elke reden die je wilt: protection, value, info, ...
Als hij je raise callt dan denk ik dat je bijna altijd voorligt. Sterkere overpairs zullen hier namelijk bijna nooit flatcallen, daar is het bord te drawy voor. Als hij dus callt en de turn blankt, dan shove ik. Als villain shovet op de flop, dan fold ik.

Turn raisen slaat hier btw wel nergens op :)

Beantwoorden
Citeren
KoeNe4U Topicstarter
KoeNe4U
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
je bent aant bluffen op de turn. Je rept hier een flush .. gaat hij echt nooit callen met TT .. zelfs QQ KK en AA legt ie mss weg .. al is dat mss wat te optimistisch. Verder alleen flushes en sets die je callen (al heef thij normaal niet veel van die laatste)

Tegen mij maakte je ook eens zo'n spew play in een 3bet pot waar je op een soortgelijke spot gewoon AKo high erin jamde :P

Echt?? Dan zal ik ofwel aan het tilten geweest zijn, wat me heeeeel soms nog overkomt, of ik zag aan je postflop stats dat je gewoon veel te tight speelt en ik je zo gemakkelijk uit een pot kan bluffen haha :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
KoeNe4U Topicstarter
KoeNe4U
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Schelles
Als hij je raise callt dan denk ik dat je bijna altijd voorligt. Sterkere overpairs zullen hier namelijk bijna nooit flatcallen, daar is het bord te drawy voor. Als hij dus callt en de turn blankt, dan shove ik. Als villain shovet op de flop, dan fold ik.

Thx, interessante gedachtegang!!

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Schelles
Pre-flop is dit voor mij een standaard flat IP tegen iedereen behalve ultra nits.
Flop zou ik raisen, voor elke reden die je wilt: protection, value, info, ...

Turn raisen slaat hier btw wel nergens op :)

Dit is idd een beter standaard spel. Jij verandert jouw spel echter als jij iets meer van je tegenstander afweet. Dus KoeNe4U als jij een op maat advies wilt: wat de beste spel is tegen dit soort spelers, laat ook dan de postflop stats van je tegenstander zien.

Beantwoorden
Citeren