Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL 25 AK vs flushhit

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
855 Weergaven
yoshiwa
Elite Grinder

zat me hier echt af te vragen of ik nog kon gaan folden?
Het ligt er zo vingerdik op dattie de flush heeft gehit , maar kan ik er nog vanweg?

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP2$22,00:90/23/8/2,3/15/0/100/67;Hero$26,25:///////;[/tg]
0,1/0,25 No-Limit Hold'em (8 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with K♦, A♠
2 folds, MP2 raises to $1,00, Hero raises to $2,75, 4 folds, MP2 calls $1,75.

Flop: ($5,85) J♦, K♥, 3♦ (2 players)
MP2 checks, Hero bets $4,00, MP2 calls $4,00.

Turn: ($13,85) 3♣ (2 players)
MP2 checks, Hero bets $9,00, MP2 calls $9,00.

River: ($31,85) 9♦ (2 players)
MP2 bets $6,25 (All-In), Hero calls $6,25.

Final Pot: $44,35

6 reacties
Vroemie
Oldschool Grinder

Volgens mij weet je zelf het antwoord al, want je callt nog: niet dus ;)

Ik potbet op de flop, dan kan je het er op de turn al allemaal inschuiven! Zo'n drawheavy board op de flop moet je volgens mij gewoon keihard protecten.

- raise preflop naar $3
- asplayed bet flop $4,75
- asplayed bet turn $11,5
-------------------------------------
waarom ? -> je geeft hem goede odds en mist value
als je preflop $0,25 hoger bet dan krijg je echt heel veel meer value doordat het zich opstapelt. geld hetzelfde voor de flop en turn. en hoef je ook niet deze riverbeslissing te maken

as played river: voor deze odds kan je natuurlijk niet meer folden, hij heeft vaak genoeg KQ KA om deze call profitabel te maken

As played kun je op de river niet meer wegleggen, die odds zijn gewoon te goed. Villain zou hier heel soms ook een zwakkere hand kunnen hebben, bijvoorbeeld KQ, of QT.

Preflop kun je beter naar $3 raisen of eventueel ietsje groter. Door het kleiner dan $3 te maken lijkt het heel klein en zal villain je vaak callen. Uiteraard is gecalled worden niet erg of zo, maar een goed deel van je winst komt ook wel uit de foldequity die je preflop hebt. Als je iets groter 3bet preflop en dan ook wat groter cbet op de flop, dan is de pot op de turn net zo groot als villains reststack. Je kunt dan op de turn pushen, dat is veel gunstiger dan wat je nu hebt gedaan. Overigens had je as played ook al de turn kunnen pushen, ook al is het ietsje groter dan potsize. Zoals je hem nu speelt commit je jezelf toch al, dus ga je toch nooit meer folden en daarom kun je beter meteen de turn pushen. Een manier om niet committed te raken is dood de turn kleiner te betten, maar dan bescherm je je hand niet goed genoeg. Je moet hier dus gewoon broke op de turn, zelfs als het ietsje groter dan potsize is.

yoshiwa Topicstarter
yoshiwa
Elite Grinder

yeh , zat de turnshove ook al te bedenken erna
berekende zo eff wat ik verdien alsie weglegt op een shove (slechtste situatie voor mij) , en wat ik verdien alsie callt , en vervolgens elke niet suited river fold , en elke suited river mij ai zet , en dan moet ik idd duidelijk gaan shoven :)
maar ik geef hem met mijn betsizes toch nooit goeie odds? als hij 2/3 moet gaan callen met een FD op de flop kan hij dit toch nooit rechtvaardigen?
en Kx suited kan ookal niet want ik heb de suited K , dus vond men betsize op de flop eig wel ok.
Waarom ik 2,75 bet preflop weet ik eig niet , das eigenlijk een spot waar ik standaard 3 dollar bet , denk keertje te weinig geklikt:)

en zoals ik zei , kwam ik achteraf zelf tot de conclusie dat ik de turn had moeten shoven :)

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
Villain zou hier heel soms ook een zwakkere hand kunnen hebben, bijvoorbeeld KQ, of QT.
.

QT maakt een straight ;)

Oorspronkelijk gepost door Rienk

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
Villain zou hier heel soms ook een zwakkere hand kunnen hebben, bijvoorbeeld KQ, of QT.
.

QT maakt een straight ;)

Oh, pardon, ik mag wel wat beter opletten. Stel dat de river een derde ruiten is maar dat QT dan geen straat heeft, dan is het goed om te beseffen dat villain dus ook een busted oesd kan hebben zonder FE waarmee hij de river kan blufpushen (hoewel jij eigenlijk toch committed bent, maar hij natuurlijk ook in zekere zin). Dat de oesd hier wel aankomt scheelt wel een beetje, maar goed, dit verandert niet direct wat aan de juiste speellijn.