Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL 50 QQ vs 4-bet

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
204 Weergaven
TimPS
Oldschool Grinder

$0.25/$0.50 No Limit Holdem
5 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Eliz6402012m ($60.62) 121bb
CO PSRevent ($50.25) 101bb
BTN Buffe1904 ($138.49) 277bb
SB marcozevola5 ($51.01) 102bb
BB 4rene ($47.06) 94bb

Pre-Flop: ($0.75, 5 players) Buffe1904 is BTN Q♠ Q♥
1 fold, PSRevent raises to $1.50, Buffe1904 raises to $5, 2 folds, PSRevent raises to $12.50, Buffe1904 folds

Final Pot: $10.75

PSRevent wins $18.25 (net +$5.75)

Buffe1904 lost $5

Niet zozeer over de hand, maar eerder de vraag: wanneer (if ever) folden jullie QQ? Wat voor stats moet je tegenstander hebben (na welke sample), vooraleer je QQ foldt?

Ik neem aan dat een call hier ook niet goed is pre, right?

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
luca02
Elite Grinder

QQ 3bet ik niet tegen spelers die bijv. 90% folden op 3bets, omdat je dan alle handen die je domineert doet folden en alleen de handen doorspelen waar je flipt of achter tegen staat. Als je dan zijn openraise flat houdt je genoeg handen in zijn range die jij domineert, waar je postflop ook nog value van kan krijgen.

Als je QQ dus 3bet moet je van te voren bedenken of dit de beste manier is om max. value voor je hand te krijgen. Als je voor jezelf besluit om QQ te 3betten voor value dan lijkt het me de meeste logische play om vervolgens te 5bet shoven als je wordt ge4bet.

Maar ik heb dan wel 2 vragen voor jou:

1. Waarom zou het niet goed zijn om QQ preflop te flatten?
2. Waarom zou je QQ 3betten als deze fold tegen een 4bet?

Beantwoorden
Citeren
TimPS Topicstarter
TimPS
Oldschool Grinder

Prima vragen en toont inderdaad dat ik teveel op automatisme speel. QQ is gewoon by default een 3-bet (maar hoort dat niet altijd te zijn) en ik dacht er nadien (toen ik ge-4-bet werd) pas aan dat het dan tamelijk kut werd. Ook de reden dat ik deze handen post, dus bedankt!

Als je pre flat en je hebt op de flop een overpair, ga je dan voor een raise op de flop? Of call je 3 streets op normale boards? Dat is wat ik altijd het "nadeel" vind aan alternatieve lines, tegen zo'n tegenstanders weet ik vaak nog steeds niet waar ik sta.

Waarom ik flatten niet zo uitstekend vind, is omdat ik op de meeste flops / turns / rivers geen flauw idee heb wat te doen en ik dan waarschijnlijk alsnog broke ga. Dus voor mij pre een 5-bet of een fold. Maar misschien zie je dat anders? Ik zit natuurlijk wel IP.

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Als je pre flat en je hebt op de flop een overpair, ga je dan voor een raise op de flop? Of call je 3 streets op normale boards?

Dit hangt heel erg af van villains postflop tendencies. Als villain postflop makkelijk afstackt met TPTK of een overpair die slechter is dan die van jou. Dan kun je wel voor stacks spelen en hem op de flop of turn reraisen.
Als villain echter wel bereid is om 2 of 3 straten voor value te betten met toppair, maar alleen verder speelt met monsters op een reraise. Dan is het beter om villain gewoon down te callen, aangezien je jezelf anders isoleert tegen een betere range handen.

Waarom ik flatten niet zo uitstekend vind, is omdat ik op de meeste flops / turns / rivers geen flauw idee heb wat te doen en ik dan waarschijnlijk alsnog broke ga. Dus voor mij pre een 5-bet of een fold. Maar misschien zie je dat anders? Ik zit natuurlijk wel IP.

Je moet op voorhand een plan maken hoe je de QQ gaat spelen vs de specifieke villain. Bedenk je dus ook op welk board je broke wil gaan en wanneer niet. Uiteindelijk blijft QQ natuurlijk 'slechts' een overpair en is het niet automatisch zo dat je ten alle tijde het geld naar het midden wil krijgen.

Misschien heb je wat aan deze video: :)
http://nl.pokerstrategy.com/video/28677/

Beantwoorden
Citeren
NewwWorld
PokerStrategist

QQ 3b/folden kan goed zijn als men 3bts redelijk light callt en echt alleen maar 4bet met KK+.
Callen pre is idd ook een optie, en als je dan PF gswz wordt door de blinds heb je een grote pot, (PF of postflop) met je hand die underrepped is. dus das chill

Als je flat pre: Hangt natuurlijk af wat je doet in een limped pot. Je moet niet meteen broke willen gaan, maar als je 3 streets of value kunt krijgen is dat helemaal prima natuurlijk.

Ik ozu zegen probeer het eens uit, en post de handjes dan hier voor verschillende textures

Beantwoorden
Citeren
TimPS Topicstarter
TimPS
Oldschool Grinder

Ja, ik merk wel dat ik ook niet teveel alternatief (of wat voor mij alternatief is :D) moet gaan spelen. Gisteren een tamelijk dramatische sessie gehad, dus er komt nog een shitload aan handjes aan :D

Beantwoorden
Citeren
NewwWorld
PokerStrategist

haha keep em coming!
Ik ga ff weinig spelen komende tijd, dus heb veel tijd om handjes te beoordelen

Beantwoorden
Citeren