Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl25 - 22

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
103 Weergaven
Vroemie
Oldschool Grinder

Speelde: 32/19/20(3bet)

Mijn gedachtegang: preflop open ik 22, en wordt ik geraised. Aangezien hij mij al enkele keren zo ge3bet had dacht ik van "fuck it, deze keer call ik". Graag jullie mening hierover, want volgens mij is deze move al niet echt +EV

Dan komt de flop: zonder echt lang na te denken check ik. Toen kreeg ik ineens 'n beetje schrik en d8 in mezelf terug aan een handje waar me werd aangeraden om te donkbetten. Gelukkig cbet hij (had wel een vrij hoog cbet% geloof ik) en checkraise ik hem dus. Hij callt.

Op de turn valt er niet echt een leuke kaart maar had ik al lang beslist dat ik het geld erin wilde, vandaar dus mijn bet.

Nu toch ffe enkele vraagjes:
1) beter folden pre?
2) donken of check/raisen op flop?
3) turnplay ok?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (9 handed)
Known players:
[tg]SB$77.48:///////;BB$43.16:///////;UTG1$32.77:///////;UTG2$28.11:///////;MP1 (Hero)$34.66:///////;MP2$26.01:///////;MP3$25.00:///////;CO$27.25:///////;BU$25.00:///////;[/tg]
Preflop: Hero is MP1 with 2:d, 2:s.
2 folds, Hero raises to $1.00, 2 folds, CO raises to $3.00, 3 folds, Hero calls $2.00.

Flop: ($6.35) T:s, 2:h, 6:h (2 players)
Hero checks, CO bets $4.53, Hero raises to $12.00, CO calls $7.47.

Turn: ($30.35) 5:h (2 players)
Hero raises to $19.66, CO calls $12.25(All-In).

River: ($62.26) Q:c (2 players)

Final Pot: $62.26.

Results follow:

Hero shows three of a kind, twos(2d 2s).

CO shows high card ace(Ad Ks).

Hero wins with three of a kind, twos(2d 2s).

3 reacties

goh, op dit board kan je dan wel weer voor de checkraise gaan ipv de donkbet/3bet lijn. Reden hiervoor is dat je in een 3bet pot zit en er in 3betpotten minder draws gaan meespelen. Weet niet hoe hoog zen 3bet% was maar vermoedelijk heeft hij hier meer overpairs in zen range dan draws. Een overpair gaat hij hier ook altijd cbetten dus kan je meestal wel checkraisen...

over preflop: njah, dit is wel een fold imo. Als villain even diep zat als jij kan je callen maar aangezien villain maar 110bb stack heeft is het iets te marginaal om longterm +EV te zijn lijkt me.

Als je zegt dattie je hier al vaak heeft zitten 3betten, dan vind ik het vaak interessanter om villain eens aggressief aan te pakken om hem te tonen dattie je niet moet zitten bullyen. Als ik voor de 3e of 4e keer door eenzelfde villain IP wordt ge3bet ga ik heel vaak gewoon met eender welke hand eens 4betten, omdat villain dan al te vaak te light aan het 3betten is als ik raise.

As played ga je hier sowieso broke hoor, villain heeft er al meer dan zen halve stack inzitten en had eigelijk de flop moeten reshoven dus je kan echt niet anders meer dan het er op de turn inschuiven, ook al is dat er niet de leukste kaart voor.

Nox

EDIT: ik lees net dattie 20% 3bet had. In dat geval ga ik sowieso voor de 4betbluff want die kerel zit hier gewoon te vaak light te 3betten!!

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door NoxInvictus
goh, op dit board kan je dan wel weer voor de checkraise gaan ipv de donkbet/3bet lijn. Reden hiervoor is dat je in een 3bet pot zit en er in 3betpotten minder draws gaan meespelen. Weet niet hoe hoog zen 3bet% was maar vermoedelijk heeft hij hier meer overpairs in zen range dan draws. Een overpair gaat hij hier ook altijd cbetten dus kan je meestal wel checkraisen...

over preflop: njah, dit is wel een fold imo. Als villain even diep zat als jij kan je callen maar aangezien villain maar 110bb stack heeft is het iets te marginaal om longterm +EV te zijn lijkt me.

Als je zegt dattie je hier al vaak heeft zitten 3betten, dan vind ik het vaak interessanter om villain eens aggressief aan te pakken om hem te tonen dattie je niet moet zitten bullyen. Als ik voor de 3e of 4e keer door eenzelfde villain IP wordt ge3bet ga ik heel vaak gewoon met eender welke hand eens 4betten, omdat villain dan al te vaak te light aan het 3betten is als ik raise.

As played ga je hier sowieso broke hoor, villain heeft er al meer dan zen halve stack inzitten en had eigelijk de flop moeten reshoven dus je kan echt niet anders meer dan het er op de turn inschuiven, ook al is dat er niet de leukste kaart voor.

Nox

EDIT: ik lees net dattie 20% 3bet had. In dat geval ga ik sowieso voor de 4betbluff want die kerel zit hier gewoon te vaak light te 3betten!!

compleet met alles eens behalve t laatste: ik 4bet dan liever met een blocker ipv met 22

jah, dat is idd veiliger, maar ik zou hier puur 4betten om villain het light 3betten af te leren, meestal gaat dat soort types iemand anders kiezen om te bullyen eens je 1 of 2 keer weerstand hebt gegeven... (tenzij het een maniac is natuurlijk, dan is een blocker alweer heel wat belangrijker)

Nox