Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL25 AJs in BU vs loose squeezer

8 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
535 Weergaven
Anomic
Oldschool Grinder

Hij 3bet 12% in de BB...

Kan ik ergens iets beter doen? Zoals preflop reraisen?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]BU (Hero)$105.01:///////;SB$40.99:///////;BB$32.00:///////;MP2$61.44:///////;MP3$12.23:///////;CO$64.20:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with J:h, A:h.
MP2 raises to $0.75, MP3 folds, CO calls $0.75, Hero calls $0.75, SB calls $0.65, BB raises to $3.20, 2 folds, Hero calls $2.45, SB calls $2.45.

Flop: ($11.1) 2:h, 2:c, K:h (3 players)
SB checks, BB checks, Hero checks.

Turn: ($11.1) A:c (3 players)
SB checks, BB bets $5.00, Hero calls $5.00, SB folds.

River: ($21.1) T:d (2 players)
BB checks, Hero checks.

Final Pot: $21.1.
Results follow:

Spoiler

Hero shows two pairs, aces and twos(J:h A:h).
BB shows three of a kind, twos(Q:d 2:d).

BB wins with three of a kind, twos(Q:d 2:d).

Beantwoorden
Citeren
7 reacties

Je kan inderdaad zelf preflop 3betten, dit heeft ook mijn voorkeur. Je zit IP en hebt een goed speelbare hand. Daarbij heb je ook de info dat achter je graag gesqueezed wordt, dus dit spreekt nog meer voor zelf een 3bet te maken.

As played had ik zeker de flop gebet, BB zal niet vaak sterk staan en ook SB zal het moeilijk hebben om bets te callen met zijn range die relatief gezien niet veel Kx bevat. De rest van de hand is standaard, je heb max een split met Ax en ik zie hem niets slechters callen dus check behind river is goed.

Beantwoorden
Citeren
Anomic Topicstarter
Anomic
Oldschool Grinder

De utg speelt 22/12 en fold maar 25% op 3bets, is het dan nog altijd goed om te 3betten?

Ik bedoelde eigenlijk of het hier ok zou zijn om te 4betten op een squeeze van deze villain (BB), aangezien hij zo veel blufs in zijn range heeft en ik in dit geval outflopped werd door Q2s... Als hij dan shovet word het wel moeilijk maar moet ik wel callen denk ik omdat mijn perceived range zo zwak is door mijn eerste call.

Beantwoorden
Citeren

Dat is toch perfect, ik doelde ook op een value3bet want mensen callen zo diep nog vaak suited broadways etc vs 3bets. Je zit IP en erg diep dus je hebt alle ruimte om te outplayen.

Je zou inderdaad kunnen backraisen, maar dat krijgt doorgaans weinig credit. Je moet dan ook af en toe premiums in je range steken. Ik denk echter dat ik dat liever niet doe want je zit zo diep en het is echt een mooie spot voor een squeeze, dus ik 3b die premiums liever dan te riskeren dat er geen raise achter je komt.

Ik denk niet dat je moet callen als hij shoved, erg weinig mensen zullen dit als bluff doen op deze limieten en door zijn valuerange ben je crushed. Tenzij je wat dynamics hebt met hem en hij echt aggro is (lijkt het geval), dan kan het wel maar ik zou dit dan eerder met een hand als 99 doen die meer equity heeft.

Beantwoorden
Citeren
Anomic Topicstarter
Anomic
Oldschool Grinder

Ik ga wat videos kijken over 3betten :P

Ik dacht hoe meer ze folden hoe beter, tenzij ik echt een monster heb haha

Beantwoorden
Citeren

Als ze te weinig folden dan vergroot je toch gewoon je valuerange. Elke waarde die afwijkt van het optimum kan je in theorie exploiten.

Beantwoorden
Citeren
Anomic Topicstarter
Anomic
Oldschool Grinder

ja ksnappet wel, maar dacht dat AJ niet sowieso voorligt op een 12%pfr range :P

Beantwoorden
Citeren

Je staat equity wise idd niet veel voor ofzo, maar je hand is goed speelbaar en je zit IP dus je realiseert je equity veel vaker.

Beantwoorden
Citeren