Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL25 - AKs

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
121 Weergaven
Vroemie
Oldschool Grinder

Ffe de gedachtegang bij deze hand.
Villain is een enorm tighte speler: 9/5/1.5 met AF 4

Preflop: ik call, waar ik normaalgezien zeker geen voorstander van ben met AKs. Meestal 3-bet ik die hand preflop. Aangezien dit zo'n tighte speler is leek een call me beter.

Op de flop valt m'n A, laat ik hem cbetten en raise ik 'm omdat ik wil protecten tegen mogelijke flushdraws. Beter donkbetten mss in dit geval?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP3$24.75:///////;CO$17.20:///////;BU$12.15:///////;SB$25.49:///////;BB (Hero)$58.58:///////;UTG1$34.19:///////;UTG2$35.14:///////;MP1$28.88:///////;MP2$28.67:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with A:d, K:d.
2 folds, MP1 raises to $1.00, 5 folds, Hero calls $0.75.

Flop: ($2.1) 9:c, A:s, 4:s (2 players)
Hero checks, MP1 bets $1.50, Hero raises to $4.50, MP1 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $3.6.

4 reacties

lijkt me gewoonweg een nice hand hoor.

Als een 9/5 speler op MP1 opent ga ik AKs zelfs nooit 3 betten maar altijd flatten IP, gewoonweg omdat zo'n speler zen range in de eerste 3 posities te sterk is, zelfs voor AKs.

Donkbetten moet je tegen deze speler echt niet gaan doen omdat dit meestal van die ABC-poker nits zijn die elke handcombo zonder A daar gewoon folden als je donkbet.
Bijkomend voordeel is ook dat dit het type speler is dat deze flop altijd gaat cbetten omdattie zo easy die A kan representen, dus laat hem gewoon cbetten, zo krijg je extra geld in de pot.

Of je hier moet check-raisen om te protecten lijkt me hier zelfs niet echt helemaal nodig omdat er in deze nit z'n range echt zo goed als geen flushdraws zitten. Enige handen die hij op die positie opent die een FDdraw bevatten hebben allemaal de A van een suit erbij, maar deze ligt op het board.

Ik denk dat ik tegen deze specifieke speler ervoor kies om gewoon de flop te flatten en hem op de turn nogmaals laat bluffen om wat extra value uit de hand te krijgen omdat je hem hier bijna altijd crushed hebt...

Nox

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door NoxInvictus
lijkt me gewoonweg een nice hand hoor.

Als een 9/5 speler op MP1 opent ga ik AKs zelfs nooit 3 betten maar altijd flatten IP, gewoonweg omdat zo'n speler zen range in de eerste 3 posities te sterk is, zelfs voor AKs.

Donkbetten moet je tegen deze speler echt niet gaan doen omdat dit meestal van die ABC-poker nits zijn die elke handcombo zonder A daar gewoon folden als je donkbet.
Bijkomend voordeel is ook dat dit het type speler is dat deze flop altijd gaat cbetten omdattie zo easy die A kan representen, dus laat hem gewoon cbetten, zo krijg je extra geld in de pot.

Of je hier moet check-raisen om te protecten lijkt me hier zelfs niet echt helemaal nodig omdat er in deze nit z'n range echt zo goed als geen flushdraws zitten. Enige handen die hij op die positie opent die een FDdraw bevatten hebben allemaal de A van een suit erbij, maar deze ligt op het board.

Ik denk dat ik tegen deze specifieke speler ervoor kies om gewoon de flop te flatten en hem op de turn nogmaals laat bluffen om wat extra value uit de hand te krijgen omdat je hem hier bijna altijd crushed hebt...

Nox

abcnits bluffen niet, en door zelf de flop te raisen kan je nog value krijgen van mindere handen. juist omdat die draw er ligt kan je value halen, en er is wss maar 1 hand die ie kan hebben die je beat(nuja, 2 met azen erbij).

ik raise flop en ga broke op elke nonqueen nonspade turn/river

zo haal je dan toch eigelijk alleen maar value tegen een heel klein deel van z'n range? enige wat hier misschien mee broke gaat is AQ (ik veronderstel dat dit type nit er wel in slaagt AJ en lager te folden,alsie AJ al opent op MP1) en sets omdat er in de 5%PFR (die wrss op MP1 ng kleiner is) toch helemaal geen draws zitten behalve AKs, dewelke hier niet kan(de draw dan)?

Raise je de flop hier dan niet gewoon om de pot op te pakken ipv om value te halen?

Nox

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door NoxInvictus
zo haal je dan toch eigelijk alleen maar value tegen een heel klein deel van z'n range? enige wat hier misschien mee broke gaat is AQ (ik veronderstel dat dit type nit er wel in slaagt AJ en lager te folden,alsie AJ al opent op MP1) en sets omdat er in de 5%PFR (die wrss op MP1 ng kleiner is) toch helemaal geen draws zitten behalve AKs, dewelke hier niet kan(de draw dan)?

Raise je de flop hier dan niet gewoon om de pot op te pakken ipv om value te halen?

Nox

TT+/AQ+ is ruwweg een 3% range, en van JJ oid ga je echt niet meer value halen want die checkt turn terug en fold vaak op n riverbet ><

min of meer, zelfs een giganit kan niet zo nitty zijn dat ie hier constant AQ fold omdat ie anders daar elke keer gebluft word en dan 85% van zn range fold