Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL25: JJ met A op de flop

7 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
221 Weergaven
Jehryn
Oldschool Grinder

$0.1/$0.25 No Limit Holdem
8 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
Hero (UTG) ($26.20)
UTG 1 ($43.65)
MP1 ($29.15)
MP2 ($23.35)
CO ($32.30)
BTN ($13.05)
SB ($55.80)
BB ($50.00)

Pre-flop: ($0.35, 8 players) Hero is UTG J♦ J♥
Hero raises to $1, 1 fold, MP1 calls $1, 5 folds

Flop: 7♥ 8♥ A♣ ($2.35, 2 players)
Hero bets $1.75, MP1 calls $1.75

Turn: A♦ ($5.85, 2 players)
Hero checks, MP1 bets $3.50, Hero folds

Final Pot: $9.35

Villain stats: 14/7/1.0 op 577 handen met 71% FoldtoCbet

Die aas vind ik niet leuk maar met 71% heb ik geen reden om geen cbet te doen, hij had evengoed een PP kunnen hebben. Maar hij called de cbet en doet probleemloos nog een bet na een 2de aas. Ik denk dat ik beat ben en fold.

Juist/Fout?

6 reacties
darko163
PokerStrategist

Wel, ik denk niet dat ik het hier al opgeef op de turn...

Het feit dat de tweede aas valt maakt de kans al wat kleiner dat hij een aas heeft. Daarnaast kan hij natuurlijk ook makkelijk een flush draw of straight draw hebben. Door de check op de turn verlies je het initiatief en kan je makkelijk weggebluft worden. Ik zou proberen de pot klein te houden door een bet te doen van 1/2 pot. Als hij weer gewoon callt lijkt het mij dat hij op een draw zit. Als hij raist zou ik folden.

Zijn call op de flop is trouwens niet echt verstandig met een A in je hand aangezien het bord echt draw heavy is. Met een A (zonder harten) wil je hier eigenlijk geen turn of river zien. En de Aas op de turn kan voor hem net zo scary zijn als voor jou.

marcelhermus
Oldschool Grinder

ik vind de hand goed gespeeld.

villain is vrij tight passive.
dus hij zal hier vaak een A hebben.

als je de turn weer bet krijg je een nare spot. waarin je eigenlijk alleen maar meer kan verliezen.

heeft villain de A niet geeft hij hier meestal op. en pak je deze pot op.
en als hij wel callt zul je altijd de river een kutspot hebben en check fold of betfold moeten spelen.

en ik denk gewoon dat hij hier de A heeft :D

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

71% FoldtoCbet vs pfr suggereert mij dat hij de overige 29% van de keren toch iets heeft. Een call preflop met Axs bv is perfect mogelijk. Zijn call op de flop lijkt mij erop te wijzen dat hij waarschijnlijk niet/enkel een SD/FD heeft aangezien hij dan verkeerd heeft gecalled. (natuurlijk zijn er op nl25 veel idioten die dat toch doen maar daarmee ga ik nog niet apriori aannemen dat iedereen dat is).

Dus denk ik dat hij ofwel Ax heeft ofwel een SD/FD met overcards ofwel Ahx? of een monsterdraw. Ik heb precies 2 outs die mij kunnen helpen en dan nog gaan betten op de turn simpelweg in de hoop dat hij fold lijkt me niet goed.

Purity
Elite Grinder

no brainer c/f turn tegen zoon stats

Oorspronkelijk gepost door Purity
no brainer c/f turn tegen zoon stats

+1

Nh, gewoon folden :)
Hij heeft idd te vaak die aas of een set om hier nog verder te kunnen spelen.