Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL25 QQ vs shortstack in 3bet pot op 23A

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
218 Weergaven
Anomic
Oldschool Grinder

Hij is 28/17 foldto3bet 0 en foldtocbet 20 over 125 handen. AGG 6.8

Moet ik op de flop een crying call maken? 25% van zijn stack zat er al preflop in. Ik wou niet echt callen maar ik denk dat het misschien slechter is om te folden omdat 1/4 van zijn stack er al preflop in zat, en ik nog maar ongeveer 20bb over heb na mijn cbet tegen hem.

Heb ik hier iets fout gedaan (buiten zijn shove te callen)?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
[tg]MP2 (Hero)$30.92:///////;MP3$25.54:///////;CO$32.70:///////;BU$25.00:///////;SB$8.37:///////;BB$28.57:///////;MP1$10.39:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP2 with Q:c, Q:h.
MP1 raises to $0.75, Hero raises to $2.50, 5 folds, MP1 calls $1.75.

Flop: ($5.35) 2:c, 3:s, A:s (2 players)
MP1 checks, Hero bets $2.54, MP1 raises to $7.89, Hero calls $5.35.

Spoiler

Turn: ($21.13) J:s (2 players)River: ($21.13) 2:h (2 players)Final Pot: $21.13.Results follow:Hero shows two pairs, queens and twos(Q:c Q:h).MP1 shows two pairs, aces and jacks(J:h A:h).MP1 wins with two pairs, aces and jacks(J:h A:h).

Beantwoorden
Citeren
2 reacties

Die A hit zijn range natuurlijk en maakt hem scared dus bet/call flop vind ik een beetje optimistisch. Ik zal tegen hem niet cbetten op deze flop, waarschijnlijk wel downcallen aangezien hij zo agro is, afhankelijk van zijn sizing en of je andere reads oppikt.

Beantwoorden
Citeren
CharlotteD
PokerStrategist

Zoals Oereuh zegt, gewoon niet cbetten.

Ikzelf doe meestal het volgende in dit soort spots:
Hij zal op de turn vaak gaan barrelen als je behind checkt, als hij de turn niet barrelt sta je bijna steeds voor en kan je nog hopen op een bluf van hem op de river, die je uiteraard callt of zelf voor value gaan op de turn of river.
Als hij wel bet op de turn, is mijn ervaring dat je uit de sizing veel kan opmaken. Met een bluf gaan ze hier vaak shoven om hun foldequity te maximaliseren, terwijl een valuehand eerder rond een halve pot bet gezien hij het er op de river toch in krijgt als hij wil.

Neem het vooral niet aan als goede raad, t'is gewoon hoe ik deze situaties meestal speel.

Beantwoorden
Citeren