Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL25 QTs

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
269 Weergaven
Fladdermouse
Oldschool Grinder

Poker Stars, $0.10/$0.25 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: $25.85 (103.4 bb)
BB: $11 (44 bb)
UTG: $24.15 (96.6 bb)
MP: $25 (100 bb)
CO: $29 (116 bb)
Hero (BTN): $25 (100 bb)

Preflop: Hero is BTN with Q T
2 folds, CO raises to $0.75, Hero raises to $2, 2 folds, CO calls $1.25

Flop: ($4.35) 8 5 Q (2 players)
CO bets $3.25, Hero calls $3.25

Turn: ($10.85) 8 (2 players)
CO bets $8.50, Hero folds

Villain speelt 41/32 (25 handen).
Hij opent veel te loose, dus lijkt QTs wel een goede hand voor een bluff3bet IP.

Dit was de eerste keer dat ik hem zag donkbetten. Call leek me de enige optie hier.
Op de turn moet ik eigenlijk beslissen of ik voor stacks wil spelen. Omdat ik nog niet veel history heb met villain lijkt me dit hier een fold. Ik beat enkel nog FD's of pure bluffs.

Preflop 3bet ik IP standaard naar 8bb als villain 3bb opent. Is dit te klein volgens jullie?

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
Rogier
Oldschool Grinder

3->8 kan imo best wel, al ben ik niet echt een enorme fan van dit 3betten gezien t prima speelt IP. tenzij ie letterlijk alles raise/callt pre op dit sizing, waardoor je 3bet constant called word door minder :P

door je preflop 3bet maak je de pot groter terwijl je blijkbaar niet comfy bent om met een random toppair medium kicker voor stacks wil spelen, daarom ben ik dr geen fan van :P

Beantwoorden
Citeren
Fladdermouse Topicstarter
Fladdermouse
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Rogier
door je preflop 3bet maak je de pot groter terwijl je blijkbaar niet comfy bent om met een random toppair medium kicker voor stacks wil spelen, daarom ben ik dr geen fan van :P

Makes sense :D

Welke handen zou je wel 3betten in deze spot?

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

fold ie veel pre, dan alles speelbaars behalve alles wat goed speelt na de flop (suited broadways bijv 3bet je dan niet)
fold ie weinig pre en fold ie veel flops, dan alles speelbaars.
fold ie sowieso weinig, alle speelbare valuehands die een toppair good kicker kunnen maken.

als je geen clue hebt over alles hierboven: in t algemeen een polarised 3bettingrange, dus geen AJ type hands maar liever 7Ts/K5s/AQ+/TT+

Beantwoorden
Citeren
Pakichu777
PokerStrategist

Ik zou de turn shoven, hij kan hier zoveel crap hebben, we hebben toppair tegen wat een lag/ aggrofish lijkt in een 3 bet pot

3 bet is prob goed, sizing is ook goed als je niet veel folds wilt

Beantwoorden
Citeren
sandercvo
PokerStrategist

Donkbets zijn meestal crap, dus ik zou ook op de turn shuffen. Een 8 zit zeker in zijn range, maar dat is maar een klein gedeelte en ik zie hem hier niet vaak een betere vrouw hebben.
Je kan ermee callen als de blinds niet graag 3betten, maar een 3b is nooit verkeerd zolang je niet in deze spots fold:).

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

ik zeg niet dat je niet mag afstacken met toppair, maar als je jezelf uncomfortable voelt in 3bet pots (m.a.w. een fold overweegt) op wat voor jou toch 1 van de betere/beste flops voor je hand is, moet je je afvragen waarom je 3bette....

as played kan je niet folden, want toppair in 3betpot folden is gewoon de top van je range, maar als je dat wel overweegt voor whatever reason moet je overwegen om te flatten pre

Beantwoorden
Citeren