Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl30 - Aq

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
224 Weergaven
dopiejopie88
PokerStrategist

omdat de BTN hier vrij obvi de CO probeert te isoleren besluit ik met AQ te 3betten met het idee de pot preflop al op te pakken en anders de hand heads up tegen de vis te kunnen spelen (ook is zit dan OOP).

op de flop besluit ik naar villian toe te checken omdat het geld er over twee straten toch wel in gaat en omdat ik eigenlijk weinig handjes zie die me hier beaten. AK zou hij zelf wel hebben geopend (ook al opent villian met een PFR van 5 nauwelijks zelf handjes) en iets als 22 of 77 lijkt me gezien de preflop actie niet erg likely.

turn besluit ik dan te betten om een potje op te bouwen en een mooie sizing voor de river over te houden, waarna ik door villian wordt geraised. villian oogt postflop behoorlijk passief, dus ik kan me maar weinig handen bedenken waarmee hij dit kan doen. met iets als AT, AJ oid zie ik hem eerder flatten en iets van een SC lijkt niet erg likely gezien de actie preflop, waardoor ik vrij confused ben. kan ik hier broke?

Pacific $30.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2119251
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (BB): $30.26 - VPIP: 19, PFR: 16, 3B: 5, AF: 2,5, Hands: 141650
CO: $16.01 - VPIP: 68, PFR: 5, 3B: 1, AF: 1,7, Hands: 463
BTN: $81.80 - VPIP: 20, PFR: 15, 3B: 4, AF: 2,0, Hands: 84
SB: $26.88 - VPIP: 33, PFR: 17, 3B: 0, AF: 2,0, Hands: 12

Pre Flop: ($0.45) Hero is BB with A :heart: Q :spade:
CO calls $0.30, BTN raises to $0.90, 1 fold, Hero raises to $2.70, CO calls $2.40, 1 fold

Flop: ($6.45) 2 :diamond: A :spade: 7 :heart: (2 players)
Hero checks, CO checks

Turn: ($6.45) 2 :spade: (2 players)
Hero bets $3.75, CO raises to $9.98, Hero raises to $27.56, CO calls $3.33 all in

River: ($33.07) 4 :spade: (2 players - 1 is all in)

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
luca02
Elite Grinder

Preflop zou ik 3betten naar $3,30, zo geef je de BU wat slechtere odds om IP jou 3bet te flatten en zo krijg je al meer geld in de pot van de fish.

As played:

Vind ik zowel cbet flop als een check met het plan een delayed cbet te maken beide goed. Door de flop te checken geef je een fishy speler de kans om met slechtere handen te spazzen. Echter geef je ook aan dat villain redelijk passief is, wat weer in het voordeel spreekt van een cbet. Bij passieve villains wil je gewoon zelf betten, aangezien zij dit zelf niet zullen doen.

Dus dan is het gewoon bet flop/ shove turn.

(Denk dat het afhankelijk is van villains fold to cbet in 3bet pots, dus ik weet niet of je hier nog info over hebt?)

Op de turn zou ik toch wel $4.25 betten, zodat je een mooie river shove overhoud.

Zijn turnraise is wel echt vreemd, maar denk dat je hier gewoon niet meer weg kunt en het er maar gewoon in moet gooien. Dit soort spelers maken dit soort moves vaak genoeg met flushdraws en slechtere Ax combo's die ze op de flop willen slowplayen en deze heb je allen beat.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88 Topicstarter
dopiejopie88
PokerStrategist

helaas geen fold to c-bets in 3bets spots. villian leek inderdaad erg passief, maar ik hoopte dat hij misschien op de turn nog gek zou gaan doen na mijn check op de flop. ik vond zijn move ook echt weeeeird, omdat ik echt nauwelijks handen zag waarmee hij dit kon doen. uiteindelijk showde hij 77.. :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
helaas geen fold to c-bets in 3bets spots. villian leek inderdaad erg passief, maar ik hoopte dat hij misschien op de turn nog gek zou gaan doen na mijn check op de flop. ik vond zijn move ook echt weeeeird, omdat ik echt nauwelijks handen zag waarmee hij dit kon doen. uiteindelijk showde hij 77.. :facepalm:

Mmm ik heb de hand nog ff in equilab gegooid en daar villain een bepaalde handrange bij gegeven (zie spoiler). Zoals je ziet hebben we in het voorbeeld nog 57% equity vs de opgegeven range. Echter weet ik niet of dit de correcte range is waar villain dit mee zal doen en ik verwacht zelf dat deze range te wijd is. Als jij denkt dat zijn range hier een stuk tighter zal zijn, dan is een fold toch de beste optie. Als je denkt dat deze range juist is of dat villain dit nog wel met een wijdere range kan doen, dan is een shove het best.

Spoiler

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Mij lijkt het me niet dat villain hier op de turn rare dingen zal gaan doen.

Hij gaat namelijk op de flop al met z'n air stabben 9/10x, ipv een 'delayed bluff' te maken. Dus zie ik hem op de flop ook al wat van showdownvalue hebben of alsnog gewoon air(waarmee hij geen stab neemt).

Turn zie ik hem dan ook minder vaak met air zitten omdat die de flop al zou stabben imo.

Verder zal hij alle Ax enkel downcallen die jij beat, dus zijn valuerange beat je niet.

Beantwoorden
Citeren

Wat wil je hier ooit turn gaan folden... Hij zit short en is een fish dus je gaat nergens meer heen imo op zon droog board. Ik call de turn gewoon zodat hij nog verder kan spazzen op de river.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Maar die 3 dollar extra gaan er toch no matter what in? Of je nou turn callt of gelijk shoved? Zn raise callen om hem vervolgens nog met 3 dollar behind te laten zitten in een 26 dollar pot is ook beetje raar imo.. dus als je turn toch wil callen kun je net zo goed gelijk die 3 dollar van hem meenemen lijkt me.

Beantwoorden
Citeren

Als hij aan het bluffen is foldt hij toch gewoon lijkt mij. Maar zal idd niet zo veel uitmaken.

Beantwoorden
Citeren