Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL50 Button 3-Bet 56s

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
93 Weergaven
BeatleWorld
Oldschool Grinder

CO en SB zijn alletwee TAGish

Ik wou de flop niet C-betten omdat ik een check raise van de SB lelijk had gevonden en ik nog zeker een turn card wou zien.

Had ik beter nog gecalled op de turn ipv geraised?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]BB$63.60:///////;MP2$76.30:///////;MP3$60.30:///////;CO$59.55:///////;BU (Hero)$101.05:///////;SB$51.85:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with 6:d, 5:d.
2 folds, CO raises to $1.50, Hero raises to $5.25, SB calls $5.00, 2 folds.

Flop: ($12.5) A:d, 5:s, 9:d (2 players)
SB checks, Hero checks.

Turn: ($12.5) 5:h (2 players)
SB bets $6.50, Hero raises to $18.00, SB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $19.

4 reacties

De 3bet preflop is meh, 65s heeft te veel playability & implied odds om preflop in een bluf te veranderen IMO.

As played, cbet & get it in op de flop.

Je zegt dat SB decent is dus zijn range is AK, AQ, AJs, KQ (?), QQ, JJ, TT, 99 (?), en soms AA en KK.

Als je cbet foldt hij een gedeelte van zijn hogere pairs (die goede equity tegen je hebben) = goed resultaat. Met TPGK check/raiset hij allicht, waarna je shovet en je 14 outs hebt = ok resultaat (plus je geeft hem de kans om iets idioot te doen zoals AJ te check/raise/folden, je weet nooit).

Een check/raise is dus niks om bang van te zijn hier.

Als je de flop behindcheckt en de turn is een blank, wat ga je dan doen als hij bet?

As played is call turn, bet river when checked to waarschijnlijk ietsje beter, omdat je zo af en toe nog een extra bet krijgt van JJ/QQ. Meestal niet echter, en tegen TP gaat het geld er toch in, dus veel verschil maakt het niet.

DeKuip
Elite Grinder

Preflop kun je raisen en callen naar mijn mening.
Het hangt er een beetje vanaf of je Villain helemaal gek wil maken of dat je een crazy image aan je tafel wil. Maar als Villain veel fold op 3bets kun je beter complete air 3betten en deze handen gewoon callen omdat ze inderdaad goed spelen postflop.

As played wil je het geld er op de flop in krijgen, dit is één van de beste flops die je je kan wensen, dus gewoon betten en shoven op een check/raise.

De turn kun je misschien wel callen omdat je vrijwel nergens bang voor hoeft te zijn. Zijn kleine bet duidt niet echt op een monster die hij wil protecten... Nadeel is dat je de pot nooit meer goed opbouwt en value mist als hij AK heeft of iets dergelijks.

Dus ik vind je raise zeker niet slecht en had denk ik hetzelfde gedaan.

BeatleWorld Topicstarter
BeatleWorld
Oldschool Grinder

Ik 3-Bet hier eigenlijk puur voor de fold equity en om men image op te bouwen. SB en CO folden echt veel te veel op 3-Bets naar mijn mening. Als ze dan toch callen heb ik nog goede playability en positie.

Als ik gewoon call moet ik heel vaak de flop opgeven en dat vind ik maar niks.

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
De turn kun je misschien wel callen omdat je vrijwel nergens bang voor hoeft te zijn. Zijn kleine bet duidt niet echt op een monster die hij wil protecten... Nadeel is dat je de pot nooit meer goed opbouwt en value mist als hij AK heeft of iets dergelijks.

Dus ik vind je raise zeker niet slecht en had denk ik hetzelfde gedaan.

FWIW, ik denk dat AK/AQ >80% van de tijd een blank river zal betten als we de turn callen, waarna we kunnen raisen en hij niet meer van zijn hand zal wegkomen.

Het is een 3bet pot voor 100BB tussen competente spelers, dus ik verwacht het geld er gemakkelijk in te krijgen (we hebben ook een super disguised hand).

Ik 3-Bet hier eigenlijk puur voor de fold equity en om men image op te bouwen. SB en CO folden echt veel te veel op 3-Bets naar mijn mening. Als ze dan toch callen heb ik nog goede playability en positie.

Als ik gewoon call moet ik heel vaak de flop opgeven en dat vind ik maar niks.

Het is gedeeltelijk een speelstijlkwestie, maar de playability van 65s in een 3bet pot is gewoon veel kleiner dan in een gewone geraisede pot. De reden is simpelweg dat je in een gewone geraisede pot vaak de implieds gaat hebben om één of zelfs twee bets te callen met een FD/OESD, en dat je op de juiste flops mensen van een degelijke one pair hand kunt afbluffen (en op andere flops mensen kunt floaten om hen van hun high cards te zetten). Dat gaat allemaal niet of veel moeilijker/duurder in een 3bet pot.