Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL50 QQ cbet?

29 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
2,882 Weergaven
Schelles
Oldschool Grinder

PokerStars - $0.50 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

MP: $109.86
CO: $70.34
BTN: $47.71
SB: $52.33
BB: $32.61
Hero (UTG): $57.31

SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

Pre Flop: (pot: $0.75) Hero has Q♥ Q♣

Hero raises to $1.50, fold, fold, BTN calls $1.50, fold, fold

Flop: ($3.75, 2 players) 3♥ K♠ 2♦
Hero bets $2.50, fold

Villain speelt 24/16 met 3/4 fold to cbet. Dit is geen cbet, toch?

Beantwoorden
Citeren
28 reacties
Varune
Elite Grinder

Hey Hey Schelles,

Nog welkom terug op 't forum, aangezien ik je nog niet eerder heb gesproken op 't forum geloof ik. :P

Het board ontleent zich niet bepaald voor een cbet nee, 2x of 3x zit nooit in z'n range en dus verander je je bluff ook meerendeel in een bluff, omdat hij dus enkel met Kx verder zal gaan.

Gezien z'n fishy stacksize zie ik hem ook niet snel floaten, des te meer dat hij enkel met Kx verdergaat.

Enkel heb je met een check het probleem en hij bet, je eigenlijk geen idee hebt waar je staat. Je kijkt wat dat betreft ook indirect naar de verkeerde stats, want ofc als je cbet wil je foldtocbet ook weten, maar als je checkt, wil je liever weten wat zijn AF is.

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Awel hier wil toch ook eens een antwoord op :P

Tijdje geleden een hele discussie gehad over deze hand, en nog steeds geen deftig antwoord :D

Is wel FR maar doet er niet toe.
Ik wou hier dus ook een c-bet plaatsen en toen kwam de vraag van Rogier waarom? Dit was in een coaching en was toen nog maar net een sweetsessie gestart ,deze was snel gedaan hebben gewoon nog een uur bezig geweest met deze hand :D

Wanneer bet ik en hoe groot,en wanneer check ik?

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (UTG+1): $5.47 (109.4 bb)
UTG+2: $5.02 (100.4 bb)
MP1: $3.93 (78.6 bb)
MP2: $5 (100 bb)
MP3: $4.27 (85.4 bb)
CO: $2 (40 bb)
BTN: $5 (100 bb)
SB: $1.30 (26 bb)
BB: $5.27 (105.4 bb)

Preflop: Hero is UTG+1 with Q Q
Hero raises to $0.20, 7 folds, BB calls $0.15

Flop: ($0.42) 6 3 K (2 players)
BB checks,Hero?

Beantwoorden
Citeren

x/c die QQ. pbb twice en herevalueer river.

Hore, vs unknown ook check. V goede reg pbb hele range cbetten op dat board dus ook QQ en vs fish pbb vbet

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

ik denk dat ik dit wel zou cbetten, ik denk niet dat de meeste regs 66-JJ voor één bet zullen folden.. En hoeveel Kx handen heeft ie nou KTs+ KQo ofzo... Ik denk dat QQ een prima hand is om voor value in je cbet range te stoppen hier... IP kun je misschien wel behind checken.. Ik zou denk ik Cbet, c/c turn c/f river spelen i.h.a.

Beantwoorden
Citeren
Pakichu777
PokerStrategist

betten en c/c ligt tegen een unknown mss zodanig dicht bij elkaar EV wise dat een discussie zinloos is?

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door K2AA72
ik denk dat ik dit wel zou cbetten, ik denk niet dat de meeste regs 66-JJ voor één bet zullen folden.. En hoeveel Kx handen heeft ie nou KTs+ KQo ofzo... Ik denk dat QQ een prima hand is om voor value in je cbet range te stoppen hier... IP kun je misschien wel behind checken.. Ik zou denk ik Cbet, c/c turn c/f river spelen i.h.a.

Ik ben het hiermee eens... ga je hier dan ook met AK/KQ/KJ/77/88 etc + non-made hands c/c of c/f spelen? Dit board lijkt me hét board waar je "standaard" op zou moeten c-betten. Hij kan je hier ook nog met minder callen toch?

Als je checkt op de flop weet imo elke decent speler dat je daar geen sterke hand hebt, dus dan zou je (afhankelijk van AF) al bereid moeten zijn om drie straten te callen...toch?

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door darko163
Als je checkt op de flop weet imo elke decent speler dat je daar geen sterke hand hebt, dus dan zou je (afhankelijk van AF) al bereid moeten zijn om drie straten te callen...toch?

Zou wel Cbetten omdat weinigen hier een pocket pair of zelfs AQ folden, maar zeggen dat de gemiddelde 10NL (of 25NL player for that matter) hier 3x zal barrelen met een check is ook weer wat overdreven. Als je dat gelooft, dan speel je jouw sets of AK ook c/c ipv te Cbetten?

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

haha, ja...voor NL10 is dat inderdaad wat te ver gezocht. maar voor NL50 toch niet? Maar een c-bet is gewoon het beste hier (denk ik), aangezien je calls gaat krijgen van slechtere handen...

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door darko163
haha, ja...voor NL10 is dat inderdaad wat te ver gezocht. maar voor NL50 toch niet?

50NL zou ik niet weten :f_confused:, hopelijk voor binnenkort ;).

Beantwoorden
Citeren

Tuurlijk callen PP's 1 street maar net daarom (geen 2 streets value) checken we beter want dan gaan we turn moeten check/folden. En ik heb niet graag dat hij float en ons blufft :P

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Dus je gaat hier gewoon flop en turn callen en de river folden? Tegen pp verlies je dan toch value, want die gaan gewoon behind checken.

En waarom wil je niet gefloat worden? Ik bedoel, wanneer je bet, zal hij je callen met een Kx of met crap (met het idee je te floaten). Ik denk dat je dat ook wel ziet aan zijn fold to c-bet.

Indien je verwacht gefloat te worden, kun je toch ook gewoon de turn c/c?

Beantwoorden
Citeren

Als we de flop checken dan is het om minstens 2x te check/callen ja :). Btw, ik zie dat villain niet fullstacked is dus 3/4 foldtocbet zal wel variance zijn en ik verw8 dat hij minder fold op cbets. Daarom vind ik QQ wel nog sterk genoeg om te betten in deze spot.. Maar het is wel vrij close eigenlijk. Vs unknown check ik gewoon liefst omdat er toch maar 1 street value is en ik iets meer value in induce zit denk ik.

Turn x/c na cbet flop lijkt me iets te loose. We zijn dead tegen TP en hij kan de river doorbarrelen want onze hand is wel face up dan.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

met 13 toppair combos die je beaten at max weet ik niet of ik sowieso ga kunnen folden ooit :P (en ik ga er dan vanuit dat AK geflat word, wat al best weinig gebeurt

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

mwa kan nog steeds een reg zijn die toevallig z'n auto re-buy niet aan heeft, hij zit wel bijna full...
maar goed, farma, wat is z'n range bij z'n preflop call en wat doet ie daarmee als je c-bet?

Een cbet hier is zo uberstandaard... wat doet ie met 88 als je naar hem checkt? hoeveel value krijg je daar nog van

misschien krijg je inderdaad een stab uit z'n air, wat een paar A hoog en suited connectors zijn... maar de rest van de hand zit je in een grotere pot zit je OOP zonder initiatief en je kunt niet echt gaan donken want niets slechters callt dan en al het betere callt... ik weet dat balance misschien overrated is, maar als QQ of like elk PP niet in je cbet range zit hier, wat dan wel? air en K+? dat lijkt me belachelijk weighted naar air.. lijkt me ook geen goed idee om al je made hands hier te gaan checken... dit is een bord dat je cbet met al je air, dat alleen al is een reden om QQ ook te cbetten...

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist

Turn x/c na cbet flop lijkt me iets te loose. We zijn dead tegen TP en hij kan de river doorbarrelen want onze hand is wel face up dan.

ook niet mee eens, dat is juist een super lijn om met Kx te nemen, meeste mensen zullen river zeer vaak opgeven met deze lijn...

Beantwoorden
Citeren

Naja zelf check ik hier soms ook Kx of AA zelfs ter balancing wrslk.. Kijk ik nam die 75% foldtocbet iets te snel aan.. Ik denk dat QQ sterk genoeg is tegen de meeste niet nitty spelers om bet flop x/c turn te spelen. Sommige spelers folden een PP omdat we UTG zijn...

Beantwoorden
Citeren
Sjors777
Oldschool Grinder

Vil heeft hier als het goed is niet vaak sets en kx zit niet echt in zijn range. Kq block je, ak zal pre 3betten regelmatig. Denk dat hij enkel aks/kjs zo kan spelen ofzo. Kjo flatten daar is niet echt +ev. Hij heeft dit bord dus zelden gehit. Als die het heeft gehit (kx/unlikely set) lopen we ver achter. Cbetten makes no sense.

Hij zal veel random troep (sc's/pp's/medium ax misschien). Gewoon c/c hier. Als hij passive is misschien klein betten turn/r om value uit pp te halen. Als die aggro is c/c all the way, behalve op super nasty t/r's.

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

gaan we er vanuit dat villain half competent is? Waar zet hij je op als je deze flop c/ct?

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door K2AA72
gaan we er vanuit dat villain half competent is? Waar zet hij je op als je deze flop c/ct?

Je moet ook niet enkel dit soort hands x/c spelen maar ook sterkere om te balancen. En dan nog, daarom x/callen we ook minstens 2x. Veel spelers chicken out bij 3e barrel

Beantwoorden
Citeren