Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL50 TPTK vs raise

10 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
219 Weergaven
DeLau
Elite Grinder

Degene die me raiset op de flop is 17/9 na 50 handen. Dus al zeker geen postflop stats. Shortstack is duidelijk een fish. Ik denk dat de fold hier redelijk standaard is nadat de fish pusht maar stel dat de fish niet in de pot zit, wat doe ik dan?

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.50(BB) Full Tilt
SB ($60.80)
BB ($16.80)
UTG ($94.40)
Hero ($51.50)
BTN ($115)

Dealt to Hero A♠ Q♥

fold, Hero raises to $1.75, BTN calls $1.75, fold, BB calls $1.25

FLOP ($5.50) 4♥ 9♠ Q♠

BB checks, Hero bets $4, BTN raises to $12, BB raises to $15.05 (AI), Hero folds, BTN calls $3.05

9 reacties
Jayrikh
Oldschool Grinder

Ik call dit, je hebt backdoor nut fd + TPTK... Folden is wel weak denk ik en word je makkelijk te exploiten.

In deze situatie fold ik ook ja, standaard

DeKuip
Elite Grinder

Weet niet of een fold wel zo standaard is hier. Er kunnen allerlei draws zijn waar hij je mee raist en alleen 44 en 99 zijn logische combinaties die jou beat hebben. Als de fish echt een fish is zoals jij zegt hoef je daar ook niet heel bang voor te zijn.

Dus wil zeker nog de turn zien en herevalueren.

Als de fish niet in de pot zit zelfde verhaal.

Tenzij je natuurlijk reads hebt dat BTN alleen nuts raist, maar denk dat je nog geen reads hebt na 50 handen.

DeLau Topicstarter
DeLau
Elite Grinder

Ik had idd nog geen reads.

Als je hier callt en herevalueert op de turn, wat ga je dan doen als er een blank valt? Of wat als er een :spade: valt? Of een 8 of K?

DeKuip
Elite Grinder

Denk dat ik hier wel vaak c/c ga blijven spelen. Als er een valt omdat je naar de nuts drawt. Op een blank omdat ik denk vaak genoeg de beste hand te hebben, alleen een 9 of vooral een K zou ik erg vervelend vinden. Maar je kan iemand niet alleen op TJ zetten, dus met een 9 ga ik broke en een K of K♠ zet me misschien nog wel aan het twijfelen.

Als ik de stacksizes zo zie houdt Villain ook een potsized shove over op de turn, dus denk ik dat je vaak zult moeten callen.

Maar goed, nu ik er nog zo over nadenk betwijfel ik wel of ik broke wil gaan, maar als je dat niet wil moet je inderdaad de flop folden. Al vind ik dat gewoon erg nitty.

Rogier? :)

DeLau Topicstarter
DeLau
Elite Grinder

Dat dacht ik ook, je hebt nog 35$ over in een 50$ en je kunt volgens mij ook op bijna geen enkele turn folden.

Dus zoals je zegt maak je op de flop de beslissing of je all-in wilt gaan. En dat is nu net datgene waar ik over twijfel, of TPTK wel goed genoeg is :P

DeKuip
Elite Grinder

In dat geval kunnen we denk ik beter de flop shoven, callen lijkt dus niet echt een optie meer omdat je OOP de hand verder speelt. Ik zou dan elke turn c/c spelen en dan is er ook nog een kans dat hij een freecard pakt (niet in ons voordeel).

Dus liever de flop shippen dan.

Goed, maakt de keus weer wat makkelijker, maar nog steeds twijfel ik :)

Rogier
Oldschool Grinder

ik zit hier ook even over te denken.

het is zo, dat als we de flop callen, we de actie ook afsluiten en we een droge sidepot maken waarin onze tegenstander wss niet in gaat (semi)bluffen, en op de BB liggen we wss voor.

err, call flop donkshove op blank turns? ik weet t hier ook niet echt, zal ff iemand anders ook laten kijken

DeKuip
Elite Grinder

Hoe speel je hem dan als die shortie niet in de hand had gezeten?
Want daar ben ik ook niet zo heel zeker over. Misschien call ik dan de flop wel omdat de pot op de turn minder groot is.

iamthedanger
BlackMember

shove flop? range villain ?

KQ/JT/ pair + fd, QJo/QJs

44 / 99

range van vis

any fd any Q any A9 any JT etc

en 44 99 Q9 Q4

of ben ik nu gek?

BU zal wel tight zijn pre maar op BU toch de grootste range hebben, board is vrij drawheavy en volgens mij raisen regs voornamelijk met draws (en sets), aangezien er nog altijd meer draws dan sets in zijn range zitten en je dood geld hebt van de BB kan je hier toch wel shoven of denk ik nu niet goed na?