Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL50 - TT donkbet van unknown

11 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
230 Weergaven
LaughingMan85
Elite Grinder

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP1$65.60:///////;MP2$29.55:///////;MP3$42.75:///////;CO$64.50:///////;BU$57.05:///////;SB$66.60:///////;BB (Hero)$50.00:///////;UTG1$51.95:///////;UTG2$24.55:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with T:d, T:s.
6 folds, BU raises to $1.50, SB calls $1.25, Hero raises to $6.00, BU folds, SB calls $4.50.

Flop: ($13.5) K:c, K:d, 7:s (2 players)
SB bets $6.00, Hero calls $6.00.

Turn: ($25.5) Q:d (2 players)
SB bets $25.00, Hero raises to $38.00, SB calls $13.00.

River: ($101.5) 6:d (2 players)

Final Pot: $101.5.

Zijn line trok totaal nergens op vandaar dat ik hier broke ga

10 reacties
Vroemie
Oldschool Grinder

Beetje weird vind 'k wel. Je kan hem toch nooit meer laten folden?

LaughingMan85 Topicstarter
LaughingMan85
Elite Grinder

nee, natuurlijk shove ik hier ook niet om hem te laten folden, gewoon voor value. Wat kan hij hier hebben? QQ-AA al zeker niet, als ie Kx/77 heeft zou hij hier niet donkbetten dus tenzij hij hier JJ (wat ook al heel onwaarschijnlijk zou zijn) of toevallig die Q heeft heb ik hier gewoon de beste hand

Vroemie
Oldschool Grinder

Ah ok, dan snap ik je play al iets beter. :f_cool: Haal je die QQ uit zijn range omdat hij donkbet? Ook kan hij hier toch AK hebben? Anyway, als je deze hand wint vind ik het een superread! Wel lastig dat je nog geen stats hebt...ik zou m'n hand tegen een unknown op de turn hebben weggelegd.

LaughingMan85
Elite Grinder

AK, QQ 3bet ie zelf toch preflop

Vroemie
Oldschool Grinder

Woops, tuurlijk! Ik d8 heel de tijd dat het de OR was die je raise callde!! Excuseer. Nu begrijp ik je turnmove al stukken beter! Toch blijft het nogal risky vind ik om dit tegen een complete unknown te doen. Voor 't zelfde geld loop je tegen een supergrote donk aan die je raise met KQ gecalld heeft ofzo. Sterke move wel, maar ik zou 'm dus enkel doen tegen spelers waar ik al wat stats van heb.

LaughingMan85
Elite Grinder

inderdaad vandaar dat ik ook niet zeker was en hem maar eens even poste, ik ga hier gewoon volledig uit van zijn betting pattern, eerst een donkbet 1/2 pot en dan een potbet op turn, het lijkt hier toch wel zeer hard op dat ie mij uit de pot wil hebben + zijn call van de BU uit de SB + call van 3bet OOP deed me vermoeden dat hij een donk was maar die hebben dan natuurlijk soms wel van die rare valuebetlines :D

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
inderdaad vandaar dat ik ook niet zeker was en hem maar eens even poste, ik ga hier gewoon volledig uit van zijn betting pattern, eerst een donkbet 1/2 pot en dan een potbet op turn, het lijkt hier toch wel zeer hard op dat ie mij uit de pot wil hebben + zijn call van de BU uit de SB + call van 3bet OOP deed me vermoeden dat hij een donk was maar die hebben dan natuurlijk soms wel van die rare valuebetlines :D

tja, idd. dit soort moves zijn om die reden ook vrij variancegevoelig :P ik heb hier mensen hier idd iets als KQ zien opendraaien, maar ook iets als 33 ><

weet eigenlijk niet of dit op lange termijn +EV is, tochmaar pecunia ook laten kijken

Om te beginnen zou ik preflop iets groter 3betten vanwege je positienadeel op de BU, dus $6.50 of $7.

Op de flop ga je uiteraard nooit folden tegen zo'n bet, hij kan dit met van alles doen. Als villain nog enigszins degelijk speelt dan heeft hij vooral pocket pairs (TT-), maar als het al meer een donk is dan zie ik hem die preflop lijn ook wel spelen met allerlei broadway hands. Die laatste categorie versla je op de flop nog wel, maar op de turn niet meer denk ik. Heel misschien kun je de flop raisen voor bescherming (en value als villain retarted is), maar je jaagt natuurlijk wel veel zwakke handen weg. Gewoon callen is wel de meest standaard keuze hier.

Op de turn commit villain zichzelf met een potbet, ik kan toch niet anders concluderen dat villain retarted is. Maar zo'n bet kan een donk ook vaak voor value maken. Ik ben bang dat een push (voor value) hier toch wel -EV is. Als de turnkaart een 7 of lager was dan zou het iets gunstiger voor hero en dan zou een call nog wel net +EV kunnen blijken. Als villain een kleinere stack zou hebben, zodat hij op de turn zou pushen (kleiner dan potbet) dan zou ik ook iets sneller geneigd zijn om te callen.

Maar goed, ik heb ook niet een uitgesproken mening hierover omdat het toch een lastige situatie blijft die ook erg van villains speelstijl afhangt.

LaughingMan85
Elite Grinder

Ok thx voor de replies, wist wel dat het sowiezo een close call ging zijn tegen zo een unknown. die turnkaart maakte het natuurlijk extra lastig maar ik ging van mijn eerste indruk uit dat villain hier een retard was en heb uiteindelijk gelijk gekregen. Rogier zat er nog dichtbij met zijn 33 want hij bleek hier gewoon 44 te hebben, btw zou je hier met 44 nog folden op de turn na mijn shove?

Ik denk dat villain na zijn turnbet 100% called als jij shoved.