Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL50SH AA op paired board

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
275 Weergaven
EliasVeritas
Oldschool Grinder

$0.25/$0.5 No Limit Holdem
6 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG ($56.90)
UTG+1 ($49.85)
Hero (CO) ($115.38)
BTN ($25.75)
SB ($11.64)
BB ($53.62)

Pre-flop: ($0.75, 6 players) Hero is CO A♥ A♦
2 folds, Hero raises to $2, 2 folds, BB calls $1.50

Flop: 6♠ J♥ J♠ ($4.25, 2 players)
BB checks, Hero bets $3, BB calls $3

Turn: 3♦ ($10.25, 2 players)
BB checks, Hero bets $7, BB calls $7

River: 7♥ ($24.25, 2 players)
BB checks, Hero bets $14, BB raises to $33.12, Hero calls $19.12

Final Pot: $87.49

Ik moet sowieso 3 straten betten want villain callt echt veel flops/turns.
De river bet ik niet te groot omdat ik nog wil kunnen folden als hij shoved.

Dan doet hij een kleine raise, en ik krijg 3,7:1. Ik zie hem hier eigenlijk nooit raisen met een slechtere hand maar voor die odds kan ik wel callen denk ik.

Riverbetsize goed?
River call goed?
Fold op shove goed?

8 reacties
Purity
Elite Grinder

Flop en turn is goed. River sucks ballz ( situatie niet je beslissing :) ) , wat is jouw beeld van villain ? Heb je hem al rare dingen zien doen aan tafel of tegen jouw ?

Als villain voor jouw een standaard onbekende reasonable/zwakke tegestander is dan fold ik de river.
Als villain voor jouw een retard is dan call ik. Ik call enkel en alleen met de reden dat er een gemiste FD possible is die kan bluffen + retard villain. Moest er geen FD mogelijk zijn is dit voor mij een instant snapfold.

Snap ook niet goed waarom je vraagt ''fold op shove goed?''. Als die gaat shoven is dat maar 8$ extra wat opzich niet veel verandering zou moeten brengen in jouw beslissing. Deze raise moet je eigelijk bezien als een shove imo. Je odds zullen iets slechter worden tegen een shove maar niet zo enorm wat een andere beslissing zou moeten voortbrengen imo.

Je moet de river hier niet echt callen met het idee van ''ik heb goeie odds'' offcourse heb je die en dan speelt obviously een belangrijke rol, maar wat hier belangrijker is, is de gedachte of jij denkt dat villain in staat is om een zwakke PP of gemiste FD in een bluff te veranderen.

Je moet realiseren dat het NL50 is en de lines van villains nog unbalanced zijn. Een gemiste FD veranderen in een bluff om beteren handen te doen folden is iets wat weinig mensen kunnen + villain kan niet weten dat jij geen J hebt.

Als ik alles bij elkaar neem kies ik voor een fold.

flop en turn mag je nog wat hoger betten: hier krijg je nog meer value van draws.

EliasVeritas Topicstarter
EliasVeritas
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Purity
Heb je hem al rare dingen zien doen aan tafel of tegen jouw ?

Ja hij callde dus vrij vaak. Best wel aan de passieve kant. Ik denk niet dat hij hier raist met iets wat ik nog beat.

Oorspronkelijk gepost door PuritySnap ook niet goed waarom je vraagt ''fold op shove goed?''. Als die gaat shoven is dat maar 8$ extra wat opzich niet veel verandering zou moeten brengen in jouw beslissing..

Ok hier heb je misschien gelijk in. En toch dat is het verschil van 2,5:1 of 3,7:1 als ik me niet vergis.

marcelhermus
Oldschool Grinder

flop en turn kan.

river nooit uitbetten

hij zit hier te vaak of op een draw.
of hij heeft je beat.

in deze situatie eigenlijk altijd behind checken.

imo

Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
flop en turn kan.

river nooit uitbetten

hij zit hier te vaak of op een draw.
of hij heeft je beat.

in deze situatie eigenlijk altijd behind checken.

imo

denk dat je nog vaak genoeg actie krijgt van handen zoals 88/TT, soms zelfs 55 of A6 maar superveel extra value haal je er niet uit idd. maar zou hier zeker niet "altijd" behind checken.

EliasVeritas Topicstarter
EliasVeritas
Oldschool Grinder

Behind checken was indeed geen optie hoewel ik dat zo graag doe.
Villain callt echt veel te veel en ik moet hier dus betten.
Hij gaat ier echt nog callen met KK,QQ,TT,99,88...

Rogier
Oldschool Grinder

bet/fold river voor meer, ietsvan 18 lijkt me mooi genoeg aangezien je denk ik met dezelfde range wordt opgezocht, en nooit word gereraised voor value door minder(dan fh, jx)

Oorspronkelijk gepost door Rogier
bet/fold river voor meer, ietsvan 18 lijkt me mooi genoeg aangezien je denk ik met dezelfde range wordt opgezocht, en nooit word gereraised voor value door minder(dan fh, jx)

Kan ik me in vinden.