Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL50SH KJs vs raise on 1suit-flop

14 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
577 Weergaven
MCRaia
PokerStrategist

Titan Poker Charnsdale 0.25/0.50

saw flop | saw showdown

Button ($54)
SB SB ($60.21)
BB ($98.47)
UTG ($71.72)
UTG+1 Hero ($52)

Preflop: Hero is UTG+1 with K :diamond: J :diamond:
1 fold, Hero raises to 2, 1 fold, SB calls 1.75, 1 fold.

Flop (4.50) T :club: K :club: J :club:
SB checks, Hero bets 4, SB raises to 14, Hero ?

Flop je een keer iets moois, krijg je zo'n flop en een check-raise van een unknown...

13 reacties

push

zonder reads geef ik ruwweg volgende range Aq(10%),Ac2-AcT(66%),KTs,KJ,JTs,KQ,QcJ,QcT,Q9s(50%),QJ(33%),QT(33%),9c8c(50%),8c7c(50%),5c6c(50%)

tegen deze range ben je 50:50 en het merendeel van deze handen is na de checkraise committed.

met KT/QJ zou het waarschijnlijk meer naar een fold neigen maar top two is nog duidelijk ok.

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
push

zonder reads geef ik ruwweg volgende range Aq(10%),Ac2-AcT(66%),KTs,KJ,JTs,KQ,QcJ,QcT,Q9s(50%),QJ(33%),QT(33%),9c8c(50%),8c7c(50%),5c6c(50%)

tegen deze range ben je 50:50 en het merendeel van deze handen is na de checkraise committed.

met KT/QJ zou het waarschijnlijk meer naar een fold neigen maar top two is nog duidelijk ok.

²

MCRaia Topicstarter
MCRaia
PokerStrategist

Hoe heb je die range bepaald? Villain callt PFR in SB, dus lijkt me dat deel van genoemde range wegvalt. Probleem met push is dat je vaak 22.50 (pot) wint of een buy-in 50 verliest, omdat hier enkel betere handen callen, of niet? Straight draw zal niet callen, lijkt me (behalve met A♣). Idem voor flush draw.

a)range heb ik bepaald op ervaring en is geen exacte wetenschap.(aj trouwens vergeten maar dat maakt niet zoveel uit), andere mensen kunnen hier andere ranges opgeven

b) ik denk niet dat er veel handen zijn uit mijn range die je mag uitsluiten maar er zijn er wel enkele waarschijnlijker dan andere.
vandaar de percenten, die wegingen zijn om dit min of meer te compenseren (wederom giswerk)

c) denk dat redelijk wat handen uit deze range callen. Folds van misschien een aantal twee paar en misschien de zwakste draws (genre Q10). Maar villain krijgt hier 38: (105-38)= 38:67= 36% equity. Met eender welke fd is hij al committed,en als hij gelooft dat hij niet tegen een set/gemaakte flush/straat aanzit, heeft hij odds om met veel van die zwakkere draws te callen.

Laten we snel even EV vd push afschatten.

EV van de push= -46+ q*(22+46)+(1-q)*104*t met t= equity tegen calling range en q is percentage folds.

Als we veronderstellen dat villain alles fold behalve straten,flushes of flushdraws met A of Q :club: hebben we nog 42% equity.(worst case scenario imo)

Dus dan is EV= -46+68q+ (1-q)*43= -3+25q
Het nulpunt van deze functie ligt voor q=12%. Aangezien de gefolde range (2pair, zwakke draws) duidelijk groter is dan 12% van onze oorspronkelijke range is het dus duidelijk EV+ om te pushen. Als je wilt weten hoe EV+ moet je exact berekenen hoeveel % van je range die 2pair en zwakke draws zijn, maar dat is nogal langdradig werk.

MCRaia Topicstarter
MCRaia
PokerStrategist

Het ging me vooral om de preflop call door de SB. OOP hele hand, call je dan raise met 98s, of QT of Q9? Ik niet, maar misschien moet ik daar eens aan werken. Alhoewel, volgens HM doe ik het nog te veel, want ze leveren vet verlies op (cold callen van preflop raises, anders dan voor set value).

Zodra ik de range beperk, daalt m'n equity met rasse schreden..

Rogier
Oldschool Grinder

indrukwekkend rekenwerk nonnemningere ;) maar ben zelf van mening dat rangeschatting ietsje te wijd is(calls met ATo/Q9s/mid suited connectors vanuit de smallblind oop zijn gewoon terrible), ofwel wat mcraia zegt.

denk dat dit close is, denk niet dat je foldequity hebt(aangezien t board zo drawy is raised ie hier nooit met iets wat ie fold).

Ik weet zo 1-2-3 niet de optimale manier om deze hand te spelen. waarschijnlijk in de heat of the moment ligt t er na 1.5 seconden denken in t midden, maar vraag me af of de optie call en shove any turn when checked to(inclusief clubturns) slecht is(maar nu ik erover denk, dit is ook bwaaaah)

ff met timothy gepraat, zn conclusie(en de mijne ook) is dat eigenlijk alles hier raised wat ook maar een beetje hit, en dat we top2 hebben en hij wss committed is, en we top 2 hebben en top2 een goeie hand is, en dat t geld naar t midden gaat op de flop ivm dat we mssn value missen op turn.

zal ook nog josh even vragen

MCRaia Topicstarter
MCRaia
PokerStrategist

Nog nieuwe inzichten van Josh? ;)

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door MCRaia
Nog nieuwe inzichten van Josh? ;)

hij heeft examen vanmiddag, maar geloof dat ie t er ook ingooit op de flop. zal m ff om commentaar vragen ;).

ding met dit soort handen is: enige vorm van reads is zooo erg welkom(bijv of hij hier ooit TT/AK kan hebben ivm preflop e.d.).

imo gooi t erin, je hebt top2 dus redelijke goeie equity. In t geval van 0ev spots: gooi t erin en als je muckt,. heb je informatie, als je wint heb je een stack+ informatie. als je fold heb je geen informatie ;)

had er discussie over met een vriend van me, zn commentaar hieronder:
what makes complex about this hand
is that u are trying to narrow ur opps range
and that is wrong
because you are "assuming too much"
and even because the guy is a reg
it doesnt mean that his range is the same as yours

Ik ga heel eerlijk zijn : ik weet het niet.
Volgens mij zit de EV van een push zo dicht tegen 0 aan da't eigenlijk bekan niks uitmaakt wat ge doet en ge evengoed kunt folden om variantie te vermijden, of pushen voor de spanning er in te houden. ^^

Sorry ... ik weet't echt niet en als dat gebeurt bij de laatste beslissing die er te maken is in de hand betekent dit vaak dat er weinig verschil in zit, te weinig om echt uit te maken. Als het een even moeilijke beslissing zou zijn met nog beslissingen komenden op volgende straten fold ik meestal om variantie en tilt te vermijden :)

Maar goed, sorry, kan deze dus niet echt beoordelen :(

iamthedanger
BlackMember

Ik vind het moeilijk om hier te folden maar het zit erg dichtbij, ik zie hem dit met weinig andere handen doen dan KJ/KT/kleine flush of een straat, tegen 2 van die handen sta je ver achter, 1 ver voor en 1 is het een draw, verder is het mogelijk dat iemand dit doet met een A :club: en pair, en ook dan sta je niet bijster ver voor.

Het is niet leuk om te folden, en ik doe het dan ook niet, maar je kan het wel doen imo :)

MCRaia Topicstarter
MCRaia
PokerStrategist

Ok, duidelijk. Normaliter fold ik 'm, om variantie te verkleinen. Nu push ik hem en dat is kennelijk ook niet verkeerd.

Nou zou ik alleen nog willen leren te voorkomen om pushes te maken in echt kansloze situaties (laatst nog een x toppair tegen obvious set gepusht).
En om tegen een raise te pushen met goede hand als villain eigenlijk vooral air of slechtere hand heeft. Maar dat willen we waarschijnlijk allemaal kennen en kunnen.

Helpen de juiste Stats?

Ik denk namelijk wel dat ik te vaak fold na een raise/push en te weinig zelf push waar dat mogelijk is (gisteravond leuke bespreking daarover met Ajfonso op Skype).

@Josh: succes met je examen!

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door MCRaia
Ok, duidelijk. Normaliter fold ik 'm, om variantie te verkleinen. Nu push ik hem en dat is kennelijk ook niet verkeerd.

Nou zou ik alleen nog willen leren te voorkomen om pushes te maken in echt kansloze situaties (laatst nog een x toppair tegen obvious set gepusht).
En om tegen een raise te pushen met goede hand als villain eigenlijk vooral air of slechtere hand heeft. Maar dat willen we waarschijnlijk allemaal kennen en kunnen.

Helpen de juiste Stats?

Ik denk namelijk wel dat ik te vaak fold na een raise/push en te weinig zelf push waar dat mogelijk is (gisteravond leuke bespreking daarover met Ajfonso op Skype).

@Josh: succes met je examen!

heb mn post ff ge-edit om wat informatie toe te voegen.
tuurlijk helpen stats
maar je kan niet alleen de zo-goed-als-nutshanden pushen, soms moet je gewoon situaties waarin je 40-45% bent ook pushen voor image(als t een reg is iig, tegen fish niet)

overigens results zijn wss dat je de hand verloor(anders zou t geen post zijn denk ik ), maar waartegen?

MCRaia Topicstarter
MCRaia
PokerStrategist

Had hier idd geen read oid dat hij dit ook met TT/AK zou kunnen doen.
En qua stats te weinig handen om iets zinnigs over te zeggen.

Voor m'n gevoel moet je op deze flop kiezen voor push of fold.
Want hem met A♣x verder laten spelen heeft zo weinig zin.

Zowel tegen made flush als tegen made straight heb je nog wat outs.

De turn bracht overigens de Q♣.

Helaas had geen van beide een :club: en hielp de river (6♦) mij ook niet tegen A♠Q♠