a)range heb ik bepaald op ervaring en is geen exacte wetenschap.(aj trouwens vergeten maar dat maakt niet zoveel uit), andere mensen kunnen hier andere ranges opgeven
b) ik denk niet dat er veel handen zijn uit mijn range die je mag uitsluiten maar er zijn er wel enkele waarschijnlijker dan andere.
vandaar de percenten, die wegingen zijn om dit min of meer te compenseren (wederom giswerk)
c) denk dat redelijk wat handen uit deze range callen. Folds van misschien een aantal twee paar en misschien de zwakste draws (genre Q10). Maar villain krijgt hier 38: (105-38)= 38:67= 36% equity. Met eender welke fd is hij al committed,en als hij gelooft dat hij niet tegen een set/gemaakte flush/straat aanzit, heeft hij odds om met veel van die zwakkere draws te callen.
Laten we snel even EV vd push afschatten.
EV van de push= -46+ q*(22+46)+(1-q)*104*t met t= equity tegen calling range en q is percentage folds.
Als we veronderstellen dat villain alles fold behalve straten,flushes of flushdraws met A of Q
hebben we nog 42% equity.(worst case scenario imo)
Dus dan is EV= -46+68q+ (1-q)*43= -3+25q
Het nulpunt van deze functie ligt voor q=12%. Aangezien de gefolde range (2pair, zwakke draws) duidelijk groter is dan 12% van onze oorspronkelijke range is het dus duidelijk EV+ om te pushen. Als je wilt weten hoe EV+ moet je exact berekenen hoeveel % van je range die 2pair en zwakke draws zijn, maar dat is nogal langdradig werk.