Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[SH NL25] JJ squeeze als bluff?

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
480 Weergaven
GroteSmurf
PokerStrategist

Villain is 18/15/4, 0% call 3bet en 29% raise 3bet. Kunnen we hier beter gaan setminen 4way of 3b/fold spelen? Ik call hier omdat hij mij 100% (2) 4bet. River zie ik hem niet bluffen met overcards.

Poker Stars, $0.10/$0.25 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

MP: $31.30 (125.2 bb)
CO: $28.25 (113 bb)
BTN: $9.98 (39.9 bb)
SB: $38.30 (153.2 bb)
Hero (BB): $33.10 (132.4 bb)
UTG: $32.84 (131.4 bb)

Preflop: Hero is BB with J J
2 folds, CO raises to $0.75, BTN calls $0.75, SB calls $0.65, Hero raises to $3, CO raises to $7.50, 2 folds, Hero calls $4.50

Flop: ($16.50) 2 8 4 (2 players)
Hero checks, CO bets $6.50, Hero calls $6.50

Turn: ($29.50) 8 (2 players)
Hero checks, CO checks

River: ($29.50) 8 (2 players)
Hero checks, CO bets $14.25 and is all-in, Hero folds

Results:

Spoiler

$29.50 pot ($1.33 rake)
Final Board: 2 8 4 8 8
CO mucked and won $28.17 ($14.17 net)
Hero mucked J J and lost (-$14 net)

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
yoshiwa
Elite Grinder

Both call en 3b kunnen lijkt me.
De 4b callen lijkt me echter niet zo een strak plan, je zit oop en krijgt geen setmine odds.
Zelfs IP zou ik het lastig vinden te callen.
Ik denk dat ik 3b pre , en dan ofwel 5betjam ofwel fold

Beantwoorden
Citeren

Hi

Ligt beetje aan je image ook imo. Ik speel hier ez 3bet/broke bijvoorbeeld...

Ik zou iets groter sqzen btw. 13 a 14 blinds. 13.5 dan :D

Iig fold ik niet op de 4bet, shove en call zijn close. Playability is niet super met JJ maar we doen het wel niet al te best tegen zijn callingrange. Moeilijk om de EVs te comparen en zal eraan liggen hoe goed je bent postflop. Als het iets deeper was had ik ook gecalled maar nu prefer ik toch lichtjes een shove.

River is best moeilijk inderdaad maar ik call hier... Odds, close to top range, hij barrelt beter vaak OTT. Wie weet heeft hij TT (als je image wat crazy is). Don't hate a fold tho.

Beantwoorden
Citeren

En 'callen om te setminen' zou niet echt een goed plan zijn :P Als dat je plan is tegen een 4bet zou ik eerder flatten PF

Beantwoorden
Citeren
GroteSmurf Topicstarter
GroteSmurf
PokerStrategist

Hij zou zo'n 300+ handen op me moeten hebben en image is dan best wel aggro pre. Ik 3bet 9% op BB en squeeze 13%.

Had me eigenlijk voorgenomen niet terug te spelen op PFR omdat hij redelijk tight is. Maar omdat het de 2e keer op rij was dat hij mij 4bet veranderde ik nog van gedachten. Al blijft hij nog redelijk tight ... dan nog altijd 5bet/jam spelen of deze river callen?

En met 'callen om te setminen' bedoelde ik dus pre flatten in plaats van squeezen, om het scenario te voorkomen dat de tighte PFR me zou 4betten en ik mijn JJ in een bluf zou moeten veranderden. :)

Beantwoorden
Citeren

Yeah ik neem dit toch als mijn bottom van 3bet/broke dan als je ook vrij aggro bent. T'is dan ook een redelijk obvious bluffspot voor je. CO/BTN/SB/BB dynamics zijn nogal loose dus voor ~100BB stacks speel ik daar by default altijd wel 3bet/broke met JJ tenzij we reads hebben.

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
Moeilijk om de EVs te comparen en zal eraan liggen hoe goed je bent postflop.

4bet callen om postflop OOP te gaan spelen met een stack to pot ratio van nauwelijks meer dan 1 lijkt mij nooit een goed plan tbh, onafhankelijk van je "postflop skills".

Beantwoorden
Citeren

Ik heb het Sauce zien doen in een vid en hij zei dat flat daar beter was, don't remember why maar hij zal het wel weten gezien hij alle wiskunde erachter bekeken heeft... Maar hij weet dan ook wel perfect wat op elke flop te doen, vandaar.

Beantwoorden
Citeren