Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Zoom NL25 - 64s -flopped straight & flushdraw

18 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
1,769 Weergaven
Gerardus
PokerStrategist

Hoi,

1) Vanuit MP+2 met 64s te gaan open-raisen was te loose vind ik nu. Volgens HM2 leak-buster zou ik die hand pas op BTN mogen openen. Ik denk zelf dat het al op CO kan, want FR Zoom spelers spelen zo tight dat je iets looser mag gaan spelen om kleine potjes te kunnen winnen. En als je naar de resterende spelers kijk dan zie je dat ze aan tighte kan zijn. Hier heb je een steal mogelijkheid en anders kan je nog altijd een CB doen, of je flopt sterk. Eens?

2) Nu flopde ik straight-flush draw. Een agressieve lijn leek mij hier de beste manier om te spelen. Of een van de spelers gaat raisen en je gaat mee all-in of je pikt de pot direct op. Indien een van de spelers callt, dan heb je nog altijd 17 outs.

3) Turn besloot ik opnieuw te betten om dezelfde reden als hierboven: 17 outs en anders fold-equity. Hier neem ik Q zelfs als een scare kaart mee.

4) Rivier, ik besloot (na even te hebben nagedacht) om hier een bet/fold te doen. (a) spelers heeft tot nu toe passief check/call gespeeld (kan doortrapt zijn, of kan voor flush of straight draw zijn, etc.) (b) doordat hij steeds slechts te hebben gecalled met flush draw board leek mij onwaarschijnlijk dat hij een set of pair heeft. Het is mij zeer onwaarschijnlijk dat hij AA/KK/QQ/straight heeft, (c) A kan ik ook als een scare kaart spelen en (d)door opnieuw te betten vertel ik een consistent verhaal dat ik erg sterk sta, wat de speler met een sterkere hand tot een fold kan dwingen. Door 60% vd pot te betten heb ik hier een goede prijs om de pot te winnen. Ik hoef hier 38,5% vd keren succesvol te zijn om break-even te spelen (ik laat hier de rake even achterwege), terwijl ik vermoed dat ik hier op zijn minst 50-60% kans heb dat ie foldt.

Eens met de analyse?

PokerStars - $0.25 NL FAST - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 103 BB (VPIP: 14.86, PFR: 10.55, 3Bet Preflop: 2.78, Hands: 1,332)
SB: 175.72 BB (VPIP: 13.89, PFR: 5.56, 3Bet Preflop: 3.45, Hands: 75)
BB: 228.84 BB (VPIP: 17.65, PFR: 17.65, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 17)
UTG: 115.44 BB (VPIP: 8.97, PFR: 6.41, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 78)
UTG+1: 98.6 BB (VPIP: 7.80, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 143)
MP: 136.96 BB (VPIP: 13.33, PFR: 6.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 45)
MP+1: 101.4 BB (VPIP: 14.36, PFR: 10.73, 3Bet Preflop: 4.85, Hands: 557)
Hero (MP+2): 151 BB
CO: 132.04 BB (VPIP: 18.52, PFR: 11.11, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 28)

SB posts SB 0.4 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.4 BB) Hero has 4♠ 6♠

fold, fold, fold, fold, Hero raises to 2.6 BB, fold, BTN calls 2.6 BB, fold, BB calls 1.6 BB

Flop: (8.2 BB, 3 players) 3♠ 5♠ Q♥
BB checks, Hero bets 5.2 BB, fold, BB calls 5.2 BB

Turn: (18.6 BB, 2 players) 6♦
BB checks, Hero bets 11.8 BB, BB calls 11.8 BB

River: (42.2 BB, 2 players) A♣
BB checks, Hero bets 26 BB, ...

Beantwoorden
Citeren
17 reacties
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Kan een moderator deze post naar een andere handdiscussie voor hogere limieten verplaatsen?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Gerardus
Kan een moderator deze post naar een andere handdiscussie voor hogere limieten verplaatsen?

Dat is geen probleem :f_wink:

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Pre vind ik idd wat dun, de motivatie die je geeft om wat losser te openen is wel ok, maar dit is een slecht. Spelende hand.

Flop zelf betten is wel ok en de button is weg. BB is een unknown dus moeilijk te zeggen of hij hier met een draw callt of met TP en een redelijke of goede kicker.

Turn heb je iets van showdown value en veel zal hij niet folden nu hij de flop gecallt heeft. Draws callen wel door en Qx ook wel. Grote kans dat ook een spade river slecht voor je uitpakt. Ik check de turn behind.

River zou ik ook behind checken. Er zitten wel nog aardig wat Ax in jouw range op de river, maar wat zijn range is, is redelijk gokken. Kan van alles zijn en zitten ook Ax in. Je moet het al echt hebben van een fold.

Ik vind al met al dat je in een te grote pot komt met deze hand, waarbij je als je je flush hit ook verslagen kan zijn. Denk dat je alleen op je 2 of 7 kunt rekenen.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

@Ssacr Ik heb afgelopen dag over die hand nagedacht. Grappig is dat ik je argumenten niet overtuigend genoeg vind. Maar ik vind mijn argumenten ook niet meer supersterk. Goed, ik denk nog steeds over die hand na en ik denk toch dat ik hier op de rivier moet gaan betten voor een betere EV op een lange termijn.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Mss kan Rogier er anders eens naar kijken of Divvie. Zie niemand reageren en die andere hand 99 heeft ook lang gestaan. Of je post hem op het Engelse forum. Ik ben het nog steeds wel eens met wat ik erover gezegd heb. Ben ook wel benieuwd hoe het afliep, maar dat hoor ik nog wel een keer denk ik.

Beantwoorden
Citeren
Lefty85
PokerStrategist

Preflop is wel ok als de button tight is.

Op de flop moet je echt groter betten met zon monsterdraw, op de turn zou ik behind checken omdat je nu showdownvalue hebt en er niet veel hands gaan folden op een 2de barrel op deze runout.

As played moet je de river wel betten en liefst vrij groot om zeker zijn Q-x te laten folden. Veel A-x zou er niet in zijn range mogen zitten, A-Q gaat hij meestal 3-betten preflop en elke andere ace buiten Asxs zou hij al moeten gefold hebben.

Je lijn is zeker niet slecht maar je moet wel opletten tegen welke speler je deze lijn neemt, fish fold nu eenmaal niet graag.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Klinkt wel goed, maar is die river niet dun ook tegen een unknown? Kan me wel in je argumenten vinden,maar vind dat wel tegen een unknown wat tricky.

Zou die A echt een scarecard zijn of niet eigenlijk. Denk dat er genoeg Villains zijn die de river wel zullen callen ondanks de A op de river. Punt is natuurlijk dat als je niet bet je de hand zeker verliest.

Beantwoorden
Citeren
Lefty85
PokerStrategist

Als villain iets of wat goed is weet hij ook wel dat hij weinig of niets meer beat met Q-x op de river. Zelfs je nutflushdraws hebben nu toppair, je kan allerhande sets of 2 pair hebben. Buiten de hand die je nu net hebt zijn er ook zo weinig bluffs in je range, 3 way ga je hier ook niet met air c-betten en dan triple barrelen.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Ja, het is uiteindelijk niet iets waar ze je snel op zullen zetten en er zijn veel mogelijkheden van sterke handen die je daarom zou kunnen hebben. Dan kies ik alleen wel eerder voor de turn behind checken ipv 3 keer betten ivm de vele slechte rivers.

Beantwoorden
Citeren
Lefty85
PokerStrategist

Een goede reden om de turn wel te betten is dat je mid PP die je niet beat en random floats kunt laten folden (A-4/A-2) die wel equity hebben. Het probleem met dat paartje zessen dat je maakt is dat het eigelijk niet veel uitmaakt want dat het zelden of nooit goed gaat zijn. Daarom is de turn doorbarrelen zeker een goede strategie.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Ok, bedankt voor je heldere uitleg. Welk level speel je eigenlijk?

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Ben het wel met Lefty eens, want ook de spades kunnen nog steeds live zijn

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Maar spades kunnen ook maken dat je tegenstander zijn draw ook hit en dan zijn het juist geen outs toch?

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Ja true ssacr

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door rogervieri
Ja true ssacr

Is dat sarcastisch?

Ik denk dat ssacr te voorzichtig is. De villain kan spade hebben, maar ook Qx, mid-paar etc. Wie weet zelfs K♠:x. Ik ga morgen die hand ook op de Engelstalige forum posten. Ben benieuwd wat zij ervan vinden.

Beantwoorden
Citeren
Lefty85
PokerStrategist

Spades zijn maar een heel klein deel van zijn range, daarbij komt dat je voorligt op spades zonder pair, reden te meer om door te betten op de turn. Zo vaak gebeurt het ook niet dat je in zo'n spot flush over flush krijgt. Je kan op de river perfect valuebetten als je spades hit en dan bet/folden als hij raist.

Ik heb vroeger midstakes FR gespeeld, tegenwoordig speel ik vooral MTT's.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Gerardus

Oorspronkelijk gepost door rogervieri
Ja true ssacr

Is dat sarcastisch?

Ik denk dat ssacr te voorzichtig is. De villain kan spade hebben, maar ook Qx, mid-paar etc. Wie weet zelfs K♠:x. Ik ga morgen die hand ook op de Engelstalige forum posten. Ben benieuwd wat zij ervan vinden.

Volgens mij bedoelt Roger dit niet sarcastisch of ik moet me vergissen.

Maar er komen wel een hoop interessante punten naar voren in de hand en goed om de argumenten die Lefty heeft te horen. Helder uitgelegd ook.

Beantwoorden
Citeren