#1.1 JJ with Ad 5h 6h flop;
Geen nauwkeurige stats op villain, net 37 handen mee gespeeld. Half stacked, en hij heeft nog geen een hand preflop geraist. Wel lijkt die vaak handen te callen met een VPIP van 56%. Na zijn check op de flop, probeer ik met een Cbet de pot op te pakken en hij callt. Op de turn komt de derde harten kaart erbij, en checkt villain weer. Ik denk dat ik hier een second barrel had moeten maken, om dat de flush goed mogelijk is in mijn range en ik hier alsnog de pot op kan pakken. Ik check behind, en na een bet van villain op de river geef ik mijn hand op.
Na het goed bekijken van de hand denk ik dat ik beter de flop behind had kunnen checken, en kijken wat villain op de turn had gedaan. Checkt die naar me toe, kan ik de pot als nog op pakken, alleen dit keer goedkoper en met een beetje meer zekerheid dat villain foldt. Bovendien heb ik dan nog de kans om mijn hand op de turn te verbeteren. Bet die op de turn en brengt de turn mij geen verbetering kan ik als nog folden. Zouden jullie kiezen voor een check-behind op de flop met deze flop ?
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)
Known players:
[tg]BB$5.24:///////;UTG2$10.00:///////;MP1$13.13:///////;MP2 (Hero)$10.00:///////;MP3$7.63:///////;CO$14.54:///////;BU$10.66:///////;SB$14.50:///////;[/tg]
Preflop: Hero is MP2 with J:s, J:h.
2 folds, Hero raises to $0.30, 4 folds, BB calls $0.20.
Flop: ($0.65) 6:h, 5:h, A:d (2 players)
BB checks, Hero bets $0.37, BB calls $0.37.
Turn: ($1.39) Q:h (2 players)
BB checks, Hero checks.
River: ($1.39) 8:d (2 players)
BB bets $0.30, Hero folds, BB gets uncalled bet back.
Final Pot: $1.39.